[OfficeXP+SP3] verdubbeling na extracten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb office Xp met SP3 geslipstreamed volgens de stappen van http://www.petri.co.il/office_xp_sp_slipstreaming.htm

dat is allemaal goed gegaan, maar als ik de oude cd zonder SP bekijk is het 352 (eigenlijk) 272 MB groot. op de url is dit te lezen:
Note: Do NOT just copy your CD to your HD! Doing so will cause the setup files to grow to more than 900mb, and you will not be able to burn them to CD.

Instead, use the following steps:

Insert the Office XP CD into your drive, from the "Start" button select "Run" and type
x:\setup /a
dus ik heb E:\setup /a gedaan en toen verscheen op D een map genaamd Office met 544 MB als grootte. na de slipstream SP3 was het 546 MB groot. volgens die url brand je het op cd en dan ben je klaar. maar nu heb ik dus een cd van 354 MB groot en een cd van 546 MB( NOTE: de mappen ORK en MSDE2000 zijn niet meegekopieerd van de oude naar de nieuwe, bij mekaar waren ze 80 MB).

hoe kan het dat die ene cd veel groter is? hoe krijg ik hem kleiner dan ie nu is? dan zou ik hem misschien kunnen gebruiken voor me unattend cd van windows XP(geen idee of het past maar nu sowiezo niet)
Note that after slipstreaming SP3 the H:\OfficeXP folder is approximately 620mb in size, less than what it was BEFORE we've integrated SP3:
voor de duidelijkheid:
oude cd met OfficeXP: 352 MB (de mappen ORK en MSDE2000 zijn niet meegekopieerd naar de nieuwe cd en zijn 80 MB groot dus in principe om goed te kunnen vergelijken is de oude cd eigenlijk 272 MB groot)
extractatie naar HDD: 544 MB (minus 272 is 272, verdubbeling dus)
office+SP3 slipstream op cd gezet: 546 MB ( hierin past de orginele cd 2 keer :? )

ik heb de google gebruikt naar een andere site voor vergelijking met deze site, daar staan dezelfde stappen beschreven en nergens iets over de verdubbeling of het weer laten krimpen en verder search en daar gaat het vrijwel altijd over problemen met SP2 er niet op krijgen of zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Misschien is het een idee om iets als: 'Voor al je problemen met Windows of met onderdelen daarvan. Voor software problemen als Outlook, Internet Explorer, etc mag je in Software Algemeen je vragen stellen.' in de forum omschrijving te zetten ofzo :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:X sorrie voor de foute plaatsing. je gaat heel makkelijk denken dat office een Windows onderdeel is en niets met Software Algemeen te maken heeft. maar ok, bedankt voor het verplaatsen dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand die weet hoe je extractatie kan omkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

setup /a is geen "extraction" maar een administrative setup, daarmee prepareer je de setup voor een netwerk install.
de Office servicepacks slipstreamen gaat idd er vanuit dat je dat doet..

Een naar de HD gekopieerde Office CD kan je niet "patchen", alleen de install share.

offtopic:
En hoe je erbij komt dat Office standaard Windows onderdeel is ?

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 19-05-2004 01:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Als aanvulling op wat BackSlash32 zegt kan het zo zijn dat de Office XP CD origineel wordt geleverd met een .msi of .cab bestand waarin alle files gecompressed zijn. Bij een administrative setup worden die geheel uitgepakt en wordt de folder-structuur nagebootst in de door jouw gekozen directory.

Je kunt er overigens niks aan doen maar aangezien je het op CD hebt gekregen lijkt het mij dat er geen probleem is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 19 mei 2004 @ 01:08:
setup /a is geen "extraction" maar een administrative setup, daarmee prepareer je de setup voor een netwerk install.
de Office servicepacks slipstreamen gaat idd er vanuit dat je dat doet..

Een naar de HD gekopieerde Office CD kan je niet "patchen", alleen de install share.
offtopic:
En hoe je erbij komt dat Office standaard Windows onderdeel is ?
aha oke maar dit proces moet na afloop ook weer om te keren zijn? zodat hij zijn grootte terugkrijgt? daar gaat dit topic over.... kan het of kan het niet?
ddc schreef op 19 mei 2004 @ 01:24:
Als aanvulling op wat BackSlash32 zegt kan het zo zijn dat de Office XP CD origineel wordt geleverd met een .msi of .cab bestand waarin alle files gecompressed zijn. Bij een administrative setup worden die geheel uitgepakt en wordt de folder-structuur nagebootst in de door jouw gekozen directory.

Je kunt er overigens niks aan doen maar aangezien je het op CD hebt gekregen lijkt het mij dat er geen probleem is ;).
neej ok. maar is het proces te omkeren? kan ik hem weer klein krijgen?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ehm... pak m weer in met Installstudio ofzo, maak er een zip van/whatever...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
BackSlash32 schreef op 19 mei 2004 @ 12:07:
ehm... pak m weer in met Installstudio ofzo, maak er een zip van/whatever...
Gaat niet werken. Niet met msi iig.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis op 19-05-2004 12:56 ]

Pagina: 1