[Casefan] Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Hallo,

Ik heb een casefan in me systeem gedaan alleen de temp's zijn niet echt naar beneden gegaan
De casefan:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~sapewouda/images/case-fan.jpg
Case Fan(DAF-B82)
Fan Dimension : 80x80x25 mm
Fan Speed : 1000 RPM at 23C / 2500 RPM at 45~50C
Fan Airflow : 28.7~32.11 CFM
Bearing Type : Dual Ball Bearing
Noise Level : 26.0 dBA
Mijn cpu is een Amd2400+, hij word gekoeld door een Coolermaster silent cpu cooler
De Cpu-cooler:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~sapewouda/images/cpu-cooler.jpg
Socket Type Socket A, 370, 462
Heat Sink Dimension 80x60x45 mm & Cu base
Heat Sink Material Aluminum
Fan Dimension 80x80x25 mm
Fan Speed 2500 rpm
Fan Airflow 32.11 CFM
Fan Air Pressure 2.17~2.62 mm H2O
Fan Life Expectance 30,000 hrs
Bearing Type Sleeve Bearing
Voltage Rating 12 V
Noise Level 29 dBA
Connector 3 Pin (Speed Detection)
Weight 410 g
Thermal Resistance Rja 0.639
Application AMD XP 3200+

Deze casefan heb ik geplaats aan de achterkan't van me std. 300w kast (std. kast van norrod). Nouw is mijn vraag hoe moet ik deze casefan plaatsen? het logo van coolermaster naar buiten of naar binnen wijzen?

[ Voor 23% gewijzigd door Westereen op 16-05-2004 16:45 ]

Verwijderd

Heeft meneer Coolermaster geen pijltjes op de fanbehuizing gezet? Die geven doorgaans zowel de draairichting van de rotor aan als de kant waar de wind op gaat.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 20:18
logo naar buiten, dan blaast hij de warme lucht naar buiten.

edit:
dat is tenminste zo bij mijn eigen fans, maar als ik nu naar die fan van jou kijk lijkt het andersom te zijn?

[ Voor 52% gewijzigd door WVL_KsZeN op 16-05-2004 16:46 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
logo naar buiten

Foto

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
Logo van koelermaster naar binnen, hij blaat dan lucht naar buiten. De warme lucht die dan door je processor aangevoerd wordt, wordt door je casefan weggezogen. Als het goed is staan er ook pijltjes op de zijkant van je fannetje met de blaasrichting :)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 16-05-2004 16:46 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

meestal staan er pijltjes op de zijkant van de fan die de blowrichting aangeven :)

Anders geldt in het algemeen dat je voor een outtake-fake het logo naar buiten toe moet houden..............

edit:
fuk, fijn dat ik zo langzaam tiep, nou ben ik niet de eerste die de fout ingaat....
bij jouw coolermaster casefan moet het logo idd naar binnen.

[ Voor 29% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 16-05-2004 16:48 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Westereen
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 16:45:
Heeft meneer Coolermaster geen pijltjes op de fanbehuizing gezet? Die geven doorgaans zowel de draairichting van de rotor aan als de kant waar de wind op gaat.
Ik zie ze niet staan.
Als je de foto ziet, ze draaien lings om

Ik zal nog ff goed zien of ik pijltjes kan ontdekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Westereen op 16-05-2004 16:48 ]

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb deze ook, bij deze moet logo naar buiten, staan idd geen pijltjes op, je klan wel testen, aansluiten, pc ff aan, dan voel je al wanneer hij blaast of zuigt

Foto

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ach ik heb em zelf ook en hij helpt idd voor geen meter..
Je zou de Thermal-Sensor bijv. in de koelvinnen van je cpu-koeler kunnen klemmen, dan gaat de fan wat harder draaien :P
Maar het blijft een beetje een prutsding vind ik, voortaan fans zonder thermal sensor :/

Leave only footprints, take only memories

• Westereen
Arjen86 schreef op 16 mei 2004 @ 16:47:
ik heb deze ook, bij deze moet logo naar buiten, staan idd geen pijltjes op, je klan wel testen, aansluiten, pc ff aan, dan voel je al wanneer hij blaast of zuigt
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 16 mei 2004 @ 16:46:
edit:
fuk, fijn dat ik zo langzaam tiep, nou ben ik niet de eerste die de fout ingaat....
bij jouw coolermaster casefan moet het logo idd naar binnen.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Maar de meningen zijn sterk verdeeld >:) Dus nu weet ik het al helemaal niet meer 8)7 Wat is het nu?

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

je monteert de casefan bvb met het logo naar buiten
je kijkt wat je temperaturen zijn
je probeert de casefan omgekeerd te monteren en je vergelijkt de temperaturen (logo naar binnen, logo naar binnen, zonder extra casefan)

heb je met casefan betere temperaturen? Dan hou je de koeler en monteer je hem op de manier waarop je de beste temperatuur krijgt

is er met casefan geen betere temperatuur?
morgen naar de winkel met dat spul en hopen dat je het kan wisselen voor iets beters of je geld kan terugkrijgen

of zeg ik nu iets heel doms?
tip: sluit hem eens aan en kijk aan welke kant er lucht uitkomt

[ Voor 16% gewijzigd door moser op 16-05-2004 16:55 ]

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• MR_zip
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04-2023
Temp sensor (groene ding) kan je eraf knippen en dan de draadjes van de sensor aan elkaar vast solderen. Hierdoor draait de fan op volle toeren. Vergeet het gesoldeerde stuk niet te isloleren met krimpkous of met isolatie tape.

Ik heb hier zelf 2 van die fans in mijn kast zitten. Ze worden nu bestuurd door Speedvan ipv die temp sensor.

• Westereen
MR_zip schreef op 16 mei 2004 @ 16:59:
Temp sensor (groene ding) kan je eraf knippen en dan de draadjes van de sensor aan elkaar vast solderen. Hierdoor draait de fan op volle toeren. Vergeet het gesoldeerde stuk niet te isloleren met krimpkous of met isolatie tape.

Ik heb hier zelf 2 van die fans in mijn kast zitten. Ze worden nu bestuurd door Speedvan ipv die temp sensor.
Dat ken ik ook doen, maar kan ieder moederbord (Ik heb msi k7n2 delta-ilsr mobo) dat met behulp van Speedfan?

Ik had er ook een stekkertje bij zodat je de cooler ook kan aansluiten op zo'n "gewone harde-schijf / cd-rom aasluiting" , als ik um daar aanplug draait ie dan op "full speed"

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

als je hem aan een normale molex hangt draait ie idd op 12 volt, mits je geen polen gaat lopen verwisselen.
Logo moet bij die coolermaster op het eerste plaatje NAAR BINNEN....
>> de "achterkant" met die halfslachtige fingerguard waarlangs de draadjes lopen, moet naar buiten wijzen.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Maat van mij heeft 3 van die coolers in z'n kast zitten. We dachten eerst dat er iets mis was omdat hij maar op 800RPM draaide... Daarna die temperatuursensor even in een glas heet water gedaan, en hij rausde zo naar de 2500rpm. Achter op de verpakking van die casefan staat wel bij wel temperatuur hij een bepaalde RPM heeft ;)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Ik neem aan dat je weet dat de lucht naar buiten moet (tenminste, geldt voor de achterkant). Dan kun je toch zelf voelen hoe hij gemonteerd moet worden als je hem even aansluit? En anders schroef je hem los en monteer je hem andersom als de luchtstroom de verkeerde kant op gaat.

• MR_zip
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04-2023
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 16 mei 2004 @ 18:00:
als je hem aan een normale molex hangt draait ie idd op 12 volt, mits je geen polen gaat lopen verwisselen.
Logo moet bij die coolermaster op het eerste plaatje NAAR BINNEN....
>> de "achterkant" met die halfslachtige fingerguard waarlangs de draadjes lopen, moet naar buiten wijzen.
Als je de temperatuur gevoelige sensor eraf gehaald hebt wel ja. anders draait ie net het zelfde als op je moederbord (werkt alleen je toerental uitlezing niet meer)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

De bladen van de fan hebben een bolling, die bolling is de kant waar de lucht ingezogen word.

Op de Coolermaster fans zit vaak aan beide zijden een logo-sticker, maar in het geval van jouw beide pics kijk je tegen de zuigende kant aan (de fan blaast dus op de heatsink van de cpu).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1