Laptop met Mob. XP 2400+

Pagina: 1
Acties:

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:13
Wij hebben al een tijd een laptop met een Mobile XP 2400+ erin. Nou gingen we deze laatst reinstallen, maar daarna ging ie op de accu niet meer naar een lagere clockspeed. Hij blijft maar op 1.8ghz. Ik draai Windows XP Professional op de laptop nu. Ik heb Speedswitch geprobeerd en Powernow van AMD maar dat ging niet op XP blijkbaar? Ik kan in Windows zelf ook ineens maar niet ontdekken waar je kan instellen dat ie terugclocked op accustroom. :/
Of iemand me hiermee kan helpen?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
misschien wat rondklooien in "energiebeheer"?
en desnoods kan je altijd nog een koetje intalleren, draait ie ieg niet voor niks op 1866 MHz :+

[ Voor 7% gewijzigd door bigfoot1942 op 16-05-2004 15:54 ]

• BioHazard
Energiebeheer heb ik in rondgeklooit. Helpt niks :>

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
bigfoot1942 schreef op 16 mei 2004 @ 15:53:
misschien wat rondklooien in "energiebeheer"?
en desnoods kan je altijd nog een koetje intalleren, draait ie ieg niet voor niks op 1866 MHz :+
Stroomverbruik ligt niet alleen aan voltage en kloksnelheid maar ook aan processorverbruik dus dat laatste gaat helaas niet helemaal op :(

Verder heb ik geen id waar dit probleem door kan komen (totaal geen ervaring met athlon laptops :|

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Zat er ook software bij die laptop om geadvanceerde energie-instellingen aan te passen? Ik heb een oude toshiba en daar zit software bij daarmee kan je allemaal functie's instellen die minder stroom verbruiken.

• BioHazard
JA er zaten drivers bij. Het is een trouwens HP laptop. Maar die drivers halen ook niks uit. :'( Kweet ut ook nie meer :P
Pagina: 1