[XP]Packard - Bell formatteren

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12 14:24

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Mensen, ik moet een packard-bell pc FORMATTEREN ( ja ik wil niks met die herstel dingen doen.. ik moet hem echt formatteren )
IK doe ( zoals ik altijd doe ) mijn windows 98 opstartdiskette erin, en ik start de PC op in dos met cd-rom ondersteuning..
Wat nu NIET lukt ( en op andere pc's wel ) als ik tiep C: zegt hij dat hij dat station niet kan vinden oid ( ongeldig station? ) als ik format C: doe zegt hij dit ook ( iig iets dat hij het station niet kan vinden )..

Hoe kan ik deze pc nou toch formatteren?.. help :S

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Eerst CD van Windows 2000 erin, booten ervan en verder gaan voor de optie Windows installeren. Na een tijd mag je de partitie selecteren waar je windows wilt installeren en dan kies je voor de C:\-partitie. Daarna wordt er gevraagd of je de partitie wilt formateren. Kies voor ja. Als hij op 100% is reset je de PC (je laat de installatiebestanden niet naar de HD kopiëren).

Dan start je de PC weer maar dan met de Windows XP CD. Je doet hetzelfde en dan kies je weer voor de C:\-schijf en ja bij het formateren. En wholla ;).

Je kan het niet direct met de Windows XP CD doen (als het om dezelfde XP-versie gaat), dan kan je namelijk niet voor de optie formateren kiezen :). Succes.
edit:
Oja, stel in de BIOS wel even in dat je PC van CD moet booten, anders lukt het niet :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Bobje op 16-05-2004 16:19 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anders moet je even de partitie er vanaf gooien met debug of fdisk.
Op XP bakken is het filesystem NTFS en daar kun je niet bij komen via dos.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
anders begin je met Fdisk, weet je zeker dat je de schijf wel of niet ziet, en hij is dan absoluut geformatteerd (anders mag je win98 niet installeren)

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:29

StarWing

Huh ?!?

opgepast met die fdisk... ik weet gevallen waar de bios op de harddisk staat.. Als je dan met fdisk aan de slag gaat... tsja.. kmoet het ni zeggen zeker ? :)

Page intentionally left blank.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12 15:39

megaleo

Special member

StarWing schreef op 17 mei 2004 @ 21:02:
opgepast met die fdisk... ik weet gevallen waar de bios op de harddisk staat.. Als je dan met fdisk aan de slag gaat... tsja.. kmoet het ni zeggen zeker ? :)
Nee. Hoef je niet te zeggen hoor. :?
Fdisk doet echt totaal niks met je bios. Prima progje om je schijven opnieuw in te delen. :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
megaleo schreef op 17 mei 2004 @ 21:03:
[...]

Nee. Hoef je niet te zeggen hoor. :?
Fdisk doet echt totaal niks met je bios. Prima progje om je schijven opnieuw in te delen. :)
Wat StarWing zegt: Er zijn pc's waar de bios niet op een chip staat maar op de harddisk op een verborgen partitie (vb. de wat oudere compaq's hadden een verborgen partitie van 4MB of zo en als je er een andere harddisk in duwde dan moest je eerst nog van de site van compaq een programmaatje downloaden om de bios opnieuw te installeren.)
En hierdoor kon je dus dmv fdisk je bios verwijderen waardoor je pc niet meer opstartte tenzij je dan weer dat programmaatje gebruikte.

[ Voor 12% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-05-2004 21:07 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• megaleo

megaleo

Special member

FlipFluitketel schreef op 17 mei 2004 @ 21:07:
[...]

Wat StarWing zegt: Er zijn pc's waar de bios niet op een chip staat maar op de harddisk op een verborgen partitie (vb. de wat oudere compaq's hadden een verborgen partitie van 4MB of zo en als je er een andere harddisk in duwde dan moest je eerst nog van de site van compaq een programmaatje downloaden om de bios opnieuw te installeren.)
En hierdoor kon je dus dmv fdisk je bios verwijderen waardoor je pc niet meer opstartte tenzij je dan weer dat programmaatje gebruikte.
Tja, zou kunnen. Maar dan moet je volgens mij wel een heeeel oude pc hebben. :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FlipFluitketel schreef op 17 mei 2004 @ 21:07:
[...]

Bij PB bakken is dit iig niet het geval, maken hooguit gebruik van een partitie als herstel partitie, maar als die al op cd gezet zijn kun je gewoon je gang gaan :)

Verwijderd

^^^ valt wel mee. jaar of drie geleden deed compaq dat nog.

maargoed, TS heeft geen compaq, en die was de enige die dat geintje uithaalde.

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
bobje86nl schreef op 16 mei 2004 @ 16:18:
Eerst CD van Windows 2000 erin, booten ervan en verder gaan voor de optie Windows installeren. Na een tijd mag je de partitie selecteren waar je windows wilt installeren en dan kies je voor de C:\-partitie. Daarna wordt er gevraagd of je de partitie wilt formateren. Kies voor ja. Als hij op 100% is reset je de PC (je laat de installatiebestanden niet naar de HD kopiëren).

Dan start je de PC weer maar dan met de Windows XP CD. Je doet hetzelfde en dan kies je weer voor de C:\-schijf en ja bij het formateren. En wholla ;).

Je kan het niet direct met de Windows XP CD doen (als het om dezelfde XP-versie gaat), dan kan je namelijk niet voor de optie formateren kiezen :). Succes.
edit:
Oja, stel in de BIOS wel even in dat je PC van CD moet booten, anders lukt het niet :P.
wat doe jij omslachtig 8)7 ? gewoon die winxp-cd erin mikken, en dan gewoon de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken... :z

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
C-BAS33 schreef op 17 mei 2004 @ 21:25:
[...]

wat doe jij omslachtig 8)7 ? gewoon die winxp-cd erin mikken, en dan gewoon de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken... :z
Vertel jij mij eens waar ik de optie op de Windows XP cd kan vinden om een partitie te verwijden. Of moet je dan iets indrukken tijdens het laden van de installatie?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:25

Spacecowboy

XBL: Biggmans

megaleo schreef op 17 mei 2004 @ 21:12:
[...]

Tja, zou kunnen. Maar dan moet je volgens mij wel een heeeel oude pc hebben. :D
Nee hoor; mijn dell van een half jaar oud heeft t ook :Y)

ontopic: fdisken die hap... nieuwe partities bakken, en installeren. Je zou 't ook evt. meet ee bootdiskette('s) van PartitionMagic kunnen doen...

[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 17-05-2004 23:00 ]

HENG HENG

Verwijderd

bobje86nl schreef op 17 mei 2004 @ 22:53:
[...]
Vertel jij mij eens waar ik de optie op de Windows XP cd kan vinden om een partitie te verwijden. Of moet je dan iets indrukken tijdens het laden van de installatie?
neuh, gewoon booten, dan krijg je zo'n menuutje. kun je partities selecteren en dan wegmikken/aanmaken. is het helemaal ingedeeld zoals jij wilt, dan kun je windows gaan installen als je wilt :)

• megaleo

megaleo

Special member

jeroen1001 schreef op 17 mei 2004 @ 23:00:
[...]

Nee hoor; mijn dell van een half jaar oud heeft t ook :Y)

ontopic: fdisken die hap... nieuwe partities bakken, en installeren. Je zou 't ook evt. meet ee bootdiskette('s) van PartitionMagic kunnen doen...
:? Huh?? Nooit geweten.
En ik d8 dat ik toch best wel wat kennis had. 8)7
Pagina: 1