Toon posts:

[webinstaller] zelf maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik zoek een manier om zowel java virtual machine en java media framework in een installatie vanuit een website uit te kunnen laten voeren

ik zoek dus een manier om bijvoorbeeld een .msi bestand te maken die dit kan of een webinstaller zoals je dat wel eens ziet op verschillende websites (dailers bijvoorbeeld)

ik heb google en de got search gebruikt maar heb niets hierover kunnen vinden..

heeft iemand een idee waar ik mee aan de slag kan... of heeft iemand zoiets ooit wel eens gemaakt en kan me verder helpen?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je bedoelt dat je alleen een kleine exe installer download die dan precies genoeg download voor jouw systeem? Of bedoel je een Java Applet of ActiveX Form die de installatie vanuit een browser doet?

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

LordLarry schreef op 16 mei 2004 @ 23:14:
Je bedoelt dat je alleen een kleine exe installer download die dan precies genoeg download voor jouw systeem? Of bedoel je een Java Applet of ActiveX Form die de installatie vanuit een browser doet?
ActiveX is sowieso not-done. Dat werkt alleen onder Microsoft Internet Explorer.

Heb je al eens naar Java Web Start gekeken?
Volgens mij is dat precies wat je zoekt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Ik ben ook opzoek naar een programma, waarmee ik een bestand, een .exe, kan laten downloaden via een wizzard, die alles geheelautomatisch installeerd. Oftewel, je klikt op mijn webpagina op een knopje "download", dan wordt er een wizzard gedownload, die opent zichzelf, vervolgens gaat die wizzard het .exe bestand downloaden, en zodra dat gewondload is, moet de wizzard het .exe (bestand, programma) installeren. Dat is zeker niet mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
ja die ken ik inderdaad maar daar download je alleen JVM ik heb ook JMF nodig omdat ik videobeelden in mijn appletje hebt zitten

als ik die niet heb krijgt de gebruiker een foutmelding die n leek niet begrijpt...

dus ik wil een installer zelf maken waarmee mijn bezoekers zowel jvm als jmf installeren...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:23

NMe

Quia Ego Sic Dico.

proller schreef op 16 mei 2004 @ 23:24:
Ik ben ook opzoek naar een programma, waarmee ik een bestand, een .exe, kan laten downloaden via een wizzard, die alles geheelautomatisch installeerd. Oftewel, je klikt op mijn webpagina op een knopje "download", dan wordt er een wizzard gedownload, die opent zichzelf, vervolgens gaat die wizzard het .exe bestand downloaden, en zodra dat gewondload is, moet de wizzard het .exe (bestand, programma) installeren. Dat is zeker niet mogelijk?
Een wizard die zichzelf opent? Zonder tussenkomst van de gebruiker? Das in IE vast wel mogelijk met de een of andere backdoor, maar een fatsoenlijke browser zal dat niet toelaten. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:31

Modbreak:
Graag ontopic blijven. Contact zoeken met elkaar hoeft niet in andersmans topic; IRC, mail, etc. zijn daar de geeigende kanalen voor :)

[ Voor 87% gewijzigd door gorgi_19 op 17-05-2004 00:19 ]

https://wren.co/join/Devian

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

En een webinstaller zoals bijvoorbeeld bij DirecX is? Die dus bestanden download, met progrssbar, en dan vervolgens zelf installeerd? Dus eerst de wizzard downloaden, die opslaan op schijf (op openen natuurlijk) en dan de wizzard aan de gang helpen? Is dat mogelijk?
Pagina: 1