Ik probeer voor een rich edit box de inhoud van een iframe uit te lezen. Nu lukt dat gewoon zo:
maar zo niet:
of zo ook niet:
Met de eerste methode lukte het in het begin gewoon goed. Nu wil ik echter de inhoud uitlezen in een aparte functie, maar als ik de naam doorgeef als parameter aan de functie en dan probeer de html uit te lezen werkt het weer niet:
Om een of andere reden wil dat dus allemaal niet werken. Iemand een idee hoe ik het wel kan oplossen?
Edit: Mischien iets opmerkelijks, maar behalve bij de eerste manier, waar de html van de iframe ge-alert wordt, alerten de andere methodes allemaal de inhoud van de hele pagina zelf inclusief de iframe tag en script etc.
Het gaat overigens over IE. In Mozilla heb ik nog niet getest.
code:
1
2
| <iframe id="content" name="content" width="500" height="500" onblur="alert(content.document.body.innerHTML);"></iframe> |
maar zo niet:
code:
1
| onblur="alert(this.document.body.innerHTML);" |
of zo ook niet:
code:
1
| onblur="alert(document.getElementById('content').document.body.innerHTML);" |
Met de eerste methode lukte het in het begin gewoon goed. Nu wil ik echter de inhoud uitlezen in een aparte functie, maar als ik de naam doorgeef als parameter aan de functie en dan probeer de html uit te lezen werkt het weer niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <iframe id="content" name="content" width="500" height="500"
onblur="show_contents('content' /* of this.name of this */);"></iframe>
<script>
function show_contents(name)
{
alert(name.document.body.innerHTML);
//of: alert(document.getElementById(name).document.body.innerHTML);
}
</script> |
Om een of andere reden wil dat dus allemaal niet werken. Iemand een idee hoe ik het wel kan oplossen?
Edit: Mischien iets opmerkelijks, maar behalve bij de eerste manier, waar de html van de iframe ge-alert wordt, alerten de andere methodes allemaal de inhoud van de hele pagina zelf inclusief de iframe tag en script etc.
Het gaat overigens over IE. In Mozilla heb ik nog niet getest.
[ Voor 43% gewijzigd door Michali op 16-05-2004 16:32 ]