Ik ben bezig om een tabel vorm te geven met een combinatie van DIV-jes en CSS. De volgende code gebruik ik nu:
Hierbij stuit ik tegen een probleem: De laatste DIV binnen een 'rij' springt naar de volgende regel en weet niet bij welke style-element het probleem zit. white-space: nowrap bood helaas geen oplossing. Als ik een DIV met de classname "row" een breedte opgeef werkt het wel, maar aangezien het aantal cellen variabel is kan ik deze breedte niet hard in de style zetten.
Weet iemand een oplossing via CSS om alle 'cellen' binnen een 'rij' op een regel?
Hier heb ik het probleem wat duidelijker in beeld gebracht
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <div class="scrollarea"> <div class="row"> <div class="cell">DIV 1</div> <div class="cell">DIV 2</div> <div class="cell">DIV 3</div> </div> <div class="row"> <div class="cell">DIV 1</div> <div class="cell">DIV 2</div> <div class="cell">DIV 3</div> </div> <div class="row"> <div class="cell">DIV 1</div> <div class="cell">DIV 2</div> <div class="cell">DIV 3</div> </div> </div> </div> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| .scrollarea { width: 200px; height: 100px; overflow: scroll; border: 1px solid #888; background: #FFF; } .row { margin: 3px; border: 1px solid #AAA; clear: left; height: 20px; /*width: 254px */ } .cell { float: left; width: 80px; border: 1px solid blue; margin: 1px; } |
Hierbij stuit ik tegen een probleem: De laatste DIV binnen een 'rij' springt naar de volgende regel en weet niet bij welke style-element het probleem zit. white-space: nowrap bood helaas geen oplossing. Als ik een DIV met de classname "row" een breedte opgeef werkt het wel, maar aangezien het aantal cellen variabel is kan ik deze breedte niet hard in de style zetten.
Weet iemand een oplossing via CSS om alle 'cellen' binnen een 'rij' op een regel?
Hier heb ik het probleem wat duidelijker in beeld gebracht