Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Compaq MSI mobo in een Atx kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben morgen van plan een nieuwe atx kast/behuizing te gaan kopen. Mijn huidige is die van Compaq Evo 310 MT (torentje) en ik heb helemaal géén idee of de moederbord van deze zonder moeite gaat passen in de nieuwe kast.

Ik heb gisteren even bij mycom geinformeerd en daar zeggen ze dat het zeker zal lukken. Ik weet niet in hoeverre ik dit kan geloven?!

Kan iemand mij vertellen of het gaat lukken....?

Het enige wat mij opvalt is dat die compaq mobo van mij ( MSI 6541) een andere soort onboard audio heeft wat er zo uitziet: (__) (__) (__)

Maar als ik kijk naar de andere mobo's zien er die zo uit:
(_)
(_)
(_)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 18:36 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
je kan gewoon de backplate van je compaq evo overzetten in je nieuwe atx kast.
Bijvoorbeeld de Asus A7N8X heeft ook een custom backplate.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Je moet het slotplaatje achteruit de Compaq kast halen en uit de nieuwe kast, die 2 kan je dan omwisselen.
Bij een hoop nieuwe mobo's krijg je er ook zo'n plaatje bij.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 16 mei 2004 @ 18:37:
Je moet het slotplaatje achteruit de Compaq kast halen en uit de nieuwe kast, die 2 kan je dan omwisselen.
Bij een hoop nieuwe mobo's krijg je er ook zo'n plaatje bij.
Ja, daar dacht ik ook al aan. Ik hoop dat het gaat lukken.

Reden dat ik de een nieuwe kast wil is omdat ik de voeding van de compaq heb opgeblazen door met de voltage te spelen. Van 230v naar 115v....... en een harde knal...
Gelukkig zat de pc niet aan maar de stekker stond er nog in. :(
Ik meteen kijken of er nog wat zekeringen op zaten, maar nee er zitten géén zekeringen op. 8)7

Ik heb gehoord dat de overige onderdelen van de computer niet beschadigd kunnen raken omdat die voedingen waarschijnlijk sterk beveiligd zijn. :*)

Verwijderd

dit gaat zekers wel lukken ik heb even een pic gevonden waar je de backplate duidelijk ziet zitten http://www.sbpnet.jp/vwalker/img/re2_030131_hp_02l.jpg gevonden via google dus bij deze veel succes niet dat dat nodig is maar toch

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Waarom zet je geen nieuwe voeding in je compaq? :*)

What is impossibility but a challenge

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 16:10

empy

Rijdt rondjes

Mr.Nonflex schreef op 16 mei 2004 @ 21:10:
Waarom zet je geen nieuwe voeding in je compaq? :*)
Dat past niet, dat is allemaal op maat gemaakt. Ik heb hier zelf ook een compaq voedinkje liggen, gratis meegekregen van mijn pc winkel, omdat 'ie net niet in een normale atx kast past.

[ Voor 67% gewijzigd door empy op 16-05-2004 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 20:43:
dit gaat zekers wel lukken ik heb even een pic gevonden waar je de backplate duidelijk ziet zitten http://www.sbpnet.jp/vwalker/img/re2_030131_hp_02l.jpg gevonden via google dus bij deze veel succes niet dat dat nodig is maar toch
Ja, dat is het precies! :)

Nu nog uitzoeken naar een mooie behuizing bij mycom.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
kan je geen voeding bestellen... volgens mij krijg je een nieuwe van compaq tegen betaling als je de oude opstuurd....

Verwijderd

Topicstarter
Rddr schreef op 17 mei 2004 @ 01:35:
kan je geen voeding bestellen... volgens mij krijg je een nieuwe van compaq tegen betaling als je de oude opstuurd....
Ja dat lukt volgens mij ook maar ik wil gelijk alles uitbreiden met meer fans en enzovoorts. En dat zal bij de huidige compaq behuizing niet lukken. :(

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Is de voedingsaansluiting op het mobo wel regulier?

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 17 mei 2004 @ 01:58:
Is de voedingsaansluiting op het mobo wel regulier?
Hoe kan ik dat controleren?

• zetje01
Een 'normale' voeding er naast houden en kijken of de kleuren van de draadjes overeen komen met die van je compaq-voeding.

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 17 mei 2004 @ 22:03:
Een 'normale' voeding er naast houden en kijken of de kleuren van de draadjes overeen komen met die van je compaq-voeding.
Ja, ze komen overeen.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Je kan ook gewoon bij MultiPC ofzow een Sweex D4 P4-kast (300watt) kopen en daar je shit inbouwen. En met een beetje ijzer zelf je eigen backplate'je maken.

Ik kreeg bij me bigtower drie verschillende modellen, dat scheelde :)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Ik repareer dagelijks Compaq's en andere machine's en kan je vertellen dat het overeen komen met de kleuren nog niet betekend dat het gaat werken. Compaq heeft wel eens een andere manier van het aanzetten van een powersupply. En dat gebruiken ze vaak bij compaq, zeker de Evo serie.

Je kan de gok wagen je maakt niks stuk, alleen of het werkt is een tweede. En van de Evo is nog met gemak aan een andere power supply te komen, of een compaq moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op 17 mei 2004 @ 22:13:
Ik repareer dagelijks Compaq's en andere machine's en kan je vertellen dat het overeen komen met de kleuren nog niet betekend dat het gaat werken. Compaq heeft wel eens een andere manier van het aanzetten van een powersupply. En dat gebruiken ze vaak bij compaq, zeker de Evo serie.

Je kan de gok wagen je maakt niks stuk, alleen of het werkt is een tweede. En van de Evo is nog met gemak aan een andere power supply te komen, of een compaq moederbord.
Het is tevens wél gelukt.

Ik heb nu alleen géén brandende lampjes van hd en power. Ook werkt de Aopen fan (met kleur) niet.

Waar kan dit aan liggen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel werkt?

De aopen fan heb ik geprobeerd bij een andere mobo (asus) en daar draait hij moeiteloos op.

Verwijderd

Topicstarter
kickje....

niemand die er iets op weet of ondersteund mijn mobo het gewoon niet?

• zetje01
Geen HD- en powerlampjes? Dan zal je de kabeltjes (van die lampjes) niet goed aangesloten hebben op het mobo... Draai de stekkertjes eens om?

Wat is "de Aopen-fan (met kleur)"? Een casefan van je nieuwe kast? Waar haalt 'ie zijn stroom vandaan?

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 20 mei 2004 @ 09:54:
Geen HD- en powerlampjes? Dan zal je de kabeltjes (van die lampjes) niet goed aangesloten hebben op het mobo... Draai de stekkertjes eens om?

Wat is "de Aopen-fan (met kleur)"? Een casefan van je nieuwe kast? Waar haalt 'ie zijn stroom vandaan?
Kabeltjes heb ik overal geprobeerd en ik heb nog steeds niks... :(

Aopen is idd een casefan met leds van de nieuwe kast. Het heeft maar één draadje en er is géén draad bij die stroom moet hebben ofzo...
En hij is gewoon aangesloten op dat plekje waar al altijd een normale fan draaide. Als ik die oude fan nu probeer werkt het probleemloos.

Verwijderd

Topicstarter
power led, hdd led enzovoorts werken bij mij dus niet. :( (nog steeds niet)

Ik kan géén manual vinden van het mobo MS-6541 (CompaQ). Iemand enige idee waar ik het wél kan vinden?

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand? (kickje!) :P

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kabeltjes heb ik overal geprobeerd en ik heb nog steeds niks... :(

Aopen is idd een casefan met leds van de nieuwe kast. Het heeft maar één draadje en er is géén draad bij die stroom moet hebben ofzo...
En hij is gewoon aangesloten op dat plekje waar al altijd een normale fan draaide. Als ik die oude fan nu probeer werkt het probleemloos.
Zoals ik het lees heb je de fan niet aangesloten zitten.
Is het ene kabeltje precies zo als op het volgende plaatje?

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/48041-big.jpg

Zoja, dan moet dat stekkertje bijvoorbeeld op het moederbord worden aangesloten.

Ver kun je de kabeltjes van de power/hdd led eens volgen en kijken of ze goed op het moederbord aangesloten zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Fraggar schreef op 25 mei 2004 @ 13:08:
[...]

Zoals ik het lees heb je de fan niet aangesloten zitten.
Is het ene kabeltje precies zo als op het volgende plaatje?

[afbeelding]

Zoja, dan moet dat stekkertje bijvoorbeeld op het moederbord worden aangesloten.

Ver kun je de kabeltjes van de power/hdd led eens volgen en kijken of ze goed op het moederbord aangesloten zitten.
Natuurlijk is dat stekkertje op het mobo aangesloten.. Zo een Noob ben ik ook weer niet.. ;)

Power Led, en enz... zijn niet aangesloten omdat ik niet weet waar en ik heb het al bijna overal geprobeert maar het lukt niet.

edit: wat mij opvalt is dat ik een bruine ingang heb waar ik het fannetje op aansluit, maar andere mobo's hebben een witte. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 20:13 ]

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 20:06:
Natuurlijk is dat stekkertje op het mobo aangesloten.. Zo een Noob ben ik ook weer niet.. ;)

Power Led, en enz... zijn niet aangesloten omdat ik niet weet waar en ik heb het al bijna overal geprobeert maar het lukt niet.

edit: wat mij opvalt is dat ik een bruine ingang heb waar ik het fannetje op aansluit, maar andere mobo's hebben een witte. :(
Als de aansluiting op je moederbord voor een fan niet werkt kun je altijd nog zo'n kabeltje gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/39134-big.jpg

En een handleiding van je moederbord krijg ik ook niet 1 2 3 even snel gevonden, mischien kun je MSI hierover mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Fraggar schreef op 26 mei 2004 @ 00:28:
[...]

Als de aansluiting op je moederbord voor een fan niet werkt kun je altijd nog zo'n kabeltje gebruiken:

[afbeelding]

En een handleiding van je moederbord krijg ik ook niet 1 2 3 even snel gevonden, mischien kun je MSI hierover mailen.
Zal het met zo'n kabel zeker werken?

Zo ja, waar kan ik deze kopen en hoe heet dit ding?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
HEt bord wat erin zit is geen eens bekend bij MSI, kan ik je nu al vertellen. De borden worden door de zelfde fabrikant gemaakt als van MSI, namelijk Tatung.

Niemand zal je een boekje kunnen verstrekken, omdat dat niet openbaar is.

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 13:46:
[...]

Zal het met zo'n kabel zeker werken?

Zo ja, waar kan ik deze kopen en hoe heet dit ding?
Met zo'n kabel zou het zeker moeten werken, als de fan in ieder geval niet kapot is.
En dit kabeltje verkopen ze in bijna alle computer winkels geloof ik, dit plaatje heb ik via www.perfect-systems.nl, daar verkopen ze het.
Pagina: 1