Lage benchmark score

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53
Hoi, ik heb net met ATTO mijn 2 schijven gebenchmarkt, en ik vraag me af waarom ik met mijn ene C: schijf op 128 '28504 Write en 28100 Read' heb en op mijn D: schijf '63329 Write en 50206 Read'.

C: is 60 GB Maxtor, D: is 200 GB Maxtor. Ze zijn beiden met elkaar verbonden op IDE-0 met 1 kabel.

Iemand een idee? Bedankt.

Verwijderd

60GB is IDE met 2MB buffer en de 200GB is 8MB buffer zeker?

Ken er niet veel van, maar ik zou gokken dat Windows de beperkende factor is voor je C:, die drive is namelijk in gebruik voor swap (ervan uitgaande dat dit op default staat)

Het kan natuurlijk ook dat ik gewoon ongelooflijk hard uit m'n nek aan't lullen ben :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Denk ook aan plattergrootte en doordoor dus de dichtheid van de data. Op de 200GB is die dichtheid groter dus hoeft de kop dus minder te bewegen over die disk voor dezelfde hoeveelheid data als de 60GBer.
Ook zal de 200GBer van nieuwere technologie afkomen dan de 60GBer. Ik neem aan dat die 2 ook in leeftijd verschillen.
En ook zal de schijf waar je OS op staat waarschijnlijk wat langzamer zijn door mogelijke read/writes van het OS, toch lijkt me deze vertraging vrij klein.

Heb je alle programma's die mogelijk diskaccess veroorzaken ook uitgeschakeld. Bijv anti-virus uit scheelt een hoop.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Wat zegt HDtach :?

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 18:45
Ik denk dat zoals De Kris zegt, er een verschil in buffergroote is.

Is het overigens niet beter om die hardeschijven allebij op een apart IDE kanaal te zetten?

• Atomius
Is dat beter dan? Ga ik dat merken in performance? Ik vind 't zo al redelijk snel, maar als het die buffergrootte is; nix aan te doen he. Toch vraag ik me af of hij werkelijk zo snel is.. 60 mb per seconde writing?? Dat is bijna net zo snel als een Raptor 74 GB toch??

Ik zal HDTACH eens draaien straks.

Btw, op welke IDE kanalen moeten mijn Brander en DVD speler dan?

Bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe heb je ATTO ingesteld? Heb je de Total Length instelling wel op minimaal de grootte van de schijfcache staan? Bijvoorbeeld, wanneer jouw schijf 8MB cache heeft en je met de standaardinstellingen (Total Length = 2MB dus) zit te benchen, dan zit ATTO doodleuk op de schijfcache te benchen :) Zet de Total Length op z'n hoogst en probeer opnieuw ;)
Btw, op welke IDE kanalen moeten mijn Brander en DVD speler dan?
Even de FAQ van dit subforum naslaan is kleine moeite. Kijk eens onder "Hoe kan ik mijn IDE configuratie het beste indelen?" B)

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 17-05-2004 07:11 ]

• Atomius
Hij blijft maar ietsje sneller, maja, mijn pc werkt wel gewoon.

Verder heb ik geprobeerd om een opstelling te doen als;

IDE-0: 60 GB + Brander
IDE-1: 200 GB + DVD speler

Maar de kabels waren te kort ;)

Merk je dan verschil in prestatie? Vast weer 1-5 % zeker? Anyway, als ik mijn Brander/DVD speler een paar spotjes lager zet, komt ie tegen mijn moederbord aan. ;)
Pagina: 1