Ik ben een beetje overwhelmed door alle mogelijkheden van MS SQL Server 2000, omdat ik daar onlangs voor ben gaan ontwikkelen. Voorheen heb ik weleens wat met MySQL geprogrammeerd (i.c.m. ASP en PHP), en ik merk nu dat MS SQL véél meer te bieden heeft. (Misschien zit sommige van deze functionaliteit ook wel in MySQL, maar daar is het me nooit opgevallen en in de meeste tutorials wordt het ook niet behandeld.)
Wat nu mijn punt is: ik gebruik heel veel van die functionaliteit niet. Is het een schande als ik geen constraints specificeer op mijn kolommen? Komt het de performance ernstig ten slechte als ik niet bij elke id-referencing kolom een foreign key specificeer?
En als laatste: ik heb (onwetend als ik ben) een totaal cascade-delete script geschreven in ASP. Daarnet kwam ik erachter dat deze functionaliteit al standaard in MS SQL zit. Is het verstandig dat te gebruiken of is het ook wel goed als ik het gewoon script?
Graag heb ik jullie mening over deze zaken
.
Wat nu mijn punt is: ik gebruik heel veel van die functionaliteit niet. Is het een schande als ik geen constraints specificeer op mijn kolommen? Komt het de performance ernstig ten slechte als ik niet bij elke id-referencing kolom een foreign key specificeer?
En als laatste: ik heb (onwetend als ik ben) een totaal cascade-delete script geschreven in ASP. Daarnet kwam ik erachter dat deze functionaliteit al standaard in MS SQL zit. Is het verstandig dat te gebruiken of is het ook wel goed als ik het gewoon script?
Graag heb ik jullie mening over deze zaken
[ Voor 3% gewijzigd door Eelke Spaak op 16-05-2004 21:34 ]