[showcase] Middag op natuurgebied Het Gors

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag op "Het Gors" geweest ( Goeree Overflakkee ) en heb een aantal leuke fotootjes gemaakt met mijn fuji s602 zoom en wilde die met jullie delen.

De foto's zijn niet bewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.misirlou.nl/foto/DSCF0012.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.misirlou.nl/foto/DSCF0016.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.misirlou.nl/foto/DSCF0018.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.misirlou.nl/foto/DSCF0022.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.misirlou.nl/foto/DSCF0042.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.misirlou.nl/foto/DSCF0044.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.misirlou.nl/foto/DSCF0032.JPG

Als jullie nog adviezen hebben laat het weten B)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

erg ingezoomde plaatjes allemaal, die met die kikkervisjes vind ik het mooist, maaruh kan je nie ff thumnails hier neergooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Als jullie nog adviezen hebben laat het weten
Je Camera beter vasthouden! Ze zijn niet echt op 't scherptst, of het ligt aan je camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12
Het zou wel leuk zijn als je ze even tussen [norml][img][/][/] zou zetten (nadat je ze hebt geresized ;)), dan hoeven we niet alles aan te klikken. En als advies zou ik je aanraden om te vertellen wat het is en misschien ook wat minder inzoomen, want ze zijn naar mijn gevoel een beetje té close-up :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Je fotos zijn wel aardig, maar soms mis ik het 'object', het onderwerp van de foto verdwijnt meer in het effect van de foto. Vind ik een beetje jammer, voor de rest zijn 't aardige fotos. Welke cam heb je?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

In de voorlaatste foto heb je nogal last van reflecties op het wateroppervlak. Je kan dit voorkomen met behulp van een polarisatiefilter.
Verder nette platen, niks mis mee :)

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 16 mei 2004 @ 22:21:
Je fotos zijn wel aardig, maar soms mis ik het 'object', het onderwerp van de foto verdwijnt meer in het effect van de foto. Vind ik een beetje jammer, voor de rest zijn 't aardige fotos. Welke cam heb je?
Fuji s602 zoom. 3 megapixel, hij kan 6 maar dan wordt het altijd wat minder want dat is natuurlijk geinterpoleerd. Over het object missen klopt wel, het was even snel fotos maken en ik heb de leukste dingen die ik zo snel kon zien even gefotografeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 16 mei 2004 @ 22:28:
In de voorlaatste foto heb je nogal last van reflecties op het wateroppervlak. Je kan dit voorkomen met behulp van een polarisatiefilter.
Verder nette platen, niks mis mee :)
Thx , ja die reflectie is inderdaad vervelend ik had nog meer foto's van die kikkervisjes maar die waren door de reflectie mislukt. Ik wil inderdaad wel een polarisatiefilter kopen , vaak zijn de kleuren van de foto's ook een beetje grijzig en saai. Ik geloof dat een polarisatiefilter daar ook goed voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog eentje die wel potentieel heeft ;) maar door de reflectie toch eigenlijk best mislukt is :)

Afbeeldingslocatie: http://www.misirlou.nl/foto/DSCF0053.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Als ik heel eerlijk vind zijn vind ik er geen barst aan.. veel van hetzelfde, veel groen;
Snapshots van vieze drap, niet meer... :)

En die laatste foto, een foto kan imho zowieso geen potentie hebben (en daarnaast potentie hebben en toch eigenlijk best mislukt zijn is al helemaal apart) maar afgezien daarvan is de plaat gewoon slecht...

Sorry ik geef graag ongezouten kritiek. :P
Nee serieus, ik wil je niet over je schoenen zeiken maar dit kan beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:36
willem169 schreef op 16 mei 2004 @ 23:03:
Als ik heel eerlijk vind zijn vind ik er geen barst aan.. veel van hetzelfde, veel groen;

En die laatste foto, een foto kan imho zowieso geen potentie hebben (en daarnaast potentie hebben en toch eigenlijk best mislukt zijn is al helemaal apart) maar afgezien daarvan is de plaat gewoon slecht...

Natuurlijk kunnen we niet allemaal zo goed zijn als jij.
Jij hebt ruim 14000 posts, hij net 4.
Ipv hem af te zeiken kan je hem misschien beter advies geven, ik heb een hoop mooie plaatjes gezien van jou jij weet een hoop meer dan hij.
En jij bent ook ooit eens met niks begonnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Capa op 16-05-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 16 mei 2004 @ 23:03:

hahah snapshot van vieze drap ( zo kan je bij iedere foto wel wat verzinnen natuurlijk ).

En het blijft een uitdaging om van een redelijk saaie omgeving toch leuke plaatjes te maken. En dat het niet supermooie foto's zijn dat weet ik ook wel maar zoals ik in mijn openings post zei zijn het ook niet meer dan wat leuke fotootjes.

Maar toch bedankt voor je visie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Suaron, ik meld alleen even hoe ik tegen die platen aankijk...
Dat staat volledig los van postcount ;)

Daarnaast heb ik inderdaad ook foto's geschoten waarvan ik nu zeg :X

Maar goed, probeer eens wat andere onderwerpen te kiezen, en niet alleen groen.. Groen is bijvoorbeeld wel heel leuk als geblurde achtergrond... Neem een onderwerp, fotografeer dat van dichtbij en zorg dat je struiken/bos op de achtergrond krijgt.

Gooi je diafragma wide open voor een mooie scherpte-diepte en wedden dat er dan wat mooiers uitkomt dan bovenstaande? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 16 mei 2004 @ 23:30:
Maar goed, probeer eens wat andere onderwerpen te kiezen, en niet alleen groen.. Groen is bijvoorbeeld wel heel leuk als geblurde achtergrond... Neem een onderwerp, fotografeer dat van dichtbij en zorg dat je struiken/bos op de achtergrond krijgt.
Ok , het idee zoals in de 1e foto. :) Ik moet wat meer met de instellingen gaan experimenteren ( aperture vooral ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 10:02

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

En met een polar-filter had je wellicht de schittering van het water weg kunnen nemen ;)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Als we 't nu toch over polarisatie filters hebben, weet iemand waar je een gewoon polar-filter, die betaalbaar is, voor een 55 mm lens kan vinden? Ik wil niet zo'n duur BW oid geval van 110 euro hebben :P Das me iets te duur.

Verder snap ik wel wat willem169 zegt, je mist je onderwerp, je kan namelijk zelfs al schiet je maar wat toch leuke onderwerpen schieten.. :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Simon schreef op 17 mei 2004 @ 11:03:
Als we 't nu toch over polarisatie filters hebben, weet iemand waar je een gewoon polar-filter, die betaalbaar is, voor een 55 mm lens kan vinden? Ik wil niet zo'n duur BW oid geval van 110 euro hebben :P Das me iets te duur.
Ik heb eind vorige week een heel fatsoenlijke Hama 55mm (circulair) opgepikt. Kostte me bij de lokale fotozaak € 20,-. Ik zou zeggen, ga gewoon eens langs jóuw plaatselijke fotoboer :)

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 17 mei 2004 @ 11:03:

Verder snap ik wel wat willem169 zegt, je mist je onderwerp, je kan namelijk zelfs al schiet je maar wat toch leuke onderwerpen schieten.. :)
Hmz , ik vond kikkervisjes en de drap ervan wel leuke onderwerpen eigenlijk. Qua compositie mist er nog een hoop dat vind ik zelf ook wel :P De 2 na laatste foto had misschien ook beter geweest als ik hem van grondniveau had geschoten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 11:38 ]

Pagina: 1