2 Soundsets koppelen

Pagina: 1
Acties:

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 15:41
Hallo

Ik heb hier 2 soundsets liggen voor mijn pc en ik zou graag die combineren. Mijn geluidskaart is een SB Audigy player en ik heb een 2.1 set met een heel goed subwoofer (en daarin zit een versterker om dan 2 tweeters aan te sturen) en ik heb ook een 5.1 set waar de tweeters goed klinken en er een versterker per kanaal in zit. Nu zou ik 5.1 willen hebben met die andere subwoofer (van de 2.1), die van de 5.1 is voor de vuilbak en de versterker bouw ik in een appart kastje (met ook hoofdtelefoonaansluiting ;)). Maar hoe doe ik dat best, gewoon de 2 kabeltjes die naar de box van de subwoofer (van de 5.1) gaan verbinden met de versterker van de andere subwoofer (2.1) verbinden, en geen tweeters daarop, of hoe doe ik dat best zonder boxen erdoor te jagen of versterkers te doen brander (en liefst mij audigy ook niet hé)...

Dank!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 10:44
Hmm, das niet zo simpel. Als de kracht van beide versterkers overeenkomen, zou je de woofer uit de 2.1 versterker erop aan kunnen sluiten. En desnoods een nieuw kastje kunnen bouwen.

Het kan ook zijn dat de versterker van je 5.1 setje gewoon geen goede bass kan 'regelen'... Dan heb je gewoon 'pech' :)

|>

• simon
Hmm, wel vrij logisch dat dat 2.1 set een goede bass heeft, het 5.1 set is inderdaad een wat minder set.

Je kan proberen het te combineren. Je kan er (imho) geen buil aan vallen, maar het lijkt me dat je er uiteindelijk niet heel ver mee komt. Ik denk dat de versterker in je 5.1 setje gewoon minder is :)

|>

• SIMPY.be
Heb de subwoofer eens opengesmeten en die box die daarin zit is echt om mee te lachen, ik zou beschaamd zijn om dat subwoofer te noemen... Dat trilt dus wel, maar dat maakt meer lawaai omdat de conus ergens gewoon 'bokt'... Ik heb zo-een klein radio'tje en ik denk dat het ongeveer zo-een box is die daar in zit. Ik zal volgende week enkele test uitvoeren, heb nu enkel mijn 5.1, dan heb ik ook de ander subw.

• simon
SIMPY.be schreef op 16 mei 2004 @ 19:39:
Heb de subwoofer eens opengesmeten en die box die daarin zit is echt om mee te lachen, ik zou beschaamd zijn om dat subwoofer te noemen... Dat trilt dus wel, maar dat maakt meer lawaai omdat de conus ergens gewoon 'bokt'... Ik heb zo-een klein radio'tje en ik denk dat het ongeveer zo-een box is die daar in zit. Ik zal volgende week enkele test uitvoeren, heb nu enkel mijn 5.1, dan heb ik ook de ander subw.
Kun je kijken wat de gegevens zijn van de 'fake' woofer, hoeveel ohm, hij is iig 10 watt en wat er verder nog op staat? Het kan maybe een idee te zijn om zelf zo'n 'doosje' te maken :)

Je kan ook vrij goedkoop een nieuwe woofer kopen :)

|>

• SIMPY.be
staat iss 10W 5ohm op... Als je heb in je handen houd buiten de verpakking is de kwaliteit al beter, maar mijn 2.1 setje is nog zeker niet te evenaren...

Verwijderd

Ik zou gewoon eens het volgende proberen;

-verleng het kabeltje uit de "sub" van de 5.1set wat naar de "fake woofer" gaat.
-Schroef de sub van je 2.1 set open, en koppel de luidspreker los van de versterkers die hierin zitten.
-trek dat verlengde kabeltje van je 5.1 sub door naar de luispreker van de 2.1 sub.

Je hoeft niks te solderen, je kan het allemaal ff simpel aan elkaar draaien.
Op deze manier krijg je een indicatie van hoe het zou klinken met de woofer van je 2.1set, met de versterkers en satt's van je 5.1set.
hopelijk heb je er iets aan.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
volges mij zijn de satjes van je 5.1 ook behoorlijk bagger... dus ik denk niet dat je betere kwaliteit gaat krijgen... kan je ze niet gewoon allebei aansluiten? en dan de fronts van de 5.1 nie aansluiten, zodat je eiglijk 5.1,5 (0,5 want dat ding is eiglijk geen subwoofer van je 5.1 ;)), test dat is uit, als je de 5.1 set nog nie 'gesloopt' hebt tenminste :)

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1