Toon posts:

testen van avi mpg en ogm files?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij zeggen of er een proggie is dat avi, mpg en ogm files test op fouten zodat je er niet ineens achter komt na het branden dat er tijdens het kijken een onderbreking of andere gebreken in zit door een fout?

voorbeeld:
Je download 26 episodes van een anime serie en je zet het over naar een andere computer om het te branden. maar door het overzetten mis ie een bitje in een episode en loopt ie vast...

Ik wil dus voorkomen dat ik dit soort foutjes krijg voor dat ik het brand zodat ik em bijvoorbeeld opnieuw kan downloaden/verkrijgen om toch een goede episode te hebben.

zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

alvast bedankt.... _/-\o_

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Op je oorspronkelijke vraag heb ik geen antwoord, behalve bekende tooltjes als avifix , maar daar zul je niet veel aan hebben.
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 18:07:
... en je zet het over naar een andere computer om het te branden. maar door het overzetten mis ie een bitje in een episode en loopt ie vast...
Deze vraag gaat meer over data integriteit binnen je eigen netwerk. Dat is simpel op te lossen door aan de bestanden .par redundantie files toe te voegen of van alle files .md5/.sfv hashes/checksums te berekenen en die na transport weer te controleren.

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 16-05-2004 20:11 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je niet voldoen met het controleren van de md5 sum van de file voor en na het overzetten? Als je zeker weet dat de bron goed is zou dat wellicht kunnen helpen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op 16 mei 2004 @ 20:00:
Op je oorspronkelijke vraag heb ik geen antwoord, behalve bekende tooltjes als avifix , maar daar zul je niet veel aan hebben.

[...]

Deze vraag gaat meer over data integriteit binnen je eigen netwerk. Dat is simpel op te lossen door aan de bestanden .par redundantie files toe te voegen of van alle files .md5/.sfv hashes/checksums te berekenen en die na transport weer te controleren.
Waar kan je dan van die check files mee maken? dat zou dan erg handig zijn...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 20:16:
[...]
Waar kan je dan van die check files mee maken? dat zou dan erg handig zijn...
Kijk even hiernaar: [google=md5sum]; dat is wel een aardige. Overigens is het niet zo goed dat er integreteitsproblemen op je eigen netwerk ontstaan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 16 mei 2004 @ 20:22:
[...]

Kijk even hiernaar: [google=md5sum]; dat is wel een aardige. Overigens is het niet zo goed dat er integreteitsproblemen op je eigen netwerk ontstaan?
Kijk het is zo dat video bestanden erg gevoelig zijn moet ik merken omdat ik gigantisch veel er mee werk. Maar bedankt voor het bijdragen van de oplossingen _/-\o_ .
Het gaat namelijk ook niet over mijn netwerk maar meer in het algemeen want ik geef de bestanden ook aan veel vrienden :Y) .

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zelf gebruik ik Total Commander. Die kan heel veel, o.a. ook md5 en sfv maken en controleren. Voor een standalone md5 tooltje kijk eens bij toast442.org
De bekendste parchive client voor Windows is QuickPar

[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 16-05-2004 20:42 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Een beetje DVD speler doet niet moeilijk over een gevallen mpeg(2) bitje, daarvan zie je hooguit een vage pixel langskomen... Maar goed,dat vroeg je niet, in Virtualdub kan je mpeg's scannen voor errors. Avi's is veel lastiger want dat is een container formaat. Eigenlijk zijn die heel lastig te scannen op fouten.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
over de laatste 2 post's kan ik alleen maar zeggen:

Dank u voor uw aanvulling :*) _/-\o_
Pagina: 1