Toon posts:

PC Reboot automatisch tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WinXP Pro en heb de PC ook al geformatteerd maar dat helpt niet.
Ook al nieuwere en oudere videocard drivers geinstalleerd maar ook dat helpt niet.
Ik heb een AMD 2800+ met een GeForce FX 5900 Ultra videokaart.

Tijdens het spelen van games start de PC automatisch opnieuw op.. Als ik een minuut of 10 - 20 aan het spelen ben.

Zou er misschien iets overhit raken in mijn systeem ofzo?

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Je krijgt iig een of andere error ergens over denk ik.
De reboot komt waarschijnlijk vanwege een optie in XP, die automatisch reboot bij bepaalde fouten.
Optie is uit te zetten bij de properties van 'my computer', tabje 'advanced' en dan bij 'startup and recovery'. Bij die settings zal je een vinkje bij 'automatic restart' zien staan. Als je die uitzet kan je iig zien waar de foutmelding vandaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik uitgevinkt...

Sinds ik hem geformatteerd heb, krijg ik geen berichtje...

Maar voor de format, kreeg ik dan iedere keer als de PC was herstart een berichtje ''Windows is hersteld van een ernstige fout''...

Maar die heb ik nu nog niet gezien...

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:54
als je computer nou weer een keer vast loopt / restart, kijk dan meteen ff in het BIOS als hij aan het restarten is. Bij PC HEALTH kan je vaak de temperatuur zien.

boven de 65> is beetje te warm. theorie kan ie 90+ aan maar <50 is aan te raden als je beetje lang met je cpu wilt doen. (ivm slijtage enzo)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net eens gekeken in de BIOS.

Bij system temp. staat ie op 44 graden en de CPU temp. op 65...

k Weet niet of dat goed of juist niet goed is? Dat blijkt ook zo.. die getallen veranderen niet...

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:04
je kan in je bios je max. cpu temp instellen. ik heb hem redelijk laag staan (>60=uit) was laatst op een lan-party en stond een pc recht in mijn pc te blazen, temps na 6 uur sof2 werden omstreken 55*c en na 10 minuten in eens ploef,... :? ,.. ohja cpu temp beveiliging :z

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:22

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Wat voor voeding heb je? Ik heb in het verleden een vergelijkbaar probleem gehad en dat lag toen aan de voeding die brak was. Ik merkte het tijdens het gamen, maar ook soms tijdens het surfen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik denk persoonlijk niet dat het daar aan ligt.. Want heb sinds vorige week een nieuwe voeding.. en zowel voor als na die nieuwe voeding doet ie dat toch..
Nu heb ik een Mantec 480 Watt..

Verwijderd

wat je ook even kunt checken is of je cpu cooler nog goed contact maakt,
ik heb wel eens gehad dat mijn pc ook rebootte bij Games
dit kwam doordat de PSU kabel m'n koelblok omhoog trok (zat geklemt) dus check je koeler / temps van je processor 65graden is best een beetje heet

tip is koelblok/cpu schoonmaken en nieuw beetje koelpasta gebruiken...

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 23:45
Wat voor kast heb je? 44 graden is extreem warm vind ik.
(intake/outake fans aanwezig en hoeveel?)

[ Voor 30% gewijzigd door FireWood op 16-05-2004 19:15 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor kast het precies is zou ik niet zo goed weten.. Tis in ieder geval een Big tower..

Heb er in totaal 3 fans in zitten en de videokaart zelf heeft er ook nog uns 2...

• FireWood
Volgens mij is de temperatuur in je kast te hoog, zeker als je er een flinke videokaart in hebt hangen. Probeer eens met de kap eraf. Waarschijnlijk zullen dan de temparaturen dalen.

Als je een goede kast hebt stijgt de temperatuur dan, maar 44 graden is te veel.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:54
temperatuur is een beetje warm.. maar niet vreemd voor een AMD.
mijn AMD heeft ongeveer de zelfde temp. als ie stressed is met standaard cooling.

draai eens een memtest van http://www.memtest86.com/
denk eigelijk niet dat het daar aan ligt, meestal omdat ie dan vast loopt maar niet reboot, maar je kan het wel ff testen voor de zekerheid..

[ Voor 41% gewijzigd door sarcast op 16-05-2004 19:44 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Welke van die links moet ik downen?

Denk dat ik een verkeerde heb, want als ik dat prog wil installeren ofzo zegt ie: prop un A: in de drive :-S

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Spontaan rebooten wordt, naast warmte, ook nog wel eens veroorzaakt door een brakke voeding.

Verwijderd

Topicstarter
warp schreef op 16 mei 2004 @ 20:20:
Spontaan rebooten wordt, naast warmte, ook nog wel eens veroorzaakt door een brakke voeding.
Ja, maar zoals ik hierboven al geschreven heb; heb sinds paar dagen een Antec 480Watt voeding gekocht en daar heeft ie dat probleem mee... maar de vorige voeding had ie dat ook al mee...

Ik snap eigenlijk niet sinds wanneer ik dat probleem nu heb.. heb, zover ik weet, echt niet ineens iets geinstalleerd ofzo en dat ie dat toen begon te doen.. :-S...

Anders breng ik em maar eens naar de winkel komende week...

Verwijderd

Topicstarter
Nu start ik zelf handmatig de PC opnieuw op...

En zodra ie erna weer in Windows is krijg ik al weer een bericht: Windows is hersteld van een ernstige fout...

Snap er helemaal niks meer van

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

misschien word je vid kaart te warm, ik heb dit probleem zelf ook gehad, hoe zit het met de airflow, voltages , temperaturen

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• FireWood
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 17:55:
Ik heb net eens gekeken in de BIOS.

Bij system temp. staat ie op 44 graden en de CPU temp. op 65...

k Weet niet of dat goed of juist niet goed is? Dat blijkt ook zo.. die getallen veranderen niet...
@bonzaibuddy
Staat erin.

@sarcast:
AMD word warm ja, maar die van mij wordt ongeveer 44 graden case 23 graden. Dat is beduidend minder.

[ Voor 4% gewijzigd door FireWood op 16-05-2004 22:01 ]

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Al in de event viewer gekeken of daar niet een aanwijzing staat wat er fout gaat?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:02

steveman

Comfortabel ten onder

Dit heb ik ook gehad.

afgevraagd wtf er nou aan de hand kon zijn. Wat bleek nou, m'n proccooler zat er niet helemaal goed op. DWZ de core zat behoorlijk aan de rand van dekoperen kern van de heatsink.

Recht eropgezet en geen problemen weer gehad.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 17:40:
Ik heb WinXP Pro en heb de PC ook al geformatteerd maar dat helpt niet.
Ook al nieuwere en oudere videocard drivers geinstalleerd maar ook dat helpt niet.
Ik heb een AMD 2800+ met een GeForce FX 5900 Ultra videokaart.

Tijdens het spelen van games start de PC automatisch opnieuw op.. Als ik een minuut of 10 - 20 aan het spelen ben.

Zou er misschien iets overhit raken in mijn systeem ofzo?
Test je geheugen maar is,ik had dat ook,was me geheugen stuk,ff naar mycom rennen en nieuwe gekregen,probleem opgelost B)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 07:41:[...]Test je geheugen maar is,ik had dat ook,was me geheugen stuk,ff naar mycom rennen en nieuwe gekregen,probleem opgelost B)
Gekregen nog wel dat geheugen, dat is nog eens aardig :) Garantie neem ik aan ;)

Mijn pc rebootte ook geregeld tijdens het gamen een tijdje nadat ik een p4p800 en een 9800pro had aangeschaft. Bleek mijn geheugen brak te zijn geworden. Misschien, ondanks mijn polsbandje, toch mijn geheugen gefried na de mobo verwisselt te hebben. Geheugen verschillende malen getest met memtest86 en bij een bepaalde test rebootte hij gewoon. Dus heb nieuw geheugen besteld en sindsdien geen problemen meer. (Had overigens ook mijn voeding getest met slechts een processor, videokaart en 1 hd.) Hopelijk is je geheugen kapot, maar zoals al wordt gezegd het kan ook aan je mobo (lekke condensatoren) of je voeding liggen (maar je hebt pas een nieuwe voeding die niet van het merk Qtec is dus dat zal wel meevallen dat het daar aan ligt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kap van de kast er eens afgehaald.. en een ventilator op de videokaart gericht...

De temperatuur is nu duidelijk gezakt naar zelfs 58 graden (terwijl ie vantevore zelfs op 70 graden stond!!)

Is dus duidelijk een koelingsprobleem ofzo..

Verwijderd

70 graden is dus veel te warm. 58 is nog vrij hoog maar *nog net* te doen. Als het nog niet werkt, probeer eens andere drivers voor je modem. Die dingen kunnen nog al eens voor problemen zorgen.
Pagina: 1