[XPPRO] Geen toegang; Special Permissions te scherp gezet

Pagina: 1
Acties:

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 07:16
Nou ik ben dus flink de mist in gegaan. Ik heb voor mijn HD de permissies voor de groep administrators op Toestaan gezet voor alles, voor Gast op alleen lezen en voor Iedereen alles op weigeren. Blijkt dit laatste de hoogste prioriteit te hebben en zodoende start Windows niet meer op. Niet in veilige modus en ook niet na selekteren van de laatst werkende configguratie.

Enige wat nog werkt is de CD erin en R voor Repareren kiezen. Hierna kan ik nog als administrator inloggen, maar wat ik hier kan doen om de rechten weer goed te zetten, ik heb geen idee. Wie kan mij verder helpen, want ik ben nu flink de pineut. Laptop is van de zaak en morgen niemand van IT beschikbaar om alles opnieuw erop te zetten.

edit:

Ik heb eventueel PQ Magic, misschien converteren naar FAT32 en weer terug?

[ Voor 7% gewijzigd door Jeronim0 op 16-05-2004 20:38 ]

Jeronim0

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Terug naar FAT32 is inderdaad een optie (let wel op dat je dan *alle* permissies kwijt bent) - een andere optie is om met bv. iets als BartPE ([google=bartpe]) een bootcd te maken en vanuit daar je permissies te fixen :)

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kan toch cacls gebruiken vanaf de recovery command line?

• Jeronim0
Die had ik inderdaad geprobeerd (cacls), maar dat commando pakt hij niet. Ik heb met PQ Magic het zwikkie naar FAT32 gezet, waarbij een paar lange bestands- en mapnamen verloren zijn gegaan. Nu weer aan het converteren naar NTFS, maar dat gaat gigantisch traag (Jammer genoeg kan PQ Magic geet FAT32->NTFS).

Jeronim0

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 17:24

Metzie

Nyaano !

Gewoon in je verkenner je harddisk selecteren, en dan bij "permissions" take ownershit indrukken. Dan krijg je volledige rechten over alle bestanden op je C partitie.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Metzie schreef op 16 mei 2004 @ 22:13:
Gewoon in je verkenner je harddisk selecteren, en dan bij "permissions" take ownershit indrukken. Dan krijg je volledige rechten over alle bestanden op je C partitie.
Dit gaat moeilijk worden als hij windows niet in komt he. ;)

• Jeronim0
Ok conversie naar NTFS ook gelukt, daarna moest ik alle bestanden langslopen en controleren of de naam goed was en anders corrigeren (gelukkig nog een andere XP machine, zodat ik daar af ent oe kon spieken). Nu heeft hij alleen nog een heleboel incorrecte vermeldingen, maar dat zij volgens mij allemaal Temporary Internet Files. Die chkdsk draait nu al een tijdje en daarna moet alles weer goed zijn en dat alles zonder re-install. Ik ben zeer happy, maar ook erg moe.

Zet dus nooit de Permissies voor iederen op weigeren, er zijn ergere dingen om te herstellen, maar het is geen pretje.

Jeronim0

Pagina: 1