Toon posts:

Radeon 9800 Pro NIEUW TYPE probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Sapphire Radeon 9800 Pro boot niet meer met beeld (monitor piept zoals normaal en lampje wordt groen zoals normaal maar beeld blijft zwart) en ik krijg pas beeld (blokkerig / errors etc) als ik bij login scherm van windows kom. Als ik dan vervolgens in Windows zit..reboot hij.

Ik heb een paar weken geleden een VGA Silencer erop gezet dus koel blijft hij wel en het geheugen is een heel klein beetje overclockt.

Hij heeft het weken lang goed gedaan (kaart is nog niet heel erg oud!) en nu krijg ik dit gezeik weer.

Wie kan me dit probleem verklaren?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:46

DaWaN

'r you wicked ??

Zit je monitor op DVI?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

voeding van je kaart zit er wel goed in he ?

Het lijkt op het eerste gezicht een geheugen probleem, een blokje dat kapot is op je kaart.

Je hebt hem niet geflashed verder ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Smidge
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Probeer het volgende, kaart eruit, schoon blaasen met Compresie lucht slot schoon blaasen. Vervolgens kaart er weer in en overclock ongedaanmaken ( die 1 fps winst die je ermee haalt is het niet waard om je garantie te vergooien ). Als dit nog niet werkt laat het dan even weten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon een Iiyama Vision Master Pro 514 CRT (22 inch) erachter hangen en kaart is niet geflashed.

Verwijderd

heb je hem al in een andere comp geprobeerd? zo niet doe dat dan even :)
is je monitortje niet een beetje klein? >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kaart net in andere pc geprobeerd..beeld blijft ook gewoon zwart.

Ik krijg de kans niet om overclock ongedaan te maken. Ik "zie" niks in windows behalve blokjes en windows crasht al na 10 seconden.

Kaart maar retour sturen?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 21:22 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
garantie ben je kwijt door de VGA silencer... dus terugsturen is denk ik geen optie...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:55

Zjemm

...

originele koeler terug plaatsen en dan terug sturen

opensecure.nl

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 22:35
Heb hier ook slechte ervaringen met die VGA silencer.
mn maat had m op een club3d 9700 pro gezet, in de eerste instantie alles in orde, er viel behoorlijk wat de overclocken. Na een dag of 3 vette artifacts, terugclocken hielp helemaal niets.
Tis een behoorlijk gewicht wat je toch stevig vast moet draaien. Door de constructie van de beugel aan de achterzijde trek je toch de pcb een beetje krom wat naar mijn gevoel nadelig is voor de shim die om de GPU is geplaatst.
Uiteindelijk VGA silencer eraf gehaald, originele koeler terug geplaatst, nog steeds artifacts. Shim verwijdert, nu doet ie het weer prima.
Zelf op mn hercules 9800 pro ook een VGA silencer gehad, eerst pastte dat kreng niet omdat de condensatoren op de hercules hoger zijn dan op een reference plankje van club3d oid.
Sleuf moeten frezen in koelblok om het passend te krijgen.
Ik zou je adviseren om een ander videokaartje in je pc te zetten, alle overclocking voor je vga ongedaan maken, originele koeler op je 9800 pro zetten en testen maar weer. Je kan altijd nog de shim verwijderen als je in iedergeval je beeld weer terug hebt en je krijg nog steeds artifacts.

Verwijderd

Ik heb hier ook de vga silencer van artic cooling, en ik heb het metale deel buiten het blok waar de gpu op zit gebakken ook moeten verwijderen (@kosz; heet het nu een shim?). Anders hecht de koeler niet goed aan de processor en krijg je al gauw schade door slechte koeling!

En als je de kaart aant oc'en ben moet je het geheugen met rust laten als je er geen koelblokjes erop zet! Een vriend van me heeft zo zijn kaart (9800pro 128mb) kapot gemaakt! (had m overigens met orginele koeler terug gebracht en gewoon nieuwe kaart gekregen, ze keken niet eens of ie overclocked was :P )

De gpu zelf zou met de artic cooler zeer goed te oc's moeten zijn. Ik heb er nog geen artifacts door gekregen.... zelfs van 380mhz naar 470mhz geclocked (geheugen van 338 tot 359 met koelblokkies)...geen ene artifact :)

Verwijderd

Topicstarter
Zweagel666, kun je misschien een paar foto's maken? Ik snap het niet helemaal. :)

Volgens mij paste mijn VGA silencer perfect, terwijl ik gewoon 1ste versie heb (geen REV.1 ofzo dus).
Pagina: 1