Normaal:

Ik denk dat het niet lekker zit achter je hoofd langs.. Maar ik heb het persoonlijk nooit opgehad, een vriend van mij wel. Het geluid zit waarschijnlijk tussen oordopjes en een normale koptelefoon in, wat je ervan kunt verwachten. Voor de rest is geluid nog steeds ontzettend persoonlijk, wat ik mooi vind kan jij juist als lelijk ervaren, en andersom.
Features:
* Ideal for mobile music sources such as CD- or MP3 players.
* Excellent wearing comfort due to new neckband design
* lightweight and comfortable for "on the move"
* Optimized for rock and pop music
* Clear, transparent, bass-driven sound characteristics
* Bass tube for rich, full bass
* Ultra-lightweight diaphragm ensures powerful sound
* excellent overall sound qualities
* 1.0m highly conductive OFC copper cable, single-sided
* 2 year guarantee
Specifications:
Transducer: dynamic , closed
Ear coupling: supra-aural
Frequency response: 18 - 21,000 Hz
Normal impedence: 24 ohms
Max. SPL at 1kHz: 122 dB
THD: < 0.5%
Weight: 55 g
Jack plug: 3.5 mm stereo
Connection: 1.0m OFC copper cable
Warranty: 2-years International Warranty
[ Voor 58% gewijzigd door Sluuut op 16-05-2004 19:12 ]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Qua geluid -- de bass is wat licht, maar verder is 't wel ok. Hij zit nu al een paar maanden in m'n tas en hij is nog steeds niet kapot, dus wat dat betreft is 't ook wel ok
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Hoeveel kan ik verwachten? Gewoon normaal als in boekenplankspeakers of als een creative setje?
Hij heeft een onzettende lekkere bas, en is erg licht. Tevens ziet hij er mooi uit, en kan hij flink wat db's produceren zonder te vervormen. Hij was goed op mijn Packard bell mp3 speler ( 4 jaar oud, oude model), en op mijn nieuwe Philips Hdd060 jukebox, en niet te vergeten de bijna antieke discman.
Zie ondertitel
Mja, ik heb mischien een ietwat scheve horizon wat dat betreft. Ik vergelijk 't met high-end hoofdtelefoons die makkelijk het 5-voudige of meer kostenYapser schreef op 16 mei 2004 @ 19:14:
Bass wat licht?
Hoeveel kan ik verwachten? Gewoon normaal als in boekenplankspeakers of als een creative setje?
Ze zijn wel aan te raden hoor, daar niet van
overigens is 'ie in de winkels goed te verkrijgen, dus ik zou 'm gaan halen ipv laten versturen
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 16-05-2004 19:34 ]
€35 inc. verzendkosten,Yapser schreef op 16 mei 2004 @ 19:31:
Mooizo, dan ga ik hem halenis 35 euro een nette prijs incl verzenden? Hoe lang doet mp3cdspeler er eik over met versturen?
Zie ondertitel
Verwijderd
Bij ons verkocht de Megapool die dingen. Volgens mij waren ze rond de 18-20 euro. Ik heb er ook 1 en ik vind het een geweldig ding. Goed geluid, zit lekker en niet te zwaar.Yapser schreef op 16 mei 2004 @ 19:49:
Hmm ok.. maar ik heb niet een zaak die het verkoopt hier in Maassluis
Alleen, Megapool r.i.p.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 22:00 ]
Dat was een look-a-likeVerwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 22:00:
[...]
Bij ons verkocht de Megapool die dingen. Volgens mij waren ze rond de 18-20 euro. Ik heb er ook 1 en ik vind het een geweldig ding. Goed geluid, zit lekker en niet te zwaar.
Alleen, Megapool r.i.p.
Zie ondertitel
[aanpraatmodus :P]
je kan anders ook eens kijken naar de koss ksc-50 die gaat ook echt hard zonder vervormen en de bass is echt super. persoonlijk vind ik dat die koss de bass heeft die de sennheiser mist verder merk ik niet heel veel verschil qua hoog enzo.
oww en die koss zijn 2 van die oordingen aan losse draadjes dus ze zijn niet onderling verbonden wat ik ook erg makkelijk vind want ze zijn daardoor beter op te bergen en je klikt ze achter je oor zegmaar, en ze zijn niet echt zwaar en zitten lekker. maar alles is persoonlijk natuurlijk
http://www1.correct.com/a...0384857a69f420e75adfb6d9e
van de koss site.
Frequency Response: 15-25,000 Hz
Impedance: 60 ohms
Weight: 1.0 oz.
Sensitivity: 101 dB SPL/1mW
Distortion: <0.2%
Ear Cushions:
Cord: Straight, Dual Entry, 4ft
Plug: 3.5 mm
[/aanpraatmodus]
[ Voor 18% gewijzigd door Mirage op 17-05-2004 00:08 ]
Verwijderd
als je voor 17:00 besteld is het volgende dag er als tpg mee werktYapser schreef op 16 mei 2004 @ 19:31:
Mooizo, dan ga ik hem halenis 35 euro een nette prijs incl verzenden? Hoe lang doet mp3cdspeler er eik over met versturen?
MooiVerwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 00:38:
[...]
als je voor 17:00 besteld is het volgende dag er als tpg mee werkt
Deze wordt bij zo'n beetje alle forums over koptelefoons afgekraakt omdat hij te zwaar is, niet lekker zit en ook niet goed zit waardoor je het geluid niet goed hoort (of niet zo goed als het zou moeten).
Dit is wel in vergelijking met de KSC-35, voorganger van de KSC50, de 35 is superlicht en zit hemels op je oren.... zelfde type "over ears", dus zonder band achter of over je hoofd. Na lang forums aflopen heb ik de indruk gekregen dat de 35 de perfecte overears zijn wat betreft geluidskwaliteit, de 50 verliest het omdat hij dus niet goed zit...
(maar natuurlijk zullen er ook mensen zijn die de 50 wel lekker vinden zitten)
Probleem met de 35 is datie alleen nog via KOSS zelf wordt verkocht... met alle belastingen etc wordtie dus onbetaalbaar..
HEEL erg toevallig heb ik echter een poos geleden toch voor een mooie prijs van 42 euro de 35 gehad en...
SUPER!
Ik heb zelf de Sennheiser 400 gehad, en ook de SONY ... -71 oordopjes, die volgens een ander draadje 1 van de beste zijn... de 35 is duidelijk beter dan de 400, en als je geen oordopjes wilt zoals de sony, dan raad ik zeker deze ksc35 aan.. de bass weergave en hoge tonen is perfect, maar ook de middentonen doen het uitstekend, net als de sony oordopjes... toch wilde ik de 35 omdat ik dat gewoon lekkerder vind over je oren (persoonlijk dus)
Over de PMX heb ik ergens gelezen dat er een groot verschil is tussen de 60 en de 100... maar of dat echt zo is...
de KSC 50, de neckband versie, ben ik zelf heel benieuwd naar, ik neem aan dat deze wel goed zitten en met de techniek van de KSC55 vraag ik me af of deze neckbandversie merkbaar beter is dan de KSC35 (zonder neckband)
[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 17-05-2004 14:25 ]
Ik heb zelf die Sennheiser PMX60 kunnen vergelijken met de Sony MDR-G74SL (die ik dus nu heb) en de Sony heeft als eerste compacte koptelefoon die ik gehoord heb een echte, normale hoeveelheid bas, zoals ik dat bij grote Sennheisers gewend ben. Daarbij vergeleken klinkt de PMX60 enorm dun, wel mooi helder hoog enzo, maar totaal geen bas.
Sony MDR-G74SL = dus absoluut aanrader wat betreft neckband. Let op, niet de goedkopere van Sony pakken, want die klinken ook heel dun.

Ik had eerst een PMX 60 maar die is kapot, en nu zit ik te twijfelen tussen deze 2, ik wil voornamelijk een goedde bas en helder geluid. Als er nog 1 is die nog beter is dan deze 2 ( wel een neckband ) ben ik benieuwd
[ Voor 10% gewijzigd door Possstema op 12-12-2004 15:19 ]
Aanrader dus!
blabla
want ik zag hem staan op mmport voor 40 euro incl. verzendskosten, is dit duur (iig duurder als de winkel??)
Hij is te koop bij Correct...Dr Pro schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:55:
weet iemand of die koss KSC-55 (MET neckband) ook ergens in de winkel te koop is (liefst rond amsterdam/almere en omstreken)
want ik zag hem staan op mmport voor 40 euro incl. verzendskosten, is dit duur (iig duurder als de winkel??)
Ik heb geen ervaring met beide. Ik heb wel een paar Sony clip-ons gehad een tijdje terug... Die waren niet te vergelijken met de clipons van Koss. Daar zit zo'n mooi geluid in. Dus als je de KSC55 (50) of KSC35 (nog veel beter) kan krijgen. DOEN!Possstema schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:15:
Ik heb nu ook die MDR-G74SL van sony, en hallelua, wat een bassgeweldig, de pmx 60 van sennheiser is hier echt niks bij
![]()
. Dus als je het geld er voor over hebt. zeker doen, en hij zit ook nog een goed, terwijl ik ook nog eens misvormde oren heb. ( Anderen met gewone oren vinden hem ookg oed zitten hoor
.
Ik heb nu een Philips HP890 (grote koptelefoon) als referentiemateriaal en daar kunnen die neckbands/clipons natuurlijk nooit tegenop. Dus vergelijkingen als mijn Sennheiser 580 heeft veel meer bas vind ik een beetje loos
[ Voor 59% gewijzigd door Hoedje op 19-12-2004 13:32 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Maar heb jij de Koss gehoord?TheLemon schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:53:
Nee, maar ik schreef hierboven ergens ook dat die losse clip-ons van Sony absoluut niet te vergelijken zijn met de G74sl. De laatstgenoemde is echt goed voor een protable hoor, ik ben wel wat gewend qua geluid en was ook positief verrast door de G74sl na een stapel portables gehoord te hebben. Als je ze nog niet gehoord hebt, zou ik niet te snel oordelen in dit geval.
Neehoor, je hebt gelijk dat ik niet mag oordelen zonder ernaar geluisterd te hebben.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
[...]
Hij is te koop bij Correct...
[...]
waar is correct???
[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 20-12-2004 23:30 ]