IBM 120GXP soms stuk

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb een IBM 120GXP 80 GB harde schijf die er af en toe geen zin meer in heeft. Namelijk als de pc een aantal uren achter elkaar aanstaat, dan crasht de pc en als ik 'm dan opnieuw opstart, dan ziet hij de harde schijf niet meer. Pas als de pc een paar uur uit heeft gestaan, dan kan hij de hdd weer zien.
Ik heb de harddisk nog geen twee jaar, dus er zou nog garantie op moeten zitten, maar de shop waar ik 'm heb gekocht, is nergens meer te vinden. Je kon hdds toch ook terugsturen naar de fabrikant? Maar het is mij volkomen onduidelijk waar ik 'm naar moet sturen nu Hitachi de hdd-divisie van IBM heeft overgenomen. Ik heb wel gezocht maar ik kon het niet vinden. Misschien dat iemand mij hiermee verder kan helpen?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.hitachigst.com

En zoek verder naar iets van Support / RMA Warranty :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 16-05-2004 21:00 ]

• MightyMauz
Ja dat had ik zelf ook al wel uitgevonden, maar ik heb een IBM nummer en dan word ik weer doorverwezen naar IBM, en ik geloof zelfs dat ik geen FRU nummer heb (ik zit nu in de VS dus ik kan het ff niet uitzoeken). Maar wat ik wel weet is dat ik van het kastje naar de muur word doorverwezen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, geen FRU nummer :? Beetje merkwaardig. Geet het om een HDD uit een OEM bak? Wel, probeer hun supportafdeling eens te contacten: http://www.hitachigst.com/hdd/support/sources/tsc.htm

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:46

DJ

Het kan ook een koeling probleem zijn. Probeer eens een vorm van koeling te fabriceren om die HardDisk heen.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• MightyMauz
Het probleem is dat hij ook uitvalt als er amper belasting is geweest, van de hele computer. Dus als het een temperatuursprobleem is, dan is dat al bij veel te lage temperatuur.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
is ie in het verleden wel eens heel heet geworden ?
Probleem klinkt mij bekend, ik had het met een andere (niet IBM) schijf.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 08:59
Wat je ook kunt doen is Hitachi/IBM mailen en je probleem uitleggen. Ik heb zelf eens ooit problemen gehad met een schijf uit een OEM bak waarvan gegevens ontbraken en ik niet de normale RMA procedure kon volgen. Na mijn mailtje werd er een nette oplossing voorgedragen en kon ik de drive alsnog RMAen :)

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Garantie van IBM/Hitachi verloopt niet via de winkels, gewoon RMA aanvragen als je alle gegevens hebt en je oude opsturen. Binnen 1 week een nieuwe! Oh ja, de site weet ook d.m.v. de gegevens van de harddisk of je nog garantie hebt.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• MightyMauz
Bedankt jongens! Ik ben in contact met Hitachi en het ziet er naar uit dat ik een nieuwe opgestuurd ga krijgen.

Pagina: 1