Hier nog eens een mouse-mod
Ik heb bij mijn optische muis het ledje vervangen, om 2 redenen
1: GAAF
2: Ik vind al dat licht onder mn hand zo vervelend als ik aan het gamen ben in het donker, en het spiegelt in mn monitor

Dus ik heb er geen fel blauw ledje in gezet, maar een Blacklight ledje
(van mn Money Check sleutelhanger)

Het vervangen is zeeeer simpel als je een soldeer apparaat hebt
Ik heb het oude ledje losgesoldeerd, en dan met plastic huis van het printplaatje losgehaald, dan het palletje van het huis even opliften terwijl je op de kop van het orginele ledje duwt.
Het Blacklight ledje van de MoneyChecker had te korte pootjes dus heb ik eerst een stukje koperdraad aan de print bevestigd, toen het huisje teruggeplaatst, en dan de pootjes aan het koperdraad solderen.
(LET OP: Een ledje is poolgevoelig, dus zorg dat het ledje wat je erin steekt precies hetzelfde erin gaat als die je er uit haalt.)

en dan krijg je dit resultaat:

Ik heb de sluiter ook ff iets langer open gehouden,
krijg je in iedergeval mooie plaatjes mee!

Nu heb ik het volgende idee, dat ga ik maar eens met een andere muis proberen:
een Infra Rood ledje erin, dan ziet het oog geen licht, en dus niets irritants, maar als het goed is ziet de CMOS sensor het wel, volgend project.
Ik heb bij mijn optische muis het ledje vervangen, om 2 redenen
1: GAAF

2: Ik vind al dat licht onder mn hand zo vervelend als ik aan het gamen ben in het donker, en het spiegelt in mn monitor

Dus ik heb er geen fel blauw ledje in gezet, maar een Blacklight ledje
(van mn Money Check sleutelhanger)

Het vervangen is zeeeer simpel als je een soldeer apparaat hebt
Ik heb het oude ledje losgesoldeerd, en dan met plastic huis van het printplaatje losgehaald, dan het palletje van het huis even opliften terwijl je op de kop van het orginele ledje duwt.
Het Blacklight ledje van de MoneyChecker had te korte pootjes dus heb ik eerst een stukje koperdraad aan de print bevestigd, toen het huisje teruggeplaatst, en dan de pootjes aan het koperdraad solderen.
(LET OP: Een ledje is poolgevoelig, dus zorg dat het ledje wat je erin steekt precies hetzelfde erin gaat als die je er uit haalt.)

en dan krijg je dit resultaat:

Ik heb de sluiter ook ff iets langer open gehouden,
krijg je in iedergeval mooie plaatjes mee!

Nu heb ik het volgende idee, dat ga ik maar eens met een andere muis proberen:
een Infra Rood ledje erin, dan ziet het oog geen licht, en dus niets irritants, maar als het goed is ziet de CMOS sensor het wel, volgend project.
. . . . . Youp.net . . . . .