welke processor past op ASUS A7V333

Pagina: 1
Acties:

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 09:27

robbydw

live your life

Topicstarter
Op dit moment heb ik een 1200Mhz AMD Athlon op mijn ASUS A7V333 mobo.
Omdat de processor het enige onderdeel is van mn PC dat ik wil vervangen ben ik aan het kijken welke processoren er geplaatst kunnen worden op dit mobo.

Op de site van ASUS staat mooi aangegeven welke processoren op welke MOBO's kunnen worden geplaatst. http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Ook staat hierbij welke BIOS versie er nodig is. (versie is bij mij 1017, laatste versie dus) Daarnaast staat ook de benodigde PCB versie genoemd (1.01 / 2.00). Hier doemt onduidelijkheid op voor mij. Ik weet namelijk niet wat er met PCB wordt bedoeld. Enige wat ik kan bedenken is de revisie maar als iemand dit kan bevestigen, graag.

Mede hiervan hangt af welke processoren er geplaatst kunnen worden voor wat betreft de processor core. (Thoroughbred / Palomino / Thorton / Barton)

Mijn voorkeur gaat uit naar een processor van rond de 2400 Mhz. Hopelijk kan iemand mij vertellen wat de PCB is zodat ik een keuze kan maken voor een bepaalde core.

Daarnaast staat bij de meeste hardware leveranciers op internet niet vermeld wat de processor core is van de aangeboden processoren en vraag ik mij af of ze dat uberhaupt weten. Hierdoor ben ik bang een processor te ontvangen die niet wordt ondersteund door het mobo.

Hoe zou ik dit kunnen ondervangen. Alvast bedankt voor de deskundige antwoorden.

Geen commentaar

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Dat is het versie nummer van je mobo. Je zult dus even moeten kijken op je mobo of je een van deze nummers kunt vinden (1.01 / 2.00).

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
robbydw schreef op 16 mei 2004 @ 20:27:
Ook staat hierbij welke BIOS versie er nodig is. (versie is bij mij 1017, laatste versie dus) Daarnaast staat ook de benodigde PCB versie genoemd (1.01 / 2.00). Hier doemt onduidelijkheid op voor mij. Ik weet namelijk niet wat er met PCB wordt bedoeld. Enige wat ik kan bedenken is de revisie maar als iemand dit kan bevestigen, graag.
PCB staat voor Printed Circuit Board. Het PCB-nummer slaat inderdaad op de revisie (of versie) van je bordje.
Daarnaast staat bij de meeste hardware leveranciers op internet niet vermeld wat de processor core is van de aangeboden processoren en vraag ik mij af of ze dat uberhaupt weten. Hierdoor ben ik bang een processor te ontvangen die niet wordt ondersteund door het mobo.
In de meeste gevallen biedt de specificatie van de fabrikant (i.c.m. een product/typenummer) of de site van BalusC uitkomst.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe zou ik dit kunnen ondervangen. Alvast bedankt voor de deskundige antwoorden.
Wat dacht je van gewoon mailen/bellen?

Weten ze het niet bestel je gewoon ergens anders. Er zijn zat shops die weten welke core iets precies heeft (ik was op zoek naar weeknummers van cpus, en een aantal shops kon me deze gewoon geven, dus lijkt me sterk dat je niet achter de core zou kunnen komen).

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

ik meen dat alle huidige 2400+'s thouroughbred's zijn (toch??), en die pakt ook de 1e revisie gewoon. Ik draait zelf iig een 2400+ tbred op mijn oude rev. a7v333. En zelfs op die van mij is er een redelijk waarschijnlijkheid dat de barton's (zelfs de 333fsb versies) gewoon werken.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mede hiervan hangt af welke processoren er geplaatst kunnen worden voor wat betreft de processor core. (Thoroughbred / Palomino / Thorton / Barton)

Mijn voorkeur gaat uit naar een processor van rond de 2400 Mhz. Hopelijk kan iemand mij vertellen wat de PCB is zodat ik een keuze kan maken voor een bepaalde core.
een AMD xp processor van 2.4GHz default bestaat niet. Dus 2400MHz zal zowieso niet lukken. een FSB van 133 kan jou pc sowieso aan, dus een mobile 2400+, 2500+ of 2600+ zou dan je beste keus zijn. (en dan via de multiplier overclokken). 2400MHz ligt dan zeker bennen je bereik, mits je geen slechte koeling hebt.

Dit natuurlijk onder het voorbehoud dat de processors ondersteund moeten worden.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:52

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Als je van plan was een Athlon XP 2400 te kopen, dan zit je altijd goed.
Dat is tegenwoord altijd een Thouroghbred.
In principe zou een 2600+ Thoroughbred ook nog werken, maar dan moet je de 266Mhz versie hebben en die ben ik nog nooit tegengekomen.
De Athlon met Barton core begint vanaf 2500+ en die draait niet op alle versies van de A7V333.....helaas.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 09:27

robbydw

live your life

Topicstarter
Hartelijk dank voor de info. Dan ga ik voor de 2400Mhz Thouroghbred

Geen commentaar

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online