[search] werkt niet ok?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Topicstarter
Ik was een topique aan het lezen over het printen van posters (online website voor posters (pdf)) op veel A4'tjes toen mijn browser er mee kapte.

Aangezien ik geen idee had waar dit topic stond, maar wel hoe de besproken website heet (rasterbator) deed ik een seardh en kreeg 1 result, wat niet de goede was.

Het woord 'rasterbator' staat letterlijk en als link in de 2e reactie van 8 mei, en de search index is het laatst bijgewerkt op 16 mei.

Rara? Hoe kan dit? :?
Zoekterm en gevonden tekst is allebei kleine letters dus de grote letter bug kan het niet zijn.

Gelukkig herinnerde ik me een poster en via zijn/haar profile vond ik het topic terug.

offtopic:
Hey da's cool: ik paste een URL van een topic, en bij de preview wordt het automagisch omgezet in een link MET topic titel! 8)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Hmm er zijn er meer die daar last van hebben:
Koffie schreef op 15 mei 2004 @ 08:52:
Word de searh pas in de x tijd geindexeerd ofzo dan :?
zoeken naar pearpc

Terwijl: de search is voor het laatst bijgewerkt op: 15-05-2004 05:29
Dit levert ook niks op terwijl dat topic al weer een tijdje loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 18:51
Ik heb er ook last van. Ik wilde hier een nieuw topic plaatsen, maar ik kan deze ook wel even misbruiken.

Ik wist dat er in P&W recentelijk een topic was langsgekomen over het programmeren van Windows services. Dus ik zoek binnen P&W op "windows service" (zonder quotes) en sorteer op datum topicstart. Het gezochte topic staat er niet bij. Uiteraard heb ik andere zoektermen geprobeerd, zoals alleen "service" of "title:service" maar ook dan krijg ik het gewenste topic niet.

Hij bestaat wel degelijl, want door de berichten van de afgelopen drie maanden door te scannen kon ik 'm wel vinden: [rml][ win32] Programma als service uitvoeren *[/rml] Dat was degene die ik zocht. Er staat toch meer dan genoeg 'Windows' en 'service' in! Desalnietemin is het onmogelijk om 'm met de search op te zoeken. Hoe zit dit? (Ik heb er zelf nog veel vaker last van, maar meestal kan ik niet aan tonen dat ik de juiste zoektermen heb gebruikt als ik het gezochte topic er niet bij heb.)

Ik heb het eerder gezegd maar ik zal het nog maar eens herhalen: een goede search is voor GoT en zeker in de Devschuur onontbeerlijk, aangezien er heel vaak dezelfde (soort) topics langskomen en de oude topics daar vaak nog goed bruikbaar voor zijn; om het nivo een beetje op peil te houden worden mensen ook vaak naar de search verwezen door regulars die een beetje weten wat voor topics al eerder zijn behandeld. Dat kan natuurlijk alleen maar naar tevredenheid werken als die topics ook daadwerkelijk te vinden zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Soultaker op 25-05-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Soultaker schreef op 25 mei 2004 @ 14:02:
Ik heb het eerder gezegd maar ik zal het nog maar eens herhalen: een goede search is voor GoT en zeker in de Devschuur onontbeerlijk
En dat hoef je niet te zeggen, zeker niet te herhalen. Dat wisten en weten we allang :)

Dat zegt nog niet dat het dan ook automatisch altijd maar foutloos zal zijn en blijven...
Anyway, ik had gehoopt nog een onderzoek naar de oorzaak van het stel fouten in de zoek-index (dat dit soort problemen veroorzaakt) te kunnen wachten, maar door de grote hoeveelheid fouten heb ik hier uiteindelijk toch maar van af gezien en de boel met een (iets nieuwere versie van xapian) opnieuw aan het indexeren gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met de zoekfunctie. Die werkt bij mij helemaal niet meer. Wat ik ook zoek, er komt helemaal niets terug.

Bovenaan de zoekpagina staat dit: "De search is voor het laatst bijgewerkt op: 30-07-2002 10:10"

Weet iemand wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Lees dan even de post van ACM, de search word geindexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hier ook ik krijg of 0 results gevonden als ik bijvoorbeeld windows in typ

of ik krijg cannot find server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
'cannot find server' hoor je niet te krijgen.

Maar je hoeft niet te vertellen dat je geen resultaten krijgt, dat heb ik net uitgelegd dat dat klopt.
Verder gaan in:
Search: Database `default' couldn't be opened
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.