VirtualPC2004 image naar VMware

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dag allen, ik zit met een leuk probleempje:

Ik heb een VirtualPC 2004 image gekregen, maar ik gebruik zelf VMware. Nu snap je natuurlijk wel dat het alles behalve handig is om VirtualPC naast VMware te gaan draaien. Plus dat ik VirtualPC gewoon k*t vindt werken (maar das natuurlijk heel persoonlijk :P)

Nu zat ik me af te vragen of er een *makkelijke* manier is om een image van VirtualPC om te zetten naar een image van VMware. Ik heb zelf een *zeer* omslachtige manier gevonden:
  • Nieuwe VM in VirtualPC maken met gekregen schijf-image én een nieuwe schijf.
  • Met ghost een image maken van de schijf in de gekregen image, en op de nieuwe VirtualPC schijf zetten.
  • De ghost-image uploaden naar een server in m'n netwerk, met het OS op de schijf in de gekregen image.
  • Pak VMware erbij en open een bestaande VM.
  • Voeg een nieuwe harddisk eraan toe en download de ghost image naar die schijf toe, met de bestaande VM.
  • Nieuwe VM aanmaken, met nieuwe schijf én de bestaande schijf met de ghost-image.
  • Met ghost in de nieuwe VM de image terugzetten naar de nieuwe schijf.
  • Vingers kruisen, één oog dicht, peentjes zweten van de angst, en booten maar. Met natuurlijk een zeer grote kans dat de installatie in de oorspronkelijke VM zóveel nieuwe hardware ziet, dat ie niet meer boot.
Er moet toch een makkelijkere manier zijn :?

日本!🎌

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik neem aan dat VMware en VirtualPC hele andere hardware emuleren.
Denk dus niet dat het compatible is. Niet alleen vanwege de hardware, maar ook de instellingen betreft harddisk, cd-rom, bios, en weet ik het allemaal wel niet.

Anders instal je in VMware een guest-os (win2k) en zet je daar weer VirtualPC op. >:)

Ey!! Macarena \o/

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
De ge-emuleerde hardware is inderdaad een struikelblok, maar het gaat om een linux (Fedora Core 1) dus ik ga er vanuit dat ie op z'n minst probeert te booten.

En VirtualPC in een VMware draaien heb ik al geprobeerd, maar dan wil de VirtualPC VM niet starten (blijft een leeg scherm) :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 16-05-2004 23:40 ]

日本!🎌