Toon posts:

Q-tec 550 Watt lijnen versterken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Q-tec 550 watt in me kast liggen. Die wil ik gaan gebruiken in me volgende case om mee te overclocken. Maar de lijnen zijn zo zwak.

+3,3V +3,43V
+5,0V +5,18V
+12V +11,95V
-5,0V -4,95V
-12V -10,84V

Kan ik ergens iets tussen zetten dat de afwijkingen wat minder zijn ?

Verwijderd

wat is daar instabiel aan? das redelijk normaal hoor. is dit onder belasting? die -12 volt lijn maakt toch niks uit

Verwijderd

voor de 3,3V zou ik ff oppassen: deze mag 3,465V worden..de -12 is ook nog maar net goed, hij mag min -10,8V worden..
3,3v&5V mogen 5% afwijken, de 12V 10% dus de +5, -5 en de +12 zien er wel goed uit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 20:39:
wat is daar instabiel aan? das redelijk normaal hoor. is dit onder belasting? die -12 volt lijn maakt toch niks uit
ik weet dat het tussen de maximale afwijking zit maar dit is zonder belasting

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 20:43:
[...]

ik weet dat het tussen de maximale afwijking zit maar dit is zonder belasting
niet zeuren :P
volgens speedfan is mijn -12V nu -6V en mijn -5V is -2.9V.
Echter mijn systeem is 100% stabiel.

nav dit fenomeen heb ik een thread geopend: wat is het nut van -12 en -5 volts lijnen?
hieruit blijkt dat de -12v en -5V lijnen vreemde waarden af kunnen geven wanneer ze niet belast zijn.

dus die spanningswaarden zijn allemaal 100% okee :P

Verwijderd

Ik heb ook een qtec 550 watt:
+3,3V +3,33V
+5,0V +5,01V
+12V +11,98V
-5,0V -5.04V
-12V -11.86V

Heb ook ongeveer alles overgeklokt wat je maar kan en alles loopt super stabiel ik heb daarnaast nog: 2 HDD's, 5 sys fans, 2 cd/dvd spelers een 9800 pro en een xp 1700@3000+ :P Dus ik zou zeggen maak je maar geen zorgen. Bij mij geeft ie ook heel vaak verschillende waarden van de lijnen aan, dus alles in orde

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Die lijnen vind ik nog best meevallen.
En waar meet je dit mee? met een of ander prog??
zoja, kijk eens in de bios. Of meet het met een multimeter.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16
Ik zou die voeding eens heel snel eruit halen en een knappe nieuwe kopen, kijk eens op de mooie gele sticker die op de zijkant van de voeding zit.
Juist ja normaal vermogen max 275watt.
Piek vermogen 550Watt(en wanneer is dat juist, net voordat ie het loodje legt).
Q-tec is echt nogal bagger en sneaky met zijn voedingen...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34

Shunt

Boe

The_Dart schreef op 17 mei 2004 @ 00:06:
Ik zou die voeding eens heel snel eruit halen en een knappe nieuwe kopen, kijk eens op de mooie gele sticker die op de zijkant van de voeding zit.
Juist ja normaal vermogen max 275watt.
Piek vermogen 550Watt(en wanneer is dat juist, net voordat ie het loodje legt).
Q-tec is echt nogal bagger en sneaky met zijn voedingen...
een stikker lezen is ook een vak :P normaal vermogen van de 3.3 en de 5 volt lijnen oh nee zelfs maar 241 maar o wacht. daar moet dan nog wel de 12 v lijn van 20 a bij |:(. sorrie hoor maar ik zou eventjes je reken skills wat bij gaan schaven ;).

total power is dan ook rond de 400 a 450 W. dus zo slecht is die voeding niet hoor. O+

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Jammer alleen dat de kwaliteit van een qtec voeding zo slecht is, dat deze na een aantal maanden zeer instabiel word in de meeste gevallen. Vooral als deze vaak zwaar belast word.

Voor een goede voeding betaal je gewoon, wanneer snappen mensen dat nou eens. In een voeding van 35 euro zitten gewoon mindere componenten, welke in het begin goed presteren, maar al snel afzwakken. nofi.

--
De voltages die je hier weergeeft zijn gewoon erg goed. Maar ik neem aan dat dit niet onder full load is? Misschien even mbm installen en je systeem zwaar belasten, of met een multimeter kijken hoe je voltages zijn onder belasting.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Wat ik nog veel erger vind is dat mensen die nog nooit een QTEC hebben gebruikt daar altijd zo negatief over zijn.... om te :'( :'( gewoon...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

all_by_myself schreef op 17 mei 2004 @ 12:21:
Wat ik nog veel erger vind is dat mensen die nog nooit een QTEC hebben gebruikt daar altijd zo negatief over zijn.... om te :'( :'( gewoon...
Ik heb er wel een gehad. En heb nu een CWT 550Watt. Hij is gewoon 2 maal sterker en stabieler. Die Qtec maakt trouwens ook een teringherrie. Maargoed het is ook een voeding van 40euro....en die CWT dik 2 keer zo veel. Dus verschil moet er ook wel zijn...

Verwijderd

all_by_myself schreef op 17 mei 2004 @ 12:21:
dat is niet zo vreemd hoor!!!

ik heb een Q-tec 400 Watt gehad en meteen sloeg mn N-force2 bord alarm over een voltage lijn, voeding eruit getrokken en een Chieftec 420 Watt gekocht en geen alarm nog stillere voeding en die voeding woog 2 x zoveel en dan overdrijf ik niet! die 400 Watt levert nog minder vermogen op ALLE lijnen dan een goeie 300 Watt

daarnaast heb ik via een vriend die in een PC winkel werkt ook heel veel slechte verhalen gehoord over Q-tec en die winkel besteld ze ook niet meer

TS koop een andere voeding, want wat ik pas erg vind is dat zeker de tweakers van veel het neusje van de zalm willen maar de voeding kopen ze dan z`n goedkoop flutding

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 16 mei 2004 @ 23:33:
Die lijnen vind ik nog best meevallen.
En waar meet je dit mee? met een of ander prog??
zoja, kijk eens in de bios. Of meet het met een multimeter.
multimeter wat dacht je daarvan

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Aaah oke. dan is het betrouwbaar. :)

Ik zie er niet zo gek veel verkeerd aan.
misschien de -12, maar die wordt ook nauwelijks gebruikt.
Zolang de lijnen stabiel zijn. niets aan de hand.
Fluctueerd het voltage veel, dan zou ik me pas zorgen gaan maken.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16
Shunt schreef op 17 mei 2004 @ 00:17:
[...]

een stikker lezen is ook een vak :P normaal vermogen van de 3.3 en de 5 volt lijnen oh nee zelfs maar 241 maar o wacht. daar moet dan nog wel de 12 v lijn van 20 a bij |:(. sorrie hoor maar ik zou eventjes je reken skills wat bij gaan schaven ;).

total power is dan ook rond de 400 a 450 W. dus zo slecht is die voeding niet hoor. O+
Meet hem maar eens door en hang er wat zware apparaten aan, die voeding levert dus echt Geen 550Watt durf ik met zekerheid te zeggen, minstens de helft.
Ik probeerde 3 weken terug een P4 3.0C met een 5950Ultra en een WD80GB te booten met een Q-Tec ja 550Watt voeding!
Vergeet het maar dat dat gaat lukken, de videokaart begint te zeuren over tekort stroom (ja molex zit er wel degelijk in) en onder zware load viel de pc uit.
Andere Q-Tec ook 550Watt gepakt weer nieuw uit doos, zelfde eufel.
Aopen 350Watt nieuw uit doos en draaien als een zonnetje.

P.S. de lijnen waren wel binnen de marges van de Q-tecs.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 17-05-2004 20:16 ]

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:58
The_Dart schreef op 17 mei 2004 @ 20:15:
[...]

Meet hem maar eens door en hang er wat zware apparaten aan, die voeding levert dus echt Geen 550Watt durf ik met zekerheid te zeggen, minstens de helft.
Ik probeerde 3 weken terug een P4 3.0C met een 5950Ultra en een WD80GB te booten met een Q-Tec ja 550Watt voeding!
Vergeet het maar dat dat gaat lukken, de videokaart begint te zeuren over tekort stroom (ja molex zit er wel degelijk in) en onder zware load viel de pc uit.
Andere Q-Tec ook 550Watt gepakt weer nieuw uit doos, zelfde eufel.
Aopen 350Watt nieuw uit doos en draaien als een zonnetje.

P.S. de lijnen waren wel binnen de marges van de Q-tecs.
Ik op mijn beurt heb mijn 350 watt Aopen voeding in de kast gegooid voor een 550 watt Q-Tec. Met de Aopen bleef het zaakje vastlopen en waren de voedingslijnen niet stabiel. De 550 Watt draait al meer dan een jaar als een zonnetje.

Wat ik wil zeggen is dat het zeker per exemplaar kan verschillen. De waardes die op de lijnen staan van de TS zijn helemaal niet slecht, mits ze zo blijven bij belasting.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
sinds ik mijn oude voeding vervangen heb voor een q-tec 550 watt, is de 166mhz FSB haalbaar op mijn k7s5a bordje. de voltages zijn:
3.3: 3.29
5: 5.00
12: 12.16
-12: 0.64
-5: -5.36

erm.,.... die negatieve waardes zullen wel niet helemaal goed zijn. waardes met Speedfan uitgelezen.

btw: weet iemand of het schadelijk is de Fans op 7 volt ipv 12 volt te laten draaien? wil van die herrie af.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
qrazi schreef op 17 mei 2004 @ 21:31:
sinds ik mijn oude voeding vervangen heb voor een q-tec 550 watt, is de 166mhz FSB haalbaar op mijn k7s5a bordje. de voltages zijn:
3.3: 3.29
5: 5.00
12: 12.16
-12: 0.64
-5: -5.36

erm.,.... die negatieve waardes zullen wel niet helemaal goed zijn. waardes met Speedfan uitgelezen.

btw: weet iemand of het schadelijk is de Fans op 7 volt ipv 12 volt te laten draaien? wil van die herrie af.
als je hardware niet te warm word lijkt mij het niet

Verwijderd

heb hier een q-tec 550 watt dual fan op een
ga-7vaxp 2500+@2000mhz
2x 120 gb maxtor
1x 80 gb maxtor
1x 40 gb maxtor
en een 9500 nonpro @ 9700.

werkt allemaal zeer lang en zeer stabiel.
is idd per voeding verschillend of het goed werkt.

Verwijderd

heb ook een q-tec 550W met -12 @ 7V en die -5 @ 3, nogwa... maar vervolgens mij is het gewoon een metings fout... alles draait stabiel en heb ook 't 1 en ander oc'ed
(zie sig voor specs ed)

@ ts, kzou me pas zorgen maken als er instabiliteits problemen zijn...

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 12:37:
[...]
Ik heb er wel een gehad. En heb nu een CWT 550Watt. Hij is gewoon 2 maal sterker en stabieler. Die Qtec maakt trouwens ook een teringherrie. Maargoed het is ook een voeding van 40euro....en die CWT dik 2 keer zo veel. Dus verschil moet er ook wel zijn...
offtopic:
Heb je die voeding gekocht bij de winkel die hem in de prijswatch aanbied?
En is hij stil (temperature controlled fans?).. ik weet dat hij goed is, maar ervaringen.. ho maar. (Wel over de TruePower 550, waar iedereen positief over is)
Jammer trouwens dat hij ff niet leverbaar was (de CWT)

Maargoed, ontopic.
De TS wil zijn 'lijnen versterken' op zijn QTEC voeding.
Persoonlijk vind ik het te weinig om iets aan te doen, maar om over te klokken wil je misschien wel een hogere lijn hebben.
Gelukkig staan er volt-mods voor deze voeding in de search.

Na 2 minuten zoeken had ik http://www.xtremesystems....adid=12166&highlight=QTec deze mod gevonden.

De 3.3 volt lijn, en 5 volt lijn mods zijn daar te vinden.
De rest mag je zelf uitzoeken..
Pagina: 1