Ehm, nee dat kan niet zomaar (in tegenstelling tot Boris) Je plank moet separate freq's aankunnen, in veel gevallen werkt het gewoon niet (je kunt het natuurlijk altijd proberen) gevolg is vaak een zwart scherm, en als ie dan toch boot, krijg je later rare meldingen in windows die niet direct gerelateerd zijn aan die foutieve geheugen config, maar het komt daar wel door.
There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.
Verwijderd
Hmm ik heb het ook gedaan hoor. En niets nadda noppes problemen mee... gewoon ernaast gerost en klaar is kees....
Hoezo seperate freq's. Al je dimmen lopen toch allemaal op dezelfde snelheid: de FSB. Meestal werkt het gewoon, maar sommige MB'en doen moeilijk met verschillende dimmen van sommige merken. Kleine kans maar hij is er wel, maar meestal werkt wisselen van geheugenbank wel.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
wel ff zorgen dat ze beide 66 of 100 Mhz zijn verder moet het werken
ik heb hier twe verschillnde 64 mb dimm's in 1 pc en ook nog een ( weer ander merk ) 32 mb dimm
ik heb hier twe verschillnde 64 mb dimm's in 1 pc en ook nog een ( weer ander merk ) 32 mb dimm
.
Hmm hoe kom ik erachter welke freq. mijn huidige DIMM heeft?? Is er een proggie voor?
Volgens mij maakt het geen kont uit wat de max kloksnelheid is van de DIMMS (zolang ie maar niet lager is dan de FSB, maar da's altijd). Volgens mij werken een 100MHz en een 66MHz perfect samen op een FSB van 66MHz (correct me if i'm wrong).
Jag
Jag
Je kan gewoon naaste een 64 MB een 128 DIMM prikken, op voorwaarde dat je moederbord een 128 DIMM ondersteund. DIMM staat voor DUAL inline memory module, itt tot een SIMM: SINGLE inline etc. Dit DUAL zorgt ervoor dat je dimms per stuk kan plaatsen itt de simms die per 2 moeten worden geplaatst.
DIMMs hoeven niet gelijke grootte te hebben of gelijke snelheid. Snelheid staat erop in nanoseconden (10^-9 s). Staat meestal aan het einde van een regeltje op je chips op de dimm: iets als -6, -8, -10, -12 oid.. evt n10 ed.. Dit is de gegarandeerde reactietijd van je chip, hij kan sneller zijn (ook geheugen kan je overklokken).
Maximale FSB kan je uitrekenen door 1 / reactietijd uit te rekenen. Voor 12 ns is dit 1 / 0.000 000 012 = 83 MHz.
Sosm wil een mobo dat je de grootste in slot1 doet, soms maakt het niets uit, zie je handleiding van je mobo.
DIMMs hoeven niet gelijke grootte te hebben of gelijke snelheid. Snelheid staat erop in nanoseconden (10^-9 s). Staat meestal aan het einde van een regeltje op je chips op de dimm: iets als -6, -8, -10, -12 oid.. evt n10 ed.. Dit is de gegarandeerde reactietijd van je chip, hij kan sneller zijn (ook geheugen kan je overklokken).
Maximale FSB kan je uitrekenen door 1 / reactietijd uit te rekenen. Voor 12 ns is dit 1 / 0.000 000 012 = 83 MHz.
Sosm wil een mobo dat je de grootste in slot1 doet, soms maakt het niets uit, zie je handleiding van je mobo.
ik heb nu 128MB en 2x 64MB...no problems here so far.
25 is overigens genoeg voor mijn pc, heel misschien prop ik er nog een 64MB bij (heb nog een stuk of 13 geheugen reepjes liggen alleen is het meeste 66Mhz en niet 100Mhz
ps. ik spaar kennelijk hardware..heb ook nog 5 videokaarten liggen oa een matrox g200 en een viper 550
ooh en een stealth 64 uit 1985
25 is overigens genoeg voor mijn pc, heel misschien prop ik er nog een 64MB bij (heb nog een stuk of 13 geheugen reepjes liggen alleen is het meeste 66Mhz en niet 100Mhz
ps. ik spaar kennelijk hardware..heb ook nog 5 videokaarten liggen oa een matrox g200 en een viper 550
ooh en een stealth 64 uit 1985
Niet?
[Specs]
Havana, zoek op het Internet naar DIMM-ID. Staat geloof ik ook op de site van de duitse c't (www.heise.de).
Als je het niet kan vinden dan heb ik het nog wel voor je
Als je het niet kan vinden dan heb ik het nog wel voor je
?syntax error
ready
"ooh en een stealth 64 uit 1985 " ????? wow dan ben je er vroeg bij, kon je hem kwijt in je 8 bit ISA slot?
Ik had toen nog niet eens een C64!
...
Ohhhhh je bedoeld 1995!!!
ready
"ooh en een stealth 64 uit 1985 " ????? wow dan ben je er vroeg bij, kon je hem kwijt in je 8 bit ISA slot?
Ik had toen nog niet eens een C64!
...
Ohhhhh je bedoeld 1995!!!
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Zelf heb ik 2x32mb op 66mhz en 1x64mb op 100mhz dit werkt in mijn mobo asus p2b goed
Dus volgens mij ligt het eraan wat voor mobo je hebt is deze wat ouder denk dan aan het feit dat ze gelijk in mhz moeten zijn
Dus volgens mij ligt het eraan wat voor mobo je hebt is deze wat ouder denk dan aan het feit dat ze gelijk in mhz moeten zijn
Pagina: 1