[Mobo] Intel SB82437VX

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:19

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey

Klasgenoot van me heeft een Intel SB82437VX en wou daarvan de manual hebben. Ik heb al heel google plat gezocht maar ik kom alleen maar uit op 404 site's, neppe site's of site's waar je dat mobo nog kunt kopen... Op de site van Intel is er ook niks over te vinden. En ja, Het mobo bestaat echt wel hoor ;)

Iemand die mij aan de manual (liefst in NL maar ENG mag ook) kan helpen van dit mobo?

We willen dit mobo namelijk via de jumpers gaan overclocken aangezien het bij dit mobo niet via de bios lukt en software matig hebben we al zo vaak gedaan.

Edit: Blijkt dus dat ik chipset specs gekregen heb ipv die van het mobo. Bedankt voor de opheldering. Kan ik weer lekker verder gaan zoeken. ;)

B.v.d

[ Voor 53% gewijzigd door TommyGun op 16-05-2004 19:25 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet je 100% zeker dat dat het type van dat bord is?

Als ik zoek op Google zie ik namelijk dat dat een type chipset is (Intel Triton PCIset SB82437VX), geen mobo.

edit: Zou op zich een hoop verklaren waarom een manual zo moeilijk te vinden is ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Mike Jarod op 16-05-2004 19:20 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
dat is een chipset, geen mobo. Schroef je kast open en kijk op het mobo zelf, misschien zie je een naam staan ofzo...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:19

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Arch ik zal het tegen hem zeggen. Krijg het zo voorgebakken dus kan het niet weten zonder dat ding zelf te zien... Bedankt voor het melden

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Duidelijk chipset ja :z

i430VX chipset - slikt FP, EDO en SDRAM, maar meestal niet tegelijkertijd
Max 128MB RAM met FP of EDO, 64MB met SDRAM, maximaal 16Mb per chip
Max cacheable limit 64MB (daarboven is het geheugen dus niet door de L2 cache gedekt=TRAAG)
UDMA HDD access iirc (al weet ik dat nog het minst zeker.

Chipset kan officieel tot 66MHz FSB in-spec, maar 75MHz werkt bij de betere borden ook en uitzonderlijk kun je hem tot 83MHz krijgen, maar dan moet je een bijzonder goed moederbord hebben, goed 60ns RAM en PCI apparaten die niet steigeren van een 41.5MHz PCI bus :o

Of 75 en 83MHz überhaupt beschikbaar zijn hangt sterk af van de PLL chip op het bord, zoek die op en kijk naar de specs daarvan. Ook al willen de FSB jumpers niet meewerken (zie je vaak), kun je modden om alles uit de PLL te trekken.

Laat voor meer bord-specifieke info je vriend maar eens mbv de tips in PMG FAQ kijken naar wat voor plank hij heeft :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.