[wanadoo cable] smtp-mail werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Ik zit met een heel raar probleem.

als ik met outlook2003 een email verstuur van mijn wanadoo-acount naar mijn hotmail adres komt deze niet aan.
als ik met outlook2003 een email verstuur van mijn wanadoo-acount naar mijn yahoo adres komt deze wel aan.

als ik met webmail van wanadoo een email stuur naar mijn hotmail adres komt deze wel aan.

wat is hier aan de hand? ik snap er niets van.

kabelabbo: wanadoo-cable premium via casema netwerk

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• argro
de email van wanadoo naar hotmail is inmiddels al een halve dag onderweg en is nog steeds niet aangekomen, ik krijg ook geen email van wanadoo terug dat er iets mis is gegaan. Een email naar een aders anders dan hotmail is er wel binnen een seconde of 30, had dit getest met een aantal verschillende adressen

Het lijkt er dus op dat alles wat ik naar hotmail stuur ergens wordt tegengehouden, door wie, en waarom? En nog belangrijker, wat doe ik er aan?

• puschkin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik kan naar alles mailen, behalve naar hotmail-adressen. Ik zit zelf bij Euronet, wat ook bij Wanadoo hoort. Ik heb ook geprobeerd om naast smtp.euronet.nl smtp.wanadoo.nl te gebruiken, maar precies dezelfde resultaten!

Het vreemde is trouwens dat je via de webmail van euronet wel gewoon naar hotmail kan sturen.

Ik heb al gebeld met de helpdesk, maar zij ontkennen dat er problemen zijn..... :(

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
puschkin schreef op 17 mei 2004 @ 20:13:
Ik heb al gebeld met de helpdesk, maar zij ontkennen dat er problemen zijn..... :(
Zojuist heb ik twee berichten van Wanadoo-servers uit mijn spam-folder gevist. Blijkt dat de smtp-servers van Wanadoo op de blacklist van Spamcop hebben gestaan (of nog steeds staan). Misschien is dit de reden?

• argro
volgens mij werkt het nog steeds niet, wat kan ik hier nu aan doen? mijn mail wordt blijkbaar ergens geblokt maar wanadoo ontkent dat, hoe ga je dit oplossen?

• puschkin
Bel morgen in ieder geval nog even met de helpdesk. Hoe meer meldingen zij krijgen, hoe eerder ze misschien doorkrijgen dat er echt een probleem bij hun is.

• argro
ik heb net gezocht naar het nummer, stond bij dat ze tot 21.00 bereikbaar zijn, het was toen 21.03 dus net te laat, ga morgen zeker bellen! (heb nog 2 gratis Orange20aboo's liggen, geen probleem dus)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wanadoo had idd sinds 17 mei wat veranderd aan hun SMTPpoorten op 25.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• argro
en wat hebben ze dan veranderd? waarom kan ik nu geen emails meer sturen naar hotmail-adressen, niet echt een lekkere wijziging lijkt me dat

heb een aantal smtp.wanadoo.nl ip's gecheckt op spamcop.com maar die worden daar dus niet geblokt, er moet een andere reden zijn dus.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Leuke discussie kan dit worden ;)

Beetje weer kip-ei verhaal en soortgelijk aan wie nu verandwoordelijk is voor virus in computer etc.

Oviergens gaat wanadoo alleen voorlopig voor dailup(inbellen) poort 25 afsluiten ter voorkomening van virus/spam versprijding.

Je verstuurt dus mail naar @hotmail.com via smtp.wanadoo.nl ...

Vertraging is ondertussen uitgesloten neem ik aan. Langer dan een paar u voor email is zeker onacceptabel natuurlijk.

Dan lijkt het toch dat ergens iemand een blocklist hanteerd en de wanadoo server daarin is opgenomen. Maar wie zijn probleem is het nu eigenlijk?

Het is immers de ontvanger die zich wendt tot een blocklijst en de mail buiten de deur houdt. En niet wanadoo die het niet wil verzenden.

IMHO is het het probleem van de ontvanger.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• argro
Ik kreeg net een wanadoo nieuwsbrief waarin stond dat email versturen alleen maar mogelijk is met smtp.wanadoo.nl en niet meer via andere servers van evt. andere providers

dat zou dus inhouden dat email versturen naar hotmail vanuit outlook onmogelijk wordt met een wanadoo abbo, dat lijkt me niet helemaal de juiste gang van zaken

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:32
argro schreef op 18 mei 2004 @ 07:53:
Ik kreeg net een wanadoo nieuwsbrief waarin stond dat email versturen alleen maar mogelijk is met smtp.wanadoo.nl en niet meer via andere servers van evt. andere providers

dat zou dus inhouden dat email versturen naar hotmail vanuit outlook onmogelijk wordt met een wanadoo abbo, dat lijkt me niet helemaal de juiste gang van zaken
tot nu toe lukt het me nog gewoon om mn outlook express met hotmail te gebruiken,k zie wel of ie er mee kapt >:)
maar bij mij duurt het gemiddeld een halve dag voordat ik van mn wanadoo adres iets naar mn hotmail krijg (cable basic) maar het lukt wel
andersom werkt het wel gewoon goed 8)7 (van hotmail naar wanadoo)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:53
argro schreef op 18 mei 2004 @ 07:53:

SMTP is om VERSTUREN. Met die smtp server kun je (in principe) gewoon naar elke willekeurige mailbox mail versturen. Is altijd al zo geweest, zal altijd zo blijven (tenzij je een eigen (uitgaande)mailserver gaat draaien).

• puschkin
bjck schreef op 18 mei 2004 @ 07:47:

Dan lijkt het toch dat ergens iemand een blocklist hanteerd en de wanadoo server daarin is opgenomen. Maar wie zijn probleem is het nu eigenlijk?
Ik vind het wel vreemd dat het wel gewoon mogelijk is om via de webmail van euronet mail te sturen naar hotmail-adressen. Die zouden dan toch ook moeten worden geblokkeerd?

Verwijderd

Probeer het eens met de pop en smtp adressen "mail.wanadoo.nl" ?

Die raad ik onze klanten meestal aan, werken wel goed bij mij :)

• argro
jongentje schreef op 18 mei 2004 @ 08:34:
[...]

SMTP is om VERSTUREN. Met die smtp server kun je (in principe) gewoon naar elke willekeurige mailbox mail versturen. Is altijd al zo geweest, zal altijd zo blijven (tenzij je een eigen (uitgaande)mailserver gaat draaien).
het probleem ligt dus ook bij mail die ik VERSTUUR. als ik een email VERSTUUR naar hotmail komt deze niet meer aan

de email van wanadoo ging er over dat je bij een wanadoocable of wanadoo-adsl abbo niet meer gebruik kon maken van smtp.providerX.nl maar alleen maar van smtp.wanadoo.nl

smtp.wanadoo.nl wil echter niet versturen naar hotmail waardoor je als wanadooklant niet kunt email naar hotmail (met outlook)

• argro
Heb net de helpdesk aan de lijn gehad, het is een bekend probleem en de oorzaak is de volgende:

wanadoo heeft een nieuwe ip range er bij gekregen voor email. het probleem is echter dat deze ip-range eigendom was van een spammer wat weer als gevolg heeft dat hotmail e.d. deze range blokt.

Wanadoo en MS zijn op dit moment in gesprek om dit probleem uit de wereld te helpen. Het probleem wordt iig erkend en er wordt aan gewerkt.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

argro schreef op 18 mei 2004 @ 14:51:
Heb net de helpdesk aan de lijn gehad, het is een bekend probleem en de oorzaak is de volgende:

wanadoo heeft een nieuwe ip range er bij gekregen voor email. het probleem is echter dat deze ip-range eigendom was van een spammer wat weer als gevolg heeft dat hotmail e.d. deze range blokt.

Wanadoo en MS zijn op dit moment in gesprek om dit probleem uit de wereld te helpen. Het probleem wordt iig erkend en er wordt aan gewerkt.
Het echte probleem is dat Wanadoo uitermate laks is als het aankomt op het afhandelen van klachten. Spammers kunnen onbeperkt hun gang gaan, en tegen klanten met virussen worden geen maatregelen genomen. Resultaat : De IP ranges van Wanadoo zijn gelist. Wat mij betreft mogen ze alles van Wanadoo Nederland en Frankrijk listen, en voor een periode van ongeveer 2 jaar. Zolang wordt er namelijk al tevergeefs bij Wanadoo geklaagt.

Verwijderd

En nu ligt de hele smtp server van wanadoo er dus af |:(

Was wel leuk...queue ineens van 2 naar 18 zien gaan hehe ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 15:22 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Mensen moeten echt wat vaker Announce gaan lezen, dan zie je dit soort dingen eerder aankomen, en kan je er rekening mee houden.
Op dit moment is er een probleem met de uitgaande mailserver van Wanadoo
(smtp.wanadoo.nl). Hierdoor is het tijdelijk niet mogelijk om email te
verzenden indien u een Wanadoo Cable Broadband abonnement heeft.<br><br>

Wanneer u een Casema Midi, Multi, Maxi of Mega abonnement heeft, dan
gebruikt u de uitgaande mailserver van Casema (smtp.casema.nl) en kunt u
wel email versturen.

--
Helpdesk
Casema Cable Wanadoo Internet

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

SgtStrider schreef op 18 mei 2004 @ 15:39:
Mensen moeten echt wat vaker Announce gaan lezen, dan zie je dit soort dingen eerder aankomen, en kan je er rekening mee houden.

[...]
Sja in a perfect world he :)

• argro
Het probleem lijkt verholpen. een email vanuit outlook naar hotmail staat binnen 10 seconden in de inbox van hotmail.

Pagina: 1