Film stukje versnellen

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Het volgende probleempje heeft me het hele weekend al hoofdpijn bezorgd (bij wijze van dan hè). Ik heb nl. het volgende.
Ik ben afgelopen vrijdag opnames wezen maken voor een reclamefilmpje *fictief bedrijf, voor de fun *

Nu hebben we een stukje film opgenomen wat te lang duurt (en wat in mijn ogen achteraf niet te veranderen is, het is nl. een tilt vanuit een object naar de hoofdpersoon (die je dus pas later in beeld ziet komen). Nu is mijn vraag, is het ook mogelijk om een deel van die tilt traploos te versnellen, zodat de tilt sneller gaat maar daarna dat de hoofdpersoon wel normaal loopt, want anders klopt de rest van het filmpje niet. Heb het even in een afbeelding gezet, zodat het misschien iets duidelijker is.

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/film.gif

Ik weet dat er gewoon een functie Speed / Duration in Premiere zit, maar hiermee kan ik dus niet het beeld versnellen op de bovenstaande manier.

Nu zullen sommige van jullie wel denken: * Red wat ouwehoer je toch slap, dat is heel simpel. Vertel het me dan :) Ik heb gezocht op internet, hier op GoT, mijn Premiere Bible ( _/-\o_ ) erbij gepakt, niets kon mij een oplossing aanreiken. Ik hoop dat 1 van jullie dat misschien wel weet hoe het moet.

Even wat specs:

Premiere Pro 7.0
Sony DCR TRV50
Overige systeemspecs: in mijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:49
Hij moet toch juist langzamer gaan spelen? hij begint met 2x speed..... maar moet dat per se? Een andere oplossing zou misschien makkelijker zijn.

Gewoon in 2 stukken hakken (tot waar de persoon in beeld komt) en het 1ste gedeelte versneld afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

of het in 15 stukken hakken en dan elk stukje achtereenvolgens op 200, 195, 190, etc % snelheid afspelen. Is ietsje werk, maar ziet er misschien best wel ok uit? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
JvS schreef op 16 mei 2004 @ 21:00:
of het in 15 stukken hakken en dan elk stukje achtereenvolgens op 200, 195, 190, etc % snelheid afspelen. Is ietsje werk, maar ziet er misschien best wel ok uit? :)
Maar om nou 6 seconden (zolang duurt de tilt ongeveer) in 15 blokjes te gaan hakken, is niet echt wat lijkt mij, bovendien is dat in Premiere volgens mij nog wel een rotklus. En volgens mij zie je het ook heel goed in het eindresultaat (ondanks dat het maar 6 seconden is ofzo.....

@ Lawtje.com

Dit zal helaas niet lukken omdat de tilt nog doorwerkt dan. Het is nl. vanuit kikvorsperspectief geschoten, dus je ziet eerst alleen voeten lopen, dan de knieën erbij en dan tot de middel. Dit is nl. de tilt. Dus volgens mij gaat jouw manier niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik ken Premier niet, maar is er niet een envelope van de snelheid te maken?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
Jongens,

Maken jullie het niet moeilijker dan het is? De meeste banden worden met 29fps opgenomen: voor 6 seconden is dat dus 174 frames. Daar kan je toch best met de hand een paar frames tussenuit slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Ik heb ook wel eens zoiets gedaan met premiere. Het eerste gedeelte gewoon 200 % o.i.d. En dan daarna in ongeveer vier stapjes terug naar de 100 %. Die overstappen van 20/25 % vallen niet zo heel erg op. Probeer het gewoon maar eens, da's echt een minuutje werk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

krflyer schreef op 17 mei 2004 @ 12:32:
Jongens,

Maken jullie het niet moeilijker dan het is? De meeste banden worden met 29fps opgenomen: voor 6 seconden is dat dus 174 frames. Daar kan je toch best met de hand een paar frames tussenuit slopen?
Dat ga je dus zien. Bij 2 a 3 missende frames (4 of 6 fields; afhankelijk van beweging) wordt het al schokkerig. @ TS start gewoon de tilt later in tot ie niet te lang is. Desnoods gebruik je een natural wipe op zijn benen ofzo. In de beweging knippen is volgens mij niks mis mee als je maar wiped of crossed voordat het 2e shot gaat bewegen. Die snelheid vernaderen kan ook zoals eerder voorgesteld maar ga je ook zien. Zeker als het shot wat daarna komt een heel traag shot is is het niet mooi omdat je aan een soort van stijlbreuk qua beweginstempo in 1 shot doet. Doe je het in trapjes wordt het al beter (easing in) JE moet jezelfs eens afvragen hoe belangrijk die tilt is in je eindfilmpje. Is het zo belangrijk dat je nu al 2 dagen aan het denken bent over die tilt ?? Gaat de kijker die tilt echt missen als ze niet weten dat ie bestaat ??

[ Voor 4% gewijzigd door under-world op 17-05-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Het is als het goed is al opgelost, heb het even gevraagd aan een film-crack en die zei dat ik daarvoor beter gebruik kon maken van Final Cut Pro, dus dat ga ik maar gebruiken....

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Trouwens, Underworld, die tilt is wel erg belangrijk ja, dat is uiteindelijk een soort van bridge tussen de intro en het eindelijke plot van de reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

JvS schreef op 16 mei 2004 @ 21:00:
Das wel heel veel werk.
Je kan gewoon gebruik maken van keyframes in Premiere.
Das dat knopje met een witte op een punt staand vierkantje.
Hier bij kan je de eerste keyframe aangeven welke snelheid het filpje moet hebben en bij het laatste keyframe aangeven hoe snel het op het eind moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

DoRRoN schreef op 17 mei 2004 @ 13:45:
Het is als het goed is al opgelost, heb het even gevraagd aan een film-crack en die zei dat ik daarvoor beter gebruik kon maken van Final Cut Pro, dus dat ga ik maar gebruiken....

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Trouwens, Underworld, die tilt is wel erg belangrijk ja, dat is uiteindelijk een soort van bridge tussen de intro en het eindelijke plot van de reclame.
Niet om lullig te doen hoor, maar FCP bestaat niet voor de PC. Daar moet je een Mac voor hebben. Vraag me af of FCP deze optie overigens wel heeft, heb het daarin nooit gebruikt. Nu moet ik bekennen dat ik nog nooit met versie 4 heb gewerkt. After Effects kan het wel, en die is er voor PC en Mac. Time-remapping heet het zo gauw uit mijn hoofd. Avid DV Xpress 4.0 Pro kan het ook.
Voor Premiere (maar daar werk ik bijna niet meer mee. Avid rules!!!) is hier een linkje: http://www.revisionfx.com/rstwixtor.htm

Maar het simpele in stukjes knippen en die een voor een versnellen/vertragen gaat ook wel werken als je haast hebt. Probeer eens een dissolve op de lassen te zetten, rommel daar eens mee.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Laatst online: 06-11-2024
Anoniem: 85748 schreef op 17 mei 2004 @ 14:00:Niet om lullig te doen hoor, maar FCP bestaat niet voor de PC. Daar moet je een Mac voor hebben.
Er staat volgens mij nergens dat hij een PC gebruikt ;)
Jawel, in z'n sig |:(

[ Voor 6% gewijzigd door AxiMaxi op 17-05-2004 15:06 ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
AxiMaxi schreef op 17 mei 2004 @ 15:05:
[...]
Er staat volgens mij nergens dat hij een PC gebruikt ;)
Jawel, in z'n sig |:(
Toch heb ik de beschikking tot een paar G4's met dual processor etc. etc. Dus heb ik het vanmiddag opgelost door in Final Cut Pro het stukje te bewerken.

Geëxporteerd naar Quicktime, zodat ik thuis weer lekker in Premiere verder kan monteren, filmpje is nu zo goed als klaar :)

@ Maniacshouse: Speed / Duration selecteren, variabele speed aanklikken. Dan in de viewer op het meest rechtse tabbladje klikken (ben naam even kwijt) dan daarin Time Remap selecteren, dan krijg je een bezier curve die je kan aanpassen.

Overigens was het nog een heel geklooi van die bezier curve, snapte het principe nl. niet helemaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Red op 17-05-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Bedankt voor de tip. Weer wat geleerd! ;) En mooi dat het zo is opgelost.
Pagina: 1