Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chieftec USB/1394 front werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Ik heb een probleem, met mijn frontside usb
ik heb laatst dit product gekocht bij norrod http://www.chieftec.de/?p...id=165&k_id=4&language=uk
ik heb alles aangesloten maar nu komt het: in windows als ik mijn digitale camera er op aansluit krijg ik een error: dit apparaat wordt niet herkend.

wie kan mij helpen ik ben echt ten einde raad,

dingen die ik heb gedaan
-1 gezocht op got
-2 windows troubleshooter gebruiken
-3 jumpers verzetten op het moederbord

geen van deze dingen hebben geholpen

alvast bedankt !

dit is een plaatje van de error-> http://www.IMGSpot.com/u/...yuiopasdfghjklzxcvbnm.GIF

[ Voor 10% gewijzigd door Koekje op 16-05-2004 19:33 . Reden: plaatje ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:48
de 3e ground van de USB dus de

....*
....

Wil nog wel eens raar doen... als al je andere pinnen goed zitten is dat het waarschijnlijk * los halen en klaar ( bij oude gewoon pin er aftrekken bij nieuwe chieftecs even met paperclipje het pennetje verwijderen)

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
goed ik zal t even proberen

nee ground losgehaald, maar nog steeds dezelde error

[ Voor 51% gewijzigd door Koekje op 16-05-2004 19:25 . Reden: error ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Dezjay
en als je zon backplate aansluit met usb dingen der op doet ie het wel?

zoja heb je toch iets niet goed aan gesloten
zo niet.. usb brak? drivers ?

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Dezjay schreef op 16 mei 2004 @ 19:32:
en als je zon backplate aansluit met usb dingen der op doet ie het wel?

zoja heb je toch iets niet goed aan gesloten
zo niet.. usb brak? drivers ?
ja met een een backplate doet hij het wel, drivers heb je die dan nodig?!
ik heb mijn moederborddrivers en service pack 1 geinstalleerd

alsvast bedankt voor je reactie

• Dezjay
nee als ie het ook niet deed met de backplate dan zou ehet kunnen dat het je drivers waren.

ik dnek dat je die pinnen niet goed hebt aan gesloten..

of:

usb ding van de chieftec is brak.. je hebt toch niet de firewire aansluiting op je usb he ? weet zo niet welke kleur wat is maar dat staat op de doos.. kan ook nog dat het kabeltje niet goed zit aan de kant van het frontje..

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

*knip* (hoop onzin 8)7 )

Je hebt toch wel je BIOS al gecheckt of daar alle 8 poorten geactiveerd zijn he? Bij mij stonden er strd. maar 4 aan....

[ Voor 62% gewijzigd door Silentpuma op 16-05-2004 19:52 ]

Use the Search Luke...

Verwijderd

Mijn front usb van m'n chieftec werkt wel op mijn asus a7n8x-e deluxe rev 2.0. Alleen ik kon de firewire kabel niet aansluiten :). Maar ach wie gebruikt nou weer firewire ?

Maar Chieftec ownt ! :D

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Silentpuma schreef op 16 mei 2004 @ 19:50:
*knip* (hoop onzin 8)7 )

Je hebt toch wel je BIOS al gecheckt of daar alle 8 poorten geactiveerd zijn he? Bij mij stonden er strd. maar 4 aan....
oh dat moet ik echt even uit proberen :)
ik ga het nu even doen!

hmm nu werkt ie helmaal niet meer ik zet de firewire gewoon weer terug op firewire en usb op usb

[ Voor 14% gewijzigd door Koekje op 16-05-2004 19:59 . Reden: onzin?! ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

bonzaibuddy schreef op 16 mei 2004 @ 19:55:

hmm nu werkt ie helmaal niet meer ik zet de firewire gewoon weer terug op firewire en usb op usb
Eh, had je dat eerst omgedraait ofzo? :? Deze andersom aansluiten wordt in de handleiding altijd afgeraden omdat het je hardware kan beschadigen, dus be carefull!

Use the Search Luke...

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Dezjay schreef op 16 mei 2004 @ 19:44:
nee als ie het ook niet deed met de backplate dan zou ehet kunnen dat het je drivers waren.

ik dnek dat je die pinnen niet goed hebt aan gesloten..

of:

usb ding van de chieftec is brak.. je hebt toch niet de firewire aansluiting op je usb he ? weet zo niet welke kleur wat is maar dat staat op de doos.. kan ook nog dat het kabeltje niet goed zit aan de kant van het frontje..
ik heb de pinnen echt goed aangesloten,
ik denk ook dat het usb ding kapot is, maar dan is het toch raar dat hij dan response geeft aan windows,
in het bios staat alles aan (8 poorten)

jammer genoeg kan ik m niet meer terug brengen (bon kwijt)

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Silentpuma schreef op 16 mei 2004 @ 20:02:
[...]

Eh, had je dat eerst omgedraait ofzo? :? Deze andersom aansluiten wordt in de handleiding altijd afgeraden omdat het je hardware kan beschadigen, dus be carefull!
daar kom je nu mee :(
maar het lijkt er op dat 'alles' het nog doet :) \

nee ik had m eerst goed aangesloten (usb op usb en firewire op firewire)

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
ik heb nog iets ontdekt , als ik mijn muis aansluit geeft hij heel even licht, kort daarna, begint het lampje licht te flikkeren, en valt die lichtgevende usb trackball muis uit. hebben jullie hier iets aan?

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

USB main root hub (of iets in die trend) daar even usb foutdetectie uitschakelen, probeer dat eens, en anders je usb legacy support in de bios even mee klooien.
Ik heb op et moment ook usb problemen maar bij mij gaat de soldeerbout er in :Y)

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:47
Heb je de zwarte of de blauwe kabel van je chieftec aangesloten?
Deze vraag heb ik ook al regelmatig gekrege en 9 van de 10 keer had men geen usb omdat ze de blauwe kabel hadden gebruikt en deze is dus voor firewire niet voor usb. Bij mij zit het wel; goed en heb gewoon alle kabels van de zwarte kabels van usb naar mobo er gewoon opzitten.
probeer anders de kabel combinatie eens anders.

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
nou zeg , start ik de computer op: werkt hij perfect, alsof hij nooit anders gedaan heeft. :P
->ik blij :)

nou, bedankt iedereen!

Pagina: 1