Toon posts:

[fedora] mail met IP sturen na reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg op mijn linux servertje na iedere reboot een nieuw ip adres. Mijn provider heeft dat zo ingesteld zodat users niet onbeperkt hetzelfde ip adres kunnen houden. Het probleem is echter nu wel dat als ik contact wil maken met mijn servertje ik iedere keer dat ding aan een monitor moet hangen, een toetsenbord moet pakken en moet inloggen om ifconfig te draaien en zo achter het ip adres te komen.

Ik wilde eigenlijk dat de server automatisch een mailtje stuurt met de output van "ifconfig" na iedere reboot. Dat mailtje komt dan bij mij uit en dan zie ik direct het nieuwe ip adres zonder dat ik die hele exercitie van monitoren etc. hoef te doen.

Enig idee hoe ik dat zou moeten doen?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 20:17

Robtimus

me Robtimus no like you

Zelf heb ik een dyndns.org adres daarvoor, die wordt elk uur mbv een cronjob geupdate. Kan natuurlijk ook vaker. Dat heeft meteen als voordeel dat je niet steeds het IP adres hoeft te veranderen, maar kan connecten op xxxx.dyndns.org.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat klinkt als iets voor cron, dat is bij uitstek geschikt voor het periodiek of bij booten uitvoeren van dingen. Ook zou je kunnen kijken naar iets als dyndns, daar zijn ook genoeg linuxclients voor te vinden. Dit lijkt me iets dat je gewoon zelf uit kunt vinden door logisch na te denken, of even rondneuzen op internet, iets wat we van je verwachten voor een topic opent, zie ook NOS policy - updated 01/04/03, succes!

Dit topic is gesloten.