[Apache] .htaccess rewriterule

Pagina: 1
Acties:

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 18:25
He mensen, ik heb het volgende probleem;

Op mijn website heb ik een index.php, afhankelijk van een meegegeven var in de url laat index.php verschillende inhoud zien. De header en footer zijn altijd hetzelfde.
Zo'n url ziet er bv zo uit:

mijnsite.com/index.php?show=contact
of
mijnsite.com/?show=contact

Dit werkt allemaal prima alleen is er een probleem, zoekmachines zoals google laten alleen de hoofdpagina (zonder vars in de url dus) van index.php zien in de results.

Wat ik nu wil is in een .htaccess bestand een rewriterule aanmaken zodat de url
mijnsite.com/page/contact gerewrite wordt naar mijnsite.com/index.php?show=contact

Verder moeten ook eventuele variabelen in de url doorgegeven worden naar index.php.

Ik weet alleen veel te weinig van regexp af om deze rule zelf te kunnen opstellen, ik vroeg me dus af of iemand van jullie zo vriendlijk zou willen zijn om deze even voor mij te kunnen maken.

Ik heb al wel geprobeerd rewriterules van systemen zoals gallery over te nemen, tot zover zonder succes :(

ps.
Ik hoop dat ik deze thread in het juiste forum heb gezet, ik was niet helemaal zeker of dit nu hier moet of bij webscripting...

[ Voor 7% gewijzigd door JasperE op 16-05-2004 18:21 ]

Verwijderd

Dit werkt allemaal prima alleen is er een probleem, zoekmachines zoals google laten alleen de hoofdpagina (zonder vars in de url dus) van index.php zien in de results.
Dan stel ik voor dat je nog een keertje naar www.google.com surft en even goed kijkt of Google deze doodnormale url's ondersteunt.
Ik weet alleen veel te weinig van regexp af om deze rule zelf te kunnen opstellen, ik vroeg me dus af of iemand van jullie zo vriendlijk zou willen zijn om deze even voor mij te kunnen maken.
Dat je zelf ergens te weinig van weet zou een reden voor jou moeten zijn om je er wat meer in te verdiepen. Een voorbeld kan in dit geval geen kwaad, ik hoop dat je hiermee verder kunt :)
code:
1
RewriteRule   ^/page/([a-z]+)$   /index.php?show=$1

• JasperE
google onderstueunt ze wel, maar toont ze niet omdat ze dezelfde bestandsnaam hebben

Die rewriterule werkt trouwens :D, ben inmiddels druk aan het experimenteren met het doorgeven van meer vars :)

• JasperE
Wat ik nu heb is

RewriteRule ^page/([a-zA-Z0-9]+)$ /index.php?show=$1

mijnsite.nl/page/contact wordt succesvol gerewrite naar mijnsite.nl/index.php?show=contact

Nu moet er nog een ding gebeuren;

mijnsite.nl/page/contact?var=hoi&var2=hallo
moet omgezet worden naar
mijnsite.nl/index.php?show=contact&var=hoi&var2=hallo

het gedeelte var=hoi&var2=hallo moet er dus als het ware nog achtergeplakt worden.

[ Voor 8% gewijzigd door JasperE op 16-05-2004 18:55 ]