Toon posts:

Medion MD 41437 V.S. yakumo mega-image vi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste FotoTweakers,

Morgen was ik van plan om een digitale camara te kopen voor het bedrag €99,-. Ik werd gemotiveerd door de advertentie in een super de boer krantje :P met de camara Medion MD 41437.

Ik kees was al aardig vast beraden om deze camara te gaan kopen maar, ik wou toch wel een tweede keer nadenken en ging me bedenken wat ik ermee wou doen.

Dus..wat wil kees ermee doen?
- Filmpjes maken van +- 5 min per stuk.
- Foto's maken voor internet.
Overigens ben ik van plan om er 128 mb geheugen bij te kopen.

Opzich ben ik best makkelijk, maar het nadeel is dat ik moeilijk kan inschatten wat ik kan verwachten van zo'n camara.
Maar hier een foto van hoe ik ongeveer de kwaliteit wil hebben:
(klik op de thumbnail voor een vergroting)
Afbeeldingslocatie: http://www.amicoproject.nl/images/imagefolio/gallery/meeting/Oisterwijk/14-03-2004/tn_100_2382.jpg

Met deze kwaliteit ben ik al redelijk tevreden.
Dus het is niet voor drukwerk etc etc..
En qwa film kwaliteit zat ik aan zo iets te denken:
Download hier

Het is iig wel erg belangrijk dat het geluid goed is.

Informatie
Ondanks ik dus de Medion MD zag staan ging ik toch opzoek naar concurrenten uit.
Ik heb nu dus een camara gevonden die dezelfde prijsklasse is en volgens mij even goed of misschien beter.

Dus heb ik op internet gezocht naar uitgebreide specifiecaties en deze kun je nu vinden op de adressen:

Medion MD 41437
Van de MD 41437 versie heb ik helaas weinig info:
Maar hier zag ik een review over een andere versie van de MD
http://www.zdnet.be/supercenter.cfm?id=32203&scid=9

Specifiecaties uit de advertentie:
- 3 Megapixel color CMOS USB camara (4 megapixel interpolated)
- SD/MMC cardslot voor uitbreiding geheugen.
- 16 mb flash memory
- 4 x digitale zoom
- ingebouwde flitsautomaat
- 1,5" LCD Display
- Ingebouwde micrefoon
- 2 jaar fabrieks garantie.

yakumo mega-image vi
Deze zag ik op http://www.kijkshop.nl staan en leek me wel wat.

specifiecaties:
http://www4.vergelijk.nl/...kumo_x_mega-image_vi.html
reviews heb ik niet echt kunnen vinden

Mijn vraag
Wat ik nu dus wil vragen is,
Welke camara van deze 2 lijkt jullie het beste om te gebruiken voor dingen waar ik hem voor wil gebruiken. (dus in deze situatie scooterfreakje zijn :P )
Als je een andere camara weet die veel beter is van ongeveer 100 euro zou dat ook geweldig zijn :D..
Zeg wel a.u.b waarom ik die camara zou moeten nemen.

Alvast heel erg bedankt almachtige tweaker _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 20:59 ]

Verwijderd

Vergeet die 2 dingetjes, is speelgoed
Veel beter is de Kodak CX 6200, heeft echter geen zoom
Met zoom is de Canon A60 zeer aan te bevelen, is wel iets duurder..........

Verwijderd

Topicstarter
maar die is wel maar 2.0 megapixels of maakt dat niks uit? en heeft deze ook een ingebouwde micrefoon want daar kan ik niks over vinden.

En wat zijn eigenlijk de dingen waar je het meest naar moet kijken...? zijn dat
optische zoom
digitale zoom
megapixels
of iets anders?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 23:04 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 22:52:
maar die is wel maar 2.0 megapixels of maakt dat niks uit? en heeft deze ook een ingebouwde micrefoon want daar kan ik niks over vinden.
Die 2mpix Canon CCD is 300x (ik overdrijf niet) beter dan de 3mpix onbekend merk CMOS sensor a la Trust. Van de lens van de medion moet je ook niet veel verwachten (waarschijnlijk nog kunststof ook).
Verder heeft de Canon a60 optische zoom, de medion alleen digitale en dat is prut (Photoshop doet het beter).

Dit soort cameras zijn absoluut waardeloos. Leuk als webcam, maar niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door JJapie op 16-05-2004 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik ga uit van een maximum budget van 150 euro die camara's die jullie noemen zijn helaas te duur :(

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
voor 165€ heb je in de pricewatch een Canon powershot A60. Ik heb hem ook, en ik heb in deze prijsklasse nog geen camera gevonden die aan deze camera kan tippen (qua functies iig niet..). die 15euro boven je budget had ik er graag voor over!

...

Verwijderd

PowerShot A60: € 165

De A60 is heeft optische zoom, en kan filmpjes met geluid opnemen. Ik zou echt nog even wachten en wat doorsparen en voor de A60 gaan. Als je foto's wilt printen op normaal formaat van 15x10 cm, dan is 2.0 Mpix genoeg. (Ik heb dat al gedaan met 1.3 Mpix. Nèt, maar het was genoeg.)

Ik zou ALTIJD voor een Canon / Minolta / Nikon / Sony / Kodak camera gaan boven een Swees / Trust / Medion speelgoedje.

Mpix zegt niet alles! Voor normale foto's is 2.0 genoeg. (Misschien haal je er zelfs A4 formaat mee als je een goede printer hebt), en de lens van de A60 is gegarandeerd goed. De optische zoom is al genoeg reden op zich om voor de Canon te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal nadenken.. maar ik wil de foto's die ik maak niet printen.. puur voor mijn site gebruiken, en er moet een video functie opzitten die goed geluid levert.

Maar waar moet je dan vooral naar kijken? Wat maakt een camara zijn geld waard?

Overigens heb ik nog 2 camara's gevonden die volgens mij beter zijn dan de medion MD en de yakumi:

trust 920:
http://www4.vergelijk.nl/cgi-bin/detail.cgi?p_id=477
trust 950:
http://www4.vergelijk.nl/cgi-bin/detail.cgi?p_id=480

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 00:02 ]

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 00:00:
oke ik zal nadenken.. maar ik wil de foto's die ik maak niet printen.. puur voor mijn site gebruiken, en er moet een video functie opzitten die goed geluid levert.
Het geluid vind ik niet zo heel erg super, maar ik denk dat je nooit super geluid zult krijgen met een fotocamera... Ik denk wel dat het geluid en zeker het beeld stukken beter is dan van die medion camera..

...

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:39

Dr C

met C en CK

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a60_samples.html

zie die samples maar eens. Dat is zo veel beter dan zo'n medion ding. Je hebt zoveel meer aan een goede lens,chip en interne verwerking dan aantal megapixels

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 00:00:
Overigens heb ik nog 2 camara's gevonden die volgens mij beter zijn dan de medion MD en de yakumi:

trust 920:
http://www4.vergelijk.nl/cgi-bin/detail.cgi?p_id=477
trust 950:
http://www4.vergelijk.nl/cgi-bin/detail.cgi?p_id=480
NNNNEEEEEEeeeeee * sterft weg * Dat is ook brakke zooi...
De best betaalbare camera met redelijk goed geluid én aardig goede foto's is en blijft de A60. Doe jezelf een plezier, en ga voor dat apparaat. Spaar een maandje langer of zo, en je hebt een 10x betere camera! (Kijk ook eens bij andere fabrikanten voor rond de 150 euro.. er zijn er meerdere, maar in zijn prijsklasse is de A60 de beste. Waarom? Het is een wat oudere camera, en de prijs is gezakt. Ik ken mensen die hiervoor ruim 250 euro hebben betaald... en zelfs dat bedrag is hij waard.)
Maar waar moet je dan vooral naar kijken? Wat maakt een camara zijn geld waard?
1) De lens (scherpte)
2) Ook de lens (wel/geen paarse uitslag, purple fringing dus. Minder = beter)
3) Euh... de lens... (Óptische zoom)
4) Grootte van de CCD (Groter = beter)
5) MPix (Meer is betere grote prints)

Het belangrijkste is dus echt de lens... is die brak, dan is automatisch je hele camera brak.

Bedoelde je met je budget van 150 euro dat je daarvan je camera, een geheugenkaartje en een set batterijen met lader wilt kopen? Je bent 25 euro kwijt voor een 128 MB Compact Flash kaartje, rond 25 euro voor batterijen+lader. Dan heb je nog 100 euro over voor je camera... oftwel, 65 euro tekort voor de A60.

Rek je budget wat op, vraag desnoods of je ouders je die 65 euro voorschieten, of wacht iets langer. Je zult van de A60 geen spijt krijgen.... van de Medion, Trust en Sweex rommel wel. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 00:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
:D _/-\o_ Zo man dat was boven mijn verwachtingen!
Kwaliteit is zeker wel goed ja.. alleen die prijs :( en ik bestel hem liever niet bij een webwinkel.

Dan maar even doorsparen dan maar denk ik.

Alhoewel ik graag wat samples zou willen zien van trust brakke ding of die medion dingen. Zodat ik het verschil kan zien. iemand? :? O+.

tnx voor je info firepower.. dan wordt het denk toch maar de A60 :D hehe ik zal wel foto's posten als ik hem heb..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 00:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 00:19:
tnx voor je info firepower.. dan wordt het denk toch maar de A60 :D hehe ik zal wel foto's posten als ik hem heb..
Graag gedaan. Je krijgt er geen spijt van.

Hoelang moet je nog wachten voor je die extra 60-70 euro bij elkaar hebt... 1 maand, 2 maanden? Misschien... misschien... zakt de Canon A70, nu 223 euro, in die tijd een eurootje of 50 in prijs, waardoor deze ook binnen je bereik komt. Gelijk aan de A60, maar met 3.1 MPix.

Met die camera heb ik uitgebreid gespeeld omdat de man van mijn zus er een heeft, en het is voor zijn prijs een heel mooi ding. De A60 is exact gelijk, en dat is dus ook een heel mooi ding, alleen 2 MPix. Het enige verschil is dus dat je met de A70 de foto's wat meer kunt vergroten/wat beter kunt croppen (bijsnijden) dan met de A60 omdat je meer pixels hebt.

Ook mogelijk is een prijsdaling van de A60 (al verwacht ik dat hij eerder uit de markt gaat omdat zijn prijs nu al bijna dik 100-120 euro lager is dat na de introductie.)

Spaar lekker effe door voor de A60, en houd met een scheef oog ook de A70 in de gaten. Met een beetje geluk heb je nog meer, voor hetzelfde geld. ;)

(Geloof me, ik weet wat het is om te moeten wachten. Niet fun. Ik moet zelf nog 9 dagen wachten totdat ik mijn Sony F717 kan gaan afhalen. Gereserveerd en aanbetaald, 6 weken geleden, maar ik wacht nog op mijn salaris van mei. Ik kon niet een maand zonder geld zitten, en een goedkopere/mindere camera wilde ik niet. Wachten kan zeker lonen! Hoe meer geduld, hoe meer kwaliteit je kunt verkrijgen.)

Verwijderd

Topicstarter
Je lijkt echt op me vader :P .. Die zegt altijd als je iets wilt kopen stel het dan altijd uit want over een half jaar is het wss goedkoper of je wilt het dan niet meer..

Verwijderd

Hmz....

Weet je wat?

Ik heb 60 euro aanbetaald op de F717, toen deze bijna 6 weken geleden 600 euro kostte bij de MediaMarkt hier in Herzogenrath. De camera is nog niet afgehaald. (Afhalen eind mei, staat ook op de aanbetalingsbon.)

Net kijk ik voor de gein even op de site van de Duitse MediaMarkt... 551 euro!

De MediaMarkt heeft een "laagste prijs garantie", als je binnen 6 weken een winkel vindt met een lagere prijs... dan krijg je die prijs, met nog eens 5% ervan af. Zou dat ook gelden als hun eigen winkel diegene met de lagere/verlaagde prijs is >:) ... krijg ik de F717 nu 50 euro goedkoper?

Zit ik hier iemand te overtuigen dat wachten je veel geld kan besparen, gebeurt het me net zelf :) Morgen ga ik effe langs bij de MediaMarkt om te zien of mijn eigen filosofie nog werkt. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 01:11 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
en tevens als er trust, medion, aiptek of sweex op staat, is je camera ook automatisch brak :) weren als een enge ziekte die dingen :)

FirePower, da's niet knap: duitsland heeft een lager BTW tarief op camera's (meen 9% tegenover onze 19%); dat is wel het verschil wat jij beschrijft :) (600 is ex btw 504,20, tel daar 9% bij op en je zit op iets meer dan 549 eurootjes :))

[ Voor 53% gewijzigd door HunterPro op 17-05-2004 01:16 ]

Verwijderd

HunterPro schreef op 17 mei 2004 @ 01:11:
FirePower, da's niet knap: duitsland heeft een lager BTW tarief op camera's (meen 9% tegenover onze 19%); dat is wel het verschil wat jij beschrijft :) (600 is ex btw 504,20, tel daar 9% bij op en je zit op iets meer dan 549 eurootjes :))
Weet ik.

De camera is echter ook in Duitsland gereserveerd en aanbetaald... nu is hij in Duitsland in prijs gezakt. Dus, ik ga morgen even zien of ik nog kan meeprofiteren van die prijsdaling. Misschien wordt die aanbetaalde camera al als "verkocht" beschouwd, en moet ik dus gewoon nog het resterende bedrag (540 euro dus) betalen. Zo niet, dan ga ik morgen 49 euro verdienen. Ah well... we zien wel. Als het lukt, ok. Als het niet lukt, dikke pech. 600 had ik er ook voor willen geven. (Anders had ik hem niet gereserveerd.)

Commentaar mag, maar nu weer ontopic :)

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 01:21:
[...]

Weet ik.

De camera is echter ook in Duitsland gereserveerd en aanbetaald... nu is hij in Duitsland in prijs gezakt. Dus, ik ga morgen even zien of ik nog kan meeprofiteren van die prijsdaling. Misschien wordt die aanbetaalde camera al als "verkocht" beschouwd, en moet ik dus gewoon nog het resterende bedrag (540 euro dus) betalen. Zo niet, dan ga ik morgen 49 euro verdienen. Ah well... we zien wel. Als het lukt, ok. Als het niet lukt, dikke pech. 600 had ik er ook voor willen geven. (Anders had ik hem niet gereserveerd.)

Commentaar mag, maar nu weer ontopic :)
mediamarkt heeft tot 14 dagen na aankoop (in nederland dan) nog steeds die prijsgarantie... dus mocht je 'm in de komende 14 dagen (in dit geval dus -3 dagen na de aankoop :+) goedkoper zien, zullen ze wel mee moeten gaan lijkt me? :) hoewel 't wel internet is, wat dan weer wel kut is (officieel geen concurrentie met internetwinkels), maar laat het ze maar eens hardmaken dat dat ook zo is voor hun _eigen_ webwinkel :P

Verwijderd

De prijs zal ook wel in de "echte winkel" verlaagd zijn....

Dan is de winkel waar het apparaat gekocht is, ook meteen de winkel met de nieuwe laagste prijs. Dan moeten ze dus denk ik meegaan. Maar, als het in Duitsland ondertussen ook 2 weken is geworden (vroeger 6) om een lagere prijs te vinden, en de camera wordt als verkocht beschouwd, dan val ik buiten de boot.

Nou ja... ik was voorbereid om 600 euro te geven. Ik morgen hoogstens 49 euro winnen, en niks verliezen. Waarom niet proberen ? :P

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 01:27 ]

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 01:25:
De prijs zal ook wel in de "echte winkel" verlaagd zijn....
dan moeten ze je die korting geven, of je maakt gebruik van je 'niet goed geld terug'-recht :P en dan koop je 'm 5 minuten later opnieuw :P (soms moet dat echt zo helaas... duf bedrijf)

Verwijderd

Wehehe...

Je hebt gelijk... als ik buiten de boot val en de winkel heeft inderdaad ook een lagere prijs, dan kan ik zeker die camera halen voor 600, en afrekenen bij de kassa. Dan ga ik direct weer naar binnen, geef hem terug, krijg mijn geld terug, en koop hem direct weer opnieuw. Nog niet aan gedacht. Strakke actie. :P

Dat heb ik gedaan bij @Home.

Aangemeld -> aansluitkosten 200 gulden. 6 weken wachten.

Week later -> Actie: geen aansluitkosten. Ik moest gewoon betalen omdat ik niet in de actie viel :(

Toen heb ik mijn aanvraag geannuleerd, en direct bij dezelfde persoon een nieuwe aanvraag ingediend :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 01:31 ]

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 20:55
Waarom geen Sony DSC-P32?
Vergeet nl. een ding niet met de A60, je kunt er geen filmpjes mee maken van meer dan 3 minuten. De Sony kan het wel, en beter ook - want de A60 heeft niet meer dan 320x200 en de P32 heeft 640x480.

Nadeel van de P32 is dat hij geen opt. zoom heeft (groot nadeel, goed goed goed ;-) ) en dat hij minder instellingen heeft dan de A60 (sluitertijd, etc) .

Voordeel is dat hij 3.2 mpix heeft.

Heb overigens zelf de P72.

https://photune.blogspot.com/

Verwijderd

Topicstarter
heb je er misschien een samples van? (videos foto's?)
Pagina: 1