Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 15:24
Ik zag op mp3cdspeler.nl een aanbidieng staan van de iMP 450 mp3 speler. Ik denk dus even zoeken op GoT voor meer informatie, maar tot mijn grote verbanzing kon ik niets vinden. Ook googlen naar een revieuw leverde niets op. Is deze speler nieuw? De specificaties zijn bijna gelijk aan die van de iMP 550 en kost slechts €99,-.

Heeft iemand ervaringen met deze speler?

Extra info:
Specificaties

Geschikt voor 12 en 8cm CDs, CDr, Cdrw
Ondersteunde formaten MP3, WMA, ASF, WAV
Grafische LCD afstandsbediening met backlight
Hoofdfuncties ook te bedienen via de speler
ID3-tag support
Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
Firmware upgradeable
Anti shock protectie 480 seconden
Stereo oortelefoon set
Draagtasje meegeleverd
Externe batterijen houder meegeleverd
Maximaal vermogen 2x 12mW
Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
Batterijtype 2x 1450mAh prisma batterij
Batterij speelduur tot 55 uur
Afmetingen 130mm x 140mm x 16.7mm
Gewicht 193 Gram incl. batterij
8 + 1 handmatig equalizer presets
Signal to Noise speler > 90DB
Signal to Noise tuner > 50DB
Kleur metallic blue
Behuizing aluminium & kunststof
FM tuner
2 jaar volledige fabrieksgarantie
Website fabrikant www.iRiver.com

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/t.hulsman/fotos/iriver/a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/t.hulsman/fotos/iriver/b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/t.hulsman/fotos/iriver/c.jpg

Somewhere in Europe...

Verwijderd

ik heb hem ook daar gekocht en het is echt een top ding... als je reviews zoekt kijk zoek dan naar imp 400 die is zowat hetzelfde alleen minder batterijen en nog iets

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 15:47
lijkt me ook wel een leuk dingetje, aangezien ik een napa 480 had, maar die is helaas dood gegaan. iemand review ervan ofzo ?

Verwijderd

http://gear.ign.com/articles/374/374377p1.html
http://www.funmac.com/archive/index.php/t-502.html

de 450 is alleen zuinig met stroom en langere shockfree

wat ik er wel bij moet vertellen is dat als je nu OGG wilt je niet de beta firmware van de 400 gebruiken en er is nog geen voor de 450 :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 00:22 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Inderdaad is er nog geen nieuwe firmware beschikbaar zoals in deze post en verder te lezen is.
Er zijn mensen die de IMP-400/450 op een pleedeksel vinden lijken, mij maakt het verder niet uit, ik vind hem wel okee.

[ Voor 27% gewijzigd door Henk007 op 17-05-2004 00:20 ]

• zoeperman
is het niet verdacht dan dat er geen firmware updates zijn ? die 550 zit al op 1.5 beta
en support deze ook VBR ?

• Henk007
Over variabele bitrate mp3 support hoef je je bij iRiver geen zorgen te maken, het wordt gewoon ondersteund, zoals het hoort. Wat veel mensen niet weten is dat mp3 vbr gewoon een onderdeel is van de ISO standaard. Dat betekent dat spelers die het niet ondersteunen eigenlijk helemaal geen mp3 spelers genoemd mogen worden.

• zoeperman
ik zie hem nu staan bij informatique voor 85 euries, maar dan wel in het zwart.

verder is er niet zo heel veel te vinden over deze speler

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
ik zit erover te denken deze te gaan kopen bij mp3spelers.nl ..
iedereen nog steeds zo positief.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb hem sinds gister, en ik vind het SUPER!!!
Er zitten alleen wat kleine foutjes in de firmware (type foutjes enzo) en we zitten met smart te wachten op een update....
Maar technisch een super ding.
En nwat ook niet vaak gebeurt, er zit een uitstekende koptelefoon bij (geluid is vergelijkbaar met mijn duurdere Sennheiser mx 500 dopjes)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

funrider schreef op 07 juli 2004 @ 10:38:
iedereen nog steeds zo positief.
Ik heb hem nu een dag of 3 en ik ben erg positief over mijn aankoop :)

Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/iriver.gif

Bij gebruik van kwalitatief goede muziek is de geluidskwaliteit beter dan mijn MD muziek, terwijl ik deze toch altijd optisch opneem. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de muziek nu beluister met een Sennheiser HD 490. De bijgeleverde oordoppen vind ik een stuk minder dan ik gewend ben. Het geluid is iets te schel soms en er is totaal geen bas. Probleem is dat ik die bas wel gewend ben omdat mijn koptelefoon dat vrij behoorlijk weergeeft ;)

Wordt dus op zoek naar een andere goed draagbare koptelefoon, maar daar had ik al op gerekend.

De mooie chroomachtige randjes van de 450 worden wel snel smutzig, net als het display van de afstandsbediening. Logisch ook, omdat dit hele gladde oppervlakken zijn.
Wat de bediening betreft heb ik denk ik 2 keer in de handleiding gekeken om iets op te zoeken en verder is het heel intuïtief te bedienen :)

Verder is er weinig over te zeggen, het werkt gewoon goed met een prima geluid :)
deepbass909 schreef op 08 juli 2004 @ 20:00:
En nwat ook niet vaak gebeurt, er zit een uitstekende koptelefoon bij (geluid is vergelijkbaar met mijn duurdere Sennheiser mx 500 dopjes)
Grappig, ik vind het juist flut ;)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

SmartDoDo schreef op 10 juli 2004 @ 10:54:
Grappig, ik vind het juist flut ;)
Welke zaten erbij dan?
Waren dat geen MX300 of MX400?

De ervaring leert namelijk dat die behoorlijk lang in moeten spelen., maar als dat eenmaal gedaan is ze zeer goed klinken (is ook mijn ervaring met de MX400).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Gutteguttegut schreef op 10 juli 2004 @ 11:03:
[...]
Welke zaten erbij dan?
Waren dat geen MX300 of MX400?

De ervaring leert namelijk dat die behoorlijk lang in moeten spelen., maar als dat eenmaal gedaan is ze zeer goed klinken (is ook mijn ervaring met de MX400).
Er staat voor zover ik kan zien niets op. Ik meen dat het Cresyn dingen moeten zijn, vergelijkbaar met Sennheiser MX doppen.

En dat inspelen, ik heb het niet zo op die oordopjes. Ook al gaat m'n haar raar zitten :+ heb ik toch liever een normale koptelefoon á la Sennheiser PX200 ofzo :)

Maar nogmaals, ik ben een heel ander type koptelefoon gewend dus is het lastig vergelijken. Ze zouden sowieso niet beter kunnen klinken dan ik gewend ben denk ik :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

SmartDoDo schreef op 10 juli 2004 @ 11:08:
[...]
Er staat voor zover ik kan zien niets op. Ik meen dat het Cresyn dingen moeten zijn, vergelijkbaar met Sennheiser MX doppen.

En dat inspelen, ik heb het niet zo op die oordopjes. Ook al gaat m'n haar raar zitten :+ heb ik toch liever een normale koptelefoon á la Sennheiser PX200 ofzo :)

Maar nogmaals, ik ben een heel ander type koptelefoon gewend dus is het lastig vergelijken. Ze zouden sowieso niet beter kunnen klinken dat ik gewend ben denk ik :)
Dat ben ik helemaal met je eens, maar voor het geld wat je betaald voor een MX400 (12 euri oid) is het wel een hele goede koop.
Het zal natuurlijk nooit beter kunnen klinken dan een goede koptelefoon.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• funrider
de speler zelf kost ook maar 99 eurie .. dus dan is een behoorlijke koptelefoon altijd mooi meegenomen.. verwacht ook niet voor zo'n prijs een goeie set Sennheisers. :9

Hopelijk heb ik m uiterlijk zaterdag binnen (heb al gemaild vorige week met mp3spelers ze denken dat ut gaat lukken.. ben benieuwd).. Hij moet zondag wel mee naar Turkije.. kijken of ie ook in de hitte (40+ graden) presteert hehe :7

[ Voor 14% gewijzigd door funrider op 13-07-2004 11:43 ]

Verwijderd

Heeft eindelijk een Iriver SlimX gevonden. 2 zelfs :)
Een IMP-550 2de-hands (maar 1 keer gebruikt) voor €140 of een IMP-450 uit de etalage voor €99.

Lastige keuze nog te gaan. Is die 550 echt €40 euro meer waard of kan ik dat beter bewaren voor accessoires?

• funrider
een 450 kan je nieuw kopen voor 99 das dus sowieso slechte deal ey! :7
durf niet te zeggen of die 550 echt zoveel beter is.. ik heb er in ieder geval niet 40 euro meer voor over.. of heeft de radio RDS en kunnen er ook dvds in ;)

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 15-07-2004 09:30 ]

Verwijderd

Net ook besteld :*)

Op de site staat levering in 1 a 2 dagen, dus hoop hem morgen te hebben.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

SmartDoDo schreef op 10 juli 2004 @ 11:08:
[...]

Maar nogmaals, ik ben een heel ander type koptelefoon gewend dus is het lastig vergelijken. Ze zouden sowieso niet beter kunnen klinken dan ik gewend ben denk ik :)
Dit vind ik helemaal grappig... Jij zegt dat je van veel bass houdt in je muziek, maar ik heb laatst naar verschillende koptelefoons zitten luisteren, en als er 1 geen of weinig bass had, dan was het wel de px200 (de px100 had daarin tegen wel een lekkere volle bass).

Ik heb als vergelijk een Sennheiser HD-480 II (wat in mijn ogen nog steeds een top koptelefoon is), en dan hebben zowel de mx500 doppen als de meegeleverde dopjes een volle bass, maar je moet wel de equalizer op Rock zetten. Neutraal missen ze inderdaad iets bass. Maar mijn ervaring is, dat bijna elke in-ear dopjes een bass versterking nodig heeft.

Maar zoals je zelf ook al zegt, geluid is puur persoonlijk,

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Henk007
iRiver heeft een nieuwe firmware versie 1.10 uitgebracht voor de IMP-450. Zo te zien weinig nieuws:
-On the fly playlist
-Bookmark function
-Visualisation options
-id3 display bugfix
Pagina: 1