Zoveelste airflow topic!!

Pagina: 1
Acties:

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Ja ik weet dat er al bijna 100 topics zijn over air flow.
Maar ik heb een appart ideetje en wil gewoon ff horen wat jullie er van vinden.
Ik (ons pap) krijg een nieuwe game doos. De kast wordt een aerocool aeroengine JR. Daar zit standaart 2x een 120 mm koeler in en out-take + volgens de site een 80mm outtake. Mar ik wil er meer, alleen vind ons pap da nie zo'n goed idee i.v.m beschadiging.

Omdat er een window in zit komt er een dubbele bodem in om de kabels weg te werken. Nou was mijn idee om 4 gaten in de bodem te zagen en daar dan 4 koelers op te zetten en daar dan de bodem op te leggen, die natuurlijk ook voorzien is van 4 gaten. Dat worden dan in-take fans. ik ga geen extra out-take fans toegevoegd. Ik heb dan dus 4 keer 80mm in-take + 1X 120 mm in-take en 1X 80 mm out-take en 1X 120mm out-take.

Nu is dus mijn vraag wat vinden jullie van dit idee????

p.s.Ik heb al wa topics gelezen over onder/overdruk en ik wil overdruk tegen het stof dus met 3x 80mm te veel zit ik wel goed denk ik :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. hoe meer fans hoe beter >:) alleen denk ik dat je toch echt wel geneog hebt aan die 2x120 + 1x80 + CPU fan als je je PC niet overklokt... Als je paps al inzit over nog meer fans en beschadigingen gaat hij je noooooit toestaan om te overklokken dus gewoon ni aan beginnen en gewoon lekker standaard laten zou mijn advies zijn in dit geval....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Dat is toch niet zo'n goed id hoor, meer intake dan outtake ==> overdruk ==> meer overbodige warmte. Het verschil is in sommige gevallen echt wel heel goed te merken. 10° of meer (dit is wel uitzonderlijk maar toch)

Verwijderd

volgens mij krijg je dan wel een redelijk stofzuiger effect :)

het ideaalste is volgens mij 2 voorin blazen en 2 achterin blazen :)
of zo'n pringels bus fanduct das ook wel vet als je de bus zwart spuit :)

Verwijderd

een fan vanboven in je case blaast de overtollige warmte (die naar boven gaat en zich ophoopt vanboven in je case) weg.. het verhaaltje van overdruk of onderdruk vind ik maar een flop, alsof er alleen lucht langs je fans binnen of buiten kan.. In een normale kast zitten naast je pci slots allemaal gaatjes om de overtollige lucht weg te laten, en er zijn dan ook nog genoeg spleten in je kast om hetzelfde te doen..

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Net zoals ik doen, alleen cpu fan en de voedingfan, beide op 7V, en tenslotte 1 side pannel weglaten.
De kant waar het side pannel verwijderd is zet je 20cm van de muur en uiteraard op je bureau, op die manier zie je niet dat de case open staat behalve als je voorbij die 20cm kijkt :)
Mijn kast heeft ook een magickfleece mattenkit aan en de hdd heeft Innovatek hdd silencer om de hdd in een 5,25 bay op te hangen.
Resultaat: bijna onhoorbare pc, oogt prachtig (je ziet niet dat de kast open is aan 1 kant) en de koeling is ook prima want je koelt nooit met hete lucht :)

Jouw idee keur ik absoluut af want je krijgt idd een stofzuiger effect en een vreselijk kabaal.

• pimpeters
  • Laatst online: 23-02-2021
Ons pap vindt overclocken wir geen probleem 8)7

Mar wat bedoelen jullie precies met stofzuiger effect?

Verwijderd

Nou, zet die maar eens aan, dan begrijp je het denk ik wel... 8)7

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Epsilon

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 19:38:
Dat is toch niet zo'n goed id hoor, meer intake dan outtake ==> overdruk ==> meer overbodige warmte. Het verschil is in sommige gevallen echt wel heel goed te merken. 10° of meer (dit is wel uitzonderlijk maar toch)
Je kan het ook overdrijven...

Alleen als de airflows elkaar tegenwerken zal je hotspots krijgen, dit zal nauwlijke gebeuren bij iets meer in dan outtake.

10 graden is WAY te hoog geschat, denk in een orde van grote van 2c

• FlyEragon
  • Laatst online: 08-02 22:38

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik had zelf eens voor de gein alle 4 de intake fans van mn icute kast aangezet
ipv van de 2 wat ik eerder had.
case temp ging van 27 naar 32 , cpu van 42 stressed naar 46
zo'n 4 graden achteruit gegaan 8)7

Verwijderd

Erkandude schreef op 17 mei 2004 @ 00:20:
Ik had zelf eens voor de gein alle 4 de intake fans van mn icute kast aangezet
ipv van de 2 wat ik eerder had.
case temp ging van 27 naar 32 , cpu van 42 stressed naar 46
zo'n 4 graden achteruit gegaan 8)7
Nogal logisch, de warme lucht moet ook weg kunnen

Verwijderd

Wil je koude cpu zorg dan dat je cpu met lucht van buiten de kast gekoeld wordt. Scheelt een hoop herrie, ipv al die extra fans. Verder neem ik aan dat de airflow in die kast met al die fans al ruim voldoende is en je geen winst meer zal halen met airflow. Dan zal je naar beter coolers moeten kijken.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
ik zou een airduct plaatsen tussen je CPU-fan en een case-intake-fan. (veronderstellend dat de CPU-fan blaast over de heatsink)

hiermee haal je de meeste winst op een zo laag mogelijke CPU temp.
je levert de CPU-fan nl. veel koudere buitenlucht aan ipv. de al enigzins opgewarmde lucht binnenin de kast.
Pagina: 1