Toon posts:

[2003 SBS] Force logoff

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al even bezig met windows 2003 sbs, alles werkt prima.
Graag wil ik dat als een gebruiker buiten zijn login tijd ingelogt hij word geweigerd en als hij al ingelogt is hij word uitgelogt. Maar dit krijg ik niet helemaal voor elkaar.

Ik heb geprobeert bij zowel de rechten van ou en die van de 'default domain policy' in te stellen 'Force logoff when logon hours expire'. Dit lijkt allemaal goed en deze staan beide op enabled.

Alleen wanneer iemand nu is ingelogd blijft deze ook ingelogt ook al is dit buiten de login tijd. Volgens gpresult is alles goed uitgevoerd. Heb ook een aantal keer gpupdate geprobeert maar hier veranderde niks door. Als iemand belang heeft bij de resultaten van gpresult dan hoor ik wel en zal ik deze ook posten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 18:28 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Wordt er misschien een cache hiervan op de pc zelf bijgehouden?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me wel vreemd want volgens mij worden er geen policy's lokaal gecachet.
Het lijkt me dan ook dat als ik gpupdate doe dat deze dan ververst word.

Is er een manier om dit te controleren?
Ik krijg namelijk wel als ik buiten die logintijd uitlog, de fout dat mn profiel en homedirectory niet kan worden weggeschreven.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 18:30 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

heb je volgende policy wel ingesteld.
default domain policy(zou ook andere kunnen zijn liever niet aan defaults zitten). Computer configuration\windows settings\local policies\security options\Microsoft netwerk server:disconnect clients when logon hours expire.

Let op de policy moet op de OU staan waar de computers in zitten en de users. Men moet Read and Apply policy rechten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de rechten kan ik enkel read of edit settings. Ik heb deze op read staan, de policy's werken wel want de mijn documenten map word gewoon geredirect.

Ik heb nu beide policy's op enabled maar dit veranderd niks. Ik blijf nog steeds ingelogt. Als ik uitlog is synchroniseren ook niet mogelijk.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:00

CodeIT

Code IT

Heb hier zelf ook SBS 2003 draaien en liep ook tegen dit probleem op.
Ik kwam tot de conclusie dat het niet kan. De setting "Force logoff when logon hours expire", heeft geen betrekking op het ingelogd zijn op de terminal, maar op het ingelogd zijn op de server. Dus als de logon tijd is verstreken, is bijvoorbeeld de map Mijn Documenten en het synchroniseren op de server niet meer mogelijk (want geen rechten, want niet ingelogd).

Ik ga nu zelf een programma schrijven die kijkt of er is ingelogd op de server, en als dat niet het geval is word er een logoff gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me toch dat er meer mensen geweest zijn die dit probleem zijn tegen gekomen. Zijn er al niet dergelijke programmaatjes beschikbaar ?

Mocht het programma dat je gaat ontwikkelen klaar is, is het dan ergens te downloaden ?

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:00

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 20:24:
Het lijkt me toch dat er meer mensen geweest zijn die dit probleem zijn tegen gekomen. Zijn er al niet dergelijke programmaatjes beschikbaar ?

Mocht het programma dat je gaat ontwikkelen klaar is, is het dan ergens te downloaden ?
Dat post ik hier dan wel, als het niet als spam wordt gezien...
Pagina: 1