Toon posts:

Welk papier gebruiken afstudeer verslag

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, het is bijna zo ver en ik mag mijn afstudeer verslag inleveren.

Nu het verslag bolstaat van technische hoogstandjes wil ik ook graag dat de layout knald.

Heb wat verschillende testen gedaan, en weet het nu 100% zeker, 80grams papier zuigt, dus wat wil ik, mee grammen ( meteen dik) :), hoef me niet echt zorgen te maken dat het geheel te dik wordt want het zijn ongeveeer 75 pagina's.

De hele meut wordt enkelzijdig geprint, en bevat de nodige grote plaatjes. Het geheel moet ook in kleur.

Nu ga ik dit allemaal op mijn ouwe maar vertrouwde hp880 printen, met orginele inkt.

Welnu, welk papier is het mooist, heb net op ligt foto papier (110) gram geprint en dat ziet er echt strak uit. Maar beetje duru voor het hele verslag en de achterkant van dat papier heeft een ander kleurtje.

Welk papier raden jullie mij aan?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:17
Ik zou voor het wat betere correspondentiepapier gaan. Reken op 100-120 gram, dus net zoals dat foto-papier, maar dan zonder de andere achterkant.

Verkrijgbaar bij de betere kantoorvakhandel ;)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
heb net nog wat rond gegeken en heb hp premium papier gezien ( geen foto) 98 grams, kost wel 18 euro per 200 vel, beetje jammer moet ongeveer 4 verslagen maken. Kent iemand dit papier?, want bij het bedrijf Viking is er ook papier (naar hun zeggen minder goed dan hp premium), 110 grams voor 9 euro per 500 vel.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 22:37
ik print alles standaard op 90 grams papier. Voor verslagen e.d. vindt ik het ideaal. Ik heb ook dikker papier gebruikt maar dat werd gelijk te dik. Je kan denk ik beter kijken naar verschillende stucturen van papier. bij de ene soort is het geprintte scherper dan bij anderen

tja...

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 09:28
Voor verslagen is 90 g/m2 papier wel gelijk ongeveer het maximum hoor, dikker wil je niet, dan wordt het net een boek.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor een nog strakkere print (letterlijk) zou ik 't op een laserprinter doen eigenlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Yup, kleuren laser printer ergens zien te regelen.
En check de spelling van je document, want als dat net zo slordig is als je topic post heb je nog een probleem ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 15:06

AcouSE

Swedish Chef

FF de lokale copyshop of drukker bellen? Ik heb -na wat rondvragen- op die manier 12 exemplaren van m'n afstudeerwerk laten drukken voor €50. Dat klinkt misschien als veel geld, maar met ca. 100 pagina's per exemplaar is dat nog geen €0,05 per pagina. En dan had ik ze ook nog eens netjes ingebonden en met een champange-gekleurde voor en achterpagina.

Verwijderd

Topicstarter
dat van die drukker, en laser printer gaat niet werken, wordt je niet vrolijk van als je het in kleur doet. (de prijs dan)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zie nauwelijks verschil tussen 80 en 100 grams. Je voelt het wel enigzins.

Als ik moest beoordelen zou ik meer letten op de inhoud dan op de kwaliteit en de uitvoering van het gebruikte papier. Als men daar - of + punten voor gaat geven lijkt me dat volkomen gestoord. (al zal onbewust een off-white papiersoort met een mooi en wat dikker titel- en laatste blad meespelen)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ik ga niet voor de 6 maar voor de 9, en dan moet je dus alles bij zetten toch?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit forum heet Fotografie, en dit onderwerp heeft echt niks met fotografie te maken ;) Vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.