Sennheiser PMX 60 ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06
Zitten ze een beetje lekker en hoe is de bass-hoge tonen verhouding? Is het de 28,95 waard?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Op z'n kop:
Afbeeldingslocatie: http://www.atozia.com/p_images/2002/sennheiser/m/pmx-60.jpg
Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.hificables.co.uk/productimages/fullsize/sennheiser_pmx60.jpg

Ik denk dat het niet lekker zit achter je hoofd langs.. Maar ik heb het persoonlijk nooit opgehad, een vriend van mij wel. Het geluid zit waarschijnlijk tussen oordopjes en een normale koptelefoon in, wat je ervan kunt verwachten. Voor de rest is geluid nog steeds ontzettend persoonlijk, wat ik mooi vind kan jij juist als lelijk ervaren, en andersom.
Features:

* Ideal for mobile music sources such as CD- or MP3 players.
* Excellent wearing comfort due to new neckband design
* lightweight and comfortable for "on the move"
* Optimized for rock and pop music
* Clear, transparent, bass-driven sound characteristics
* Bass tube for rich, full bass
* Ultra-lightweight diaphragm ensures powerful sound
* excellent overall sound qualities
* 1.0m highly conductive OFC copper cable, single-sided
* 2 year guarantee

Specifications:

Transducer: dynamic , closed
Ear coupling: supra-aural
Frequency response: 18 - 21,000 Hz
Normal impedence: 24 ohms
Max. SPL at 1kHz: 122 dB
THD: < 0.5%
Weight: 55 g
Jack plug: 3.5 mm stereo
Connection: 1.0m OFC copper cable

Warranty: 2-years International Warranty

[ Voor 58% gewijzigd door Sluuut op 16-05-2004 19:12 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• BHQ
Mwah, lelijk issie niet. Als de bass maar een beetje goed doorkomt (Ook als je bijv. in een bus zit, met de MX 400 gaat dat niet) en de hoge tonen ook een beetje mooi zijn :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hij zit wel lekker. In het plaatje hierboven ligt 'ie op z'n kop ;)
Qua geluid -- de bass is wat licht, maar verder is 't wel ok. Hij zit nu al een paar maanden in m'n tas en hij is nog steeds niet kapot, dus wat dat betreft is 't ook wel ok ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BHQ
Bass wat licht? :(

Hoeveel kan ik verwachten? Gewoon normaal als in boekenplankspeakers of als een creative setje?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:55

Dentheman

Zie signature

Ik heb em nu al 2 jaar, hij was na een jaar stuk gegaan, maar zo'n topmerk geeft 2 jaar garantie _/-\o_
Hij heeft een onzettende lekkere bas, en is erg licht. Tevens ziet hij er mooi uit, en kan hij flink wat db's produceren zonder te vervormen. Hij was goed op mijn Packard bell mp3 speler ( 4 jaar oud, oude model), en op mijn nieuwe Philips Hdd060 jukebox, en niet te vergeten de bijna antieke discman.

Zie ondertitel

• BHQ
Mooizo, dan ga ik hem halen :) is 35 euro een nette prijs incl verzenden? Hoe lang doet mp3cdspeler er eik over met versturen?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Yapser schreef op 16 mei 2004 @ 19:14:
Bass wat licht? :(

Hoeveel kan ik verwachten? Gewoon normaal als in boekenplankspeakers of als een creative setje?
Mja, ik heb mischien een ietwat scheve horizon wat dat betreft. Ik vergelijk 't met high-end hoofdtelefoons die makkelijk het 5-voudige of meer kosten ;) (Specifiek: Senn HD590 en Beyer DT770) Met uitzondering van m'n MX400RC's dan, die ook iets meer bass produceren maar minder kosten.

Ze zijn wel aan te raden hoor, daar niet van :) Ik heb ook 's een philips neckband opgezet. Die had /helemaal/ geen bass :)

overigens is 'ie in de winkels goed te verkrijgen, dus ik zou 'm gaan halen ipv laten versturen :)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 16-05-2004 19:34 ]

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Yapser schreef op 16 mei 2004 @ 19:31:
Mooizo, dan ga ik hem halen :) is 35 euro een nette prijs incl verzenden? Hoe lang doet mp3cdspeler er eik over met versturen?
€35 inc. verzendkosten, :o voor dat geld kan je denk ik beter naar een winkel gaan. Volgens mij is dat ook makkelijker bij eventuele defecten( |:( dat van mij kwam trouwens doordat ik de contactpuntjes beter gesoldeerd kon krijgen...... dacht ik), sneller weg, en sneller terug. En als je hem toch wilt verzenden, kan dat echt wel voor minder dan €7 :)

Zie ondertitel

• BHQ
Hmm ok.. maar ik heb niet een zaak die het verkoopt hier in Maassluis :(

Verwijderd

Yapser schreef op 16 mei 2004 @ 19:49:
Hmm ok.. maar ik heb niet een zaak die het verkoopt hier in Maassluis :(
Bij ons verkocht de Megapool die dingen. Volgens mij waren ze rond de 18-20 euro. Ik heb er ook 1 en ik vind het een geweldig ding. Goed geluid, zit lekker en niet te zwaar.

Alleen, Megapool r.i.p. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 22:00 ]

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 22:00:
[...]

Bij ons verkocht de Megapool die dingen. Volgens mij waren ze rond de 18-20 euro. Ik heb er ook 1 en ik vind het een geweldig ding. Goed geluid, zit lekker en niet te zwaar.

Alleen, Megapool r.i.p. :p
Dat was een look-a-like

Zie ondertitel

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 20:11
een vriend van mij heeft hem ook. hij klinkt erg goed alleen de bass valt wat tegen die is gewoon niet zo sterk aanwezig eerder iets afwezig vind ik maar de bass die erinzit klinkt wel lekker.

[aanpraatmodus :P]
je kan anders ook eens kijken naar de koss ksc-50 die gaat ook echt hard zonder vervormen en de bass is echt super. persoonlijk vind ik dat die koss de bass heeft die de sennheiser mist verder merk ik niet heel veel verschil qua hoog enzo.

oww en die koss zijn 2 van die oordingen aan losse draadjes dus ze zijn niet onderling verbonden wat ik ook erg makkelijk vind want ze zijn daardoor beter op te bergen en je klikt ze achter je oor zegmaar, en ze zijn niet echt zwaar en zitten lekker. maar alles is persoonlijk natuurlijk

http://www1.correct.com/a...0384857a69f420e75adfb6d9e

van de koss site.
Frequency Response: 15-25,000 Hz
Impedance: 60 ohms
Weight: 1.0 oz.
Sensitivity: 101 dB SPL/1mW
Distortion: <0.2%
Ear Cushions:
Cord: Straight, Dual Entry, 4ft
Plug: 3.5 mm

[/aanpraatmodus]

[ Voor 18% gewijzigd door Mirage op 17-05-2004 00:08 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die Koss is er ook in neckband versie, de KSC-55.

Verwijderd

Yapser schreef op 16 mei 2004 @ 19:31:
als je voor 17:00 besteld is het volgende dag er als tpg mee werkt ;)

• BHQ
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 00:38:
[...]

als je voor 17:00 besteld is het volgende dag er als tpg mee werkt ;)
Mooi :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-07 20:11
De KOSS KSC 50:
Deze wordt bij zo'n beetje alle forums over koptelefoons afgekraakt omdat hij te zwaar is, niet lekker zit en ook niet goed zit waardoor je het geluid niet goed hoort (of niet zo goed als het zou moeten).

Dit is wel in vergelijking met de KSC-35, voorganger van de KSC50, de 35 is superlicht en zit hemels op je oren.... zelfde type "over ears", dus zonder band achter of over je hoofd. Na lang forums aflopen heb ik de indruk gekregen dat de 35 de perfecte overears zijn wat betreft geluidskwaliteit, de 50 verliest het omdat hij dus niet goed zit...

(maar natuurlijk zullen er ook mensen zijn die de 50 wel lekker vinden zitten)

Probleem met de 35 is datie alleen nog via KOSS zelf wordt verkocht... met alle belastingen etc wordtie dus onbetaalbaar..

HEEL erg toevallig heb ik echter een poos geleden toch voor een mooie prijs van 42 euro de 35 gehad en...
SUPER!

Ik heb zelf de Sennheiser 400 gehad, en ook de SONY ... -71 oordopjes, die volgens een ander draadje 1 van de beste zijn... de 35 is duidelijk beter dan de 400, en als je geen oordopjes wilt zoals de sony, dan raad ik zeker deze ksc35 aan.. de bass weergave en hoge tonen is perfect, maar ook de middentonen doen het uitstekend, net als de sony oordopjes... toch wilde ik de 35 omdat ik dat gewoon lekkerder vind over je oren (persoonlijk dus)

Over de PMX heb ik ergens gelezen dat er een groot verschil is tussen de 60 en de 100... maar of dat echt zo is...

de KSC 50, de neckband versie, ben ik zelf heel benieuwd naar, ik neem aan dat deze wel goed zitten en met de techniek van de KSC55 vraag ik me af of deze neckbandversie merkbaar beter is dan de KSC35 (zonder neckband)

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 17-05-2004 14:25 ]

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 07:46
Weet iemand ook hoe de Koss Ksc 35 klinkt in vergelijking met de hiervoor besproken koptelefoons? Hij is volgens mij wel iets duurder...

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

D'r is ergens online een vergelijking tussen de Koss35, Senn MX400 en MX500. Die Koss wint dat dik, met name door de veel betere basweergave. Ik weet helaas niet meer waar.

Ik heb zelf die Sennheiser PMX60 kunnen vergelijken met de Sony MDR-G74SL (die ik dus nu heb) en de Sony heeft als eerste compacte koptelefoon die ik gehoord heb een echte, normale hoeveelheid bas, zoals ik dat bij grote Sennheisers gewend ben. Daarbij vergeleken klinkt de PMX60 enorm dun, wel mooi helder hoog enzo, maar totaal geen bas.

Sony MDR-G74SL = dus absoluut aanrader wat betreft neckband. Let op, niet de goedkopere van Sony pakken, want die klinken ook heel dun.

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:48
heeft iemand ook ervaring met deze neckband ( de Sony MDR-G74SL ) :

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/IM_MDR-G74SL.jpg

Ik had eerst een PMX 60 maar die is kapot, en nu zit ik te twijfelen tussen deze 2, ik wil voornamelijk een goedde bas en helder geluid. Als er nog 1 is die nog beter is dan deze 2 ( wel een neckband ) ben ik benieuwd :) ( behalve de Sony MDR-G82LP, die vind ik er niet uit zien ).

[ Voor 10% gewijzigd door Possstema op 12-12-2004 15:19 ]

• TheLemon

TheLemon

Eh, in mijn post boven deze stond een typo, ik had het dus over de Sony MDR-G74SL 8)7 .
Aanrader dus!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Ik heb nu ook zo'n pmx 60, maar in vergelijking met mijn hd580 heeft deze veel minder bass. Op mijn minidisk moet ik de bass correctie op 3 zetten (wat tevens het maximum is). Voor de rest draagt hij wel fijn, al gebruik ik hem enkel als ik ieder weekend met de trein 3,5 uur heen en 3,5 uur terug moet. Mid en hoog is super, zeker voor zo'n kleine koptelefoon maar tipt zeker niet aan mn hd580. (toch maar es een bass correctie filter maken voor dat ding)

blabla

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 23:49
weet iemand of die koss KSC-55 (MET neckband) ook ergens in de winkel te koop is (liefst rond amsterdam/almere en omstreken)

want ik zag hem staan op mmport voor 40 euro incl. verzendskosten, is dit duur (iig duurder als de winkel??)

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:48
Ik heb nu ook die MDR-G74SL van sony, en hallelua, wat een bass :) geweldig, de pmx 60 van sennheiser is hier echt niks bij :P :) . Dus als je het geld er voor over hebt. zeker doen, en hij zit ook nog een goed, terwijl ik ook nog eens misvormde oren heb. ( Anderen met gewone oren vinden hem ookg oed zitten hoor :P .

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Dr Pro schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:55:
weet iemand of die koss KSC-55 (MET neckband) ook ergens in de winkel te koop is (liefst rond amsterdam/almere en omstreken)

want ik zag hem staan op mmport voor 40 euro incl. verzendskosten, is dit duur (iig duurder als de winkel??)
Hij is te koop bij Correct...
Possstema schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:15:
Ik heb nu ook die MDR-G74SL van sony, en hallelua, wat een bass :) geweldig, de pmx 60 van sennheiser is hier echt niks bij :P :) . Dus als je het geld er voor over hebt. zeker doen, en hij zit ook nog een goed, terwijl ik ook nog eens misvormde oren heb. ( Anderen met gewone oren vinden hem ookg oed zitten hoor :P .
Ik heb geen ervaring met beide. Ik heb wel een paar Sony clip-ons gehad een tijdje terug... Die waren niet te vergelijken met de clipons van Koss. Daar zit zo'n mooi geluid in. Dus als je de KSC55 (50) of KSC35 (nog veel beter) kan krijgen. DOEN!

Ik heb nu een Philips HP890 (grote koptelefoon) als referentiemateriaal en daar kunnen die neckbands/clipons natuurlijk nooit tegenop. Dus vergelijkingen als mijn Sennheiser 580 heeft veel meer bas vind ik een beetje loos :X. Alleen voor on the road, vind ik die Koss echt een zeer mooi geluid geven, iig veel beter dan oordopjes (EX71) en clipons (ook Sony).

[ Voor 59% gewijzigd door Hoedje op 19-12-2004 13:32 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• TheLemon

TheLemon

Nee, maar ik schreef hierboven ergens ook dat die losse clip-ons van Sony absoluut niet te vergelijken zijn met de G74sl. De laatstgenoemde is echt goed voor een protable hoor, ik ben wel wat gewend qua geluid en was ook positief verrast door de G74sl na een stapel portables gehoord te hebben. Als je ze nog niet gehoord hebt, zou ik niet te snel oordelen in dit geval.

• Hoedje
  • Nu online
TheLemon schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:53:
Nee, maar ik schreef hierboven ergens ook dat die losse clip-ons van Sony absoluut niet te vergelijken zijn met de G74sl. De laatstgenoemde is echt goed voor een protable hoor, ik ben wel wat gewend qua geluid en was ook positief verrast door de G74sl na een stapel portables gehoord te hebben. Als je ze nog niet gehoord hebt, zou ik niet te snel oordelen in dit geval.
Maar heb jij de Koss gehoord?

Neehoor, je hebt gelijk dat ik niet mag oordelen zonder ernaar geluisterd te hebben.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 23:49
[quote]Hoedje schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:28:
[...]

Hij is te koop bij Correct...

[...]

waar is correct??? :| kan er nergens info over vinden :?

• Hoedje
  • Nu online
Correct --> http://www.correct.com

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 20-12-2004 23:30 ]

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb deze Sennheiser een maand of 4 en ik vindt 'm erg plezierig zitten en een erg goed, plezierig geluid geven. Als de EQ gewoon neutraal staat is het geluid mooi vol, maar wil je per se meer bas dan wil deze best meedoen als je je EQ bass opschroeft! In vergelijking met mijn Sennheiser HD580 is het een leuk ding voor onderweg, zeker voor 't geld!
Pagina: 1