[DOC]Huis-Tuin-en-Keuken-Waterchiller

Pagina: 1
Acties:

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
Afbeeldingslocatie: http://pic.jpg
* Henk Huis-Tuin-en-Keuken-Waterchiller *

Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/pifast/DSCF0909.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/pifast/DSCF0904.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/pifast/DSCF0898.jpg
Het idee
We hadden de Zaterdag eigenlijk gepland als een knutsel-maar-wat-raak-dag. We zouden wat meuk gaan solderen, eprommetjes proggen, mijn mobo voltmodden, vervolgens overclocken enzovoorts. Maar het gekke idee werd opgeworpen om mijn pc zo koud mogelijk te krijgen, en daardoor: de overclock zo hoog mogelijk en de pifast score zo laag mogelijk :) . We hebben voor pifast gekozen, omdat je elke minieme wijziging merkt in dit programma, en dat maakt het nou juist zo leuk. :)

Duidelijk: Tijdverdrijf.

Maar goed, aangezien er al water op mijn processor zat, was de volgende stap die watercooling dus zo koud mogelijk te krijgen. Hieronder een verslag van de (overigens hilarische :P ) cool-dag, die uiteindelijk uitmondde in een (professorische) water-chiller.

Plan 1: ijsblokjes op de Radiator.
Het eerste wat geopperd werd, waren ijsblokjes op de radiator leggen. Deze zouden dan smelten, en daardoor tussen de koelvinnen van de radiator smelten/ zakken, en zo de radiator koelen. De hoeveelheid ijs was alleen alles behalve genoeg. Dus dit resulteerde in een korte daling van de temperatuur, om vervolgens weer keihard te stijgen. Gelijk een pan met ijs in de vriezer gegooid, om later te gebruiken. De temperatuur van het water daalde in dit geval van 26°C naar ongeveer 20°C. Daarna waren de ijsblokkies pleite, en was de lol dus over.
Plan 2: De waterspuit óp de radiator
Volgende plan was om de waterspuit die aangesloten was op de wterleiding over de radiator te laten stromen, om zo het koude water (ong. 15°C a 16°C) de radiator af te laten koelen. Na wat gekut met een gammel bakje met een te dunne slang, kwamen we op een remia - frituurvet - fles. Die we doormidden zaagden. Ook niet echt lekdicht, maar werkte een heel stuk beter. Het water werd opgevangen door een emmer, die met regelmaat buiten geleegd werd. Ook niet echt een succes, omdat het water maar een paar graden afkoelde, in plaats van afkoelen tot ongeveer 20°C.
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/pifast/DSCF0883.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/pifast/DSCF0884.jpg
Plan 3: Leidingwater dóór de Setup met dompelpomp.
Ok, dus het water wilde door geleiding van de radiator niet koud worden. Dan gooien we het water toch dóór de setup zelf heen? om dit te bewerkstelligen moesten we alleen wel even verhuizen. Eerst zaten we midden in de huiskamer, maar omdat dit waarschijnlijk meer water ging kosten, besloten we mijn pc in een open raam te zetten, met de zijde waar de setup zat aan de buitenkant. Vervolgens op de Hydor L20 als dompelpomp in een emmer gebruiken, en de emmer voortdurend bijvullen met leidingwater. Dit werkte redelijk. het water wat langs het cpu blok was gekomen (en dus al gekoeld had), had een temperatuur van ongeveer 16,5°C. Best redelijk, pifast draaide ook aardig, maar we waren nog steeds niet écht tevreden. De processor werd nog steeds aardig warm, en echt hoger kwam de overclock niet. we verwachtten ook geen 10 tallen punten op de FSB te kunnen schroeven, maar 1 of 2 MHZ was toch wel leuk geweest. volgend plan :P
Plan 4: Leidingwater dóór de Setup door rechtsstreeks aansluiten op waterleiding
Bij de blokken als de asetek antartica en dangerden RBX, is het zo, dat als je meer flow hebt, de blokken beter presteren. Nou doet een L20 het best aardig in een gesloten systeem, maar om leidingwater direct weer weg te pompen wilden we eigenlijk wat sterkers. Aangezien er niet direct een Eheim 1250 of een Hydor L30 voorhanden was, besloten we om de hele setup gewoon rechtsstreeks op de waterleiding zélf aan te sluiten. Dit deden we door de Hydor zijn slangpilaren los te schroeven van de pomp, en vervolgens de tuinslang op die pilaren te zetten (klinkt raar, maar het werkte :Y) ). Water werd netjes afgevoerd door een dikke vijverbuis, en netjes in het putje achter de achtertuin van Glashio geloosd, dus daar hadden we ook geen last van. (glashio zijn kleine vijvertje was al gevuld :P ). Daar diende zich alleen gelijk een probleem aan in mijn setup. De slangen zaten zonder slangklemmen op mijn radiator aangesloten, en 1 daarvan begon dus te lekken, maar zo hard, dat het water er echt uitspoot. gelijk de kraan uit, en slangpilaren halen. Ondertussen etenstijd :)
Plan 5: Leidingwater dóór de Setup, rechtsstreeks op waterleiding.
nu met gefixxte slangklemmen
Goed, als opvolger van deel 4, maar nu met gevulde magen, een koelere buitentemperatuur, en een paar goed aangedraaide slangklemmen, gingen we het idee om de hele meuk rechtstreeks op de waterleiding aan te sluiten nog maar eens proberen. Dit keer met succes. Het water wat er doorstroomde werd niet veek kouder, de FSB kon wel iets hoger opgeschroefd worden. (allerhande hulpmiddelen worden overigens door alle idëeen heen steeds harder aangesleept, omdat ook mijn ram en northbridge het steeds moeilijker kregen :P ). De waterleiding kon zelfs helemaal open, wat ongeveer neerkomt op een druk van 1 of 2 bar. Niet slecht, de processor was er ook aanzienlijk vrolijk mee :) . Alleen nog steeds niet écht superieure overclocks, en nog steeds niet écht gechilled water. En bovenal (waar het eigenlijk de hele dag al om draaide :P ) geen pifast onder de 60 sec.
Plan 6: ijsblok op Radiator
Maar toen was dus het ijsblok wat wij aan het begin van de dag in de vriezer hadden gegooid aan de beurt. We hebben simpelweg een plastic zak in een pan gegooid, vervolgens die zak gevuld met water, en de hele meuk in de vriezer gekeild. Aan het einde van de dag was helaas nog niet het hele blok bevroren, maar wel meer als genoeg om de radiator goed te koelen. En dat bleek, ons doel kwam dichter en dichterbij :) . Het is grappig om te zien hoe je watertemp, ondanks het booten van je computer, zakt van 25°C naar 15°, maar wat nog veel leuker is, is om 2 minuten later te zien dat je watertemperatuur is gedaald naar 6°C en de condens op je slangen slaat. Dit was beter als we gedacht hadden :D . We hadden zeker niet gerekend op condens, waren er dus ook niet op voorbereid, dus dr was niets geïsoleerd. Gelukkig gaf het geen problemen, en een fannetje wat op de waterslangen en op de northbridge gericht stond, zorgde ervoor dat de condens ín de kast voor het grootste deel vervloog. Op mijn radiator zag je op de duur de druppels van de zijkant lopen, erg tof gezicht :) . Toen uiteindelijk het blok ijs gesmolten was, was een pifast score van 57.81 neergezet, bij een snelheid van 225x11=2480 mhz. Dit is waarschijnlijk het uiterste randje op 2.000 volt vcore voor mijn processor.
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/pifast/DSCF0904.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/pifast/DSCF0908.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/pifast/DSCF0902.jpg
De Specs

MoboDFI NFII Lan Party Ultra B. rev. A
ProcessorAmd Xp 2500+ AQXEA; Week 23,2003
Geheugen2 x 256 Naamloos PC3200; Dual Channel
VideokaartAti 9800 Pro @ XT
VoedingQ-tec 550 Watt Dual Fan
HDD's2 x 40GB 8MB cache @ Raid0
Voor volledige specs zie: http://specs.tweak.to/5985
De Koeling

PompHydor Seltz L20
Cpu BlockAsetek Antartica
RadiatorAquacomputer.de Evo240; 2x120mm
ReservoirDangerden Fill & Bleed Reservoir
De watersetup liep: Pomp ==> Radiator ==> CPU ==> Reservoir ==> Pomp.
Filmpje
Het hele gebeuren is meer als zorgvuldig vastgelegd, zo ook in filmvorm :P . We hebben voor jullie dit filmpje beschikbaar gesteld:Klikkerdeklik. Dit is een WMV bestand. Dit filmpje geeft goed aan wat we allemaal gedaan hebben, eigenlijk alle punten van de koeling zijn gefilmd.
Temperatuur
Zoals al eerder gezegd werd het water gemeten ín het reservoir, vlak nadat het door mijn cpu block was gestroomd. Inweze was het water zodra het uit mijn radiator kwam dus nóg kouder :) , behalve in het geval van de waterleiding direct op de setup. Die werd namelijk vóór de radiator aangesloten (was het gemakkelijkst). Maar praktisch gezien warmde de radiator, doordat hij in een warmere omgeving stond, het water dus iets op. Omdat dit geen verschil is van 3°C of 4°C, vonden we het niet de moeite om de hele setup uit elkaar te halen, en hebben we het dus maar zo gelaten. Temperaturen van de processor zijn in dit topic niet genoemd. Dit omdat ik me God nie wist welke sensor ik daarvoor moest gebruiken. De CPU diode stuiterde namelijk vrolijk op en neer, en gaf af en toe waarden aan die een stuk kouder waren als het water zelf. Andere sensoren gaven elke keer rond de 25 graden aan, óók bij een watertemperatuur van 6 graden, iets wat ons ook erg sterk leek, omdat het cpu blok écht goed gemonteerd zat, en de temperatuur eigenlijk nauwelijks daalde. Dat ik niet precies wist welke sensor ik moest pakken komt ook omdat ik dit mobo nog maar 5 dagen heb, en dus alles nog ff uit moet vogelen. Maar goed, de watertemperatuur spreekt boekdelen ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/pifast/DSCF0910.jpg
Het resultaat
En uiteindelijk, met het laatste plan, een pifast score waar we trots op konden zijn :*) . 57.81 seconden, bij een snelheid van 225 x 10.5. Het water was ongeveer 6°C a 7°C toen deze score neergezet was. Link naar post in pifast topic

Helaas was er geen tijd meer voor 3dmark of een ander programma, alles was verstookt aan de pifast. Dit is alleen wél voor herhaling vatbaar. De volgende keer wil ik mijn moederbord en videokaart voltmodden en mijn videokaart waterkoelen, zodat deze ook meeprofiteert. Dan gaan we waarschijnlijk voor een zo hoog mogelijke 3dmark/ aquamark score. Ook de optie van droogijs was al aangedragen, dus misschien behoort dat ook wel tot de opties dan. Het was in ieder geval een project waar we met zijn alleen verschrikkelijk veel plezier aan hebben beleefd de hele dag, en iets wat we écht nog een keer gaan herhalen :D . Alleen dan met voltmods en méér ijs :P GoTta be fun ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/Pics/57.81.jpg
Thanks to
glashio, bedankt voor je gastvrijheid :)
ReSc, sasha, MaXeRs en Remco's, hartstikke bedankt voor jullie inzet en enthousiasme :D

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 16-05-2004 16:03 ]

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 13:46

glashio

C64 > AMIGA > PC

Graag gedaan RedXraD :)

[ Voor 14% gewijzigd door glashio op 16-05-2004 15:35 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Vet :P !

Filmpje is ook leuk om te zien en te horen. :)

Spelfout helemaal onderaan, t is hartstikke

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 15:38 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Leuk verhaaltje :) Niks echt nieuws onder de zon gedaan maar altijd leuk om te zien hoe andere mensen dit doen en welke resultaten ze berijken :)

Keep up the work!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10
Misschien een idee om je pctje naast de diepvries te zetten en je radiator dan tegen het koelelement van de diepvries te leggen (ik weet niet of het goed werkt) Zou wel heel koel moeten worden dan >:)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
tof gedaan allemaal... 8)
maar heb je met droogijs niet 't probleem, dat 't water kan gaan bevriezen?
misschien antivries of alcohol erbij gooien om dat te voorkomen.. :P

• Henk
GH45T schreef op 16 mei 2004 @ 15:43:
Misschien een idee om je pctje naast de diepvries te zetten en je radiator dan tegen het koelelement van de diepvries te leggen (ik weet niet of het goed werkt) Zou wel heel koel moeten worden dan >:)
Misschien wel, misschien niet. Als je voelde hoeveel warmte er van die radiator afkwam, moet het toch wel een stevige vriezer zijn die dit wegtrekt.
NewbieNeo schreef op 16 mei 2004 @ 15:53:
tof gedaan allemaal... 8)
maar heb je met droogijs niet 't probleem, dat 't water kan gaan bevriezen?
misschien antivries of alcohol erbij gooien om dat te voorkomen.. :P
Uhuh, is ook wel het plan :) ethanol waarschijnlijk :) of een andere vorm van koelvloeistof, ik kan gelukkig nogal veel spul via mijn werk krijgen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Henk op 16-05-2004 15:58 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Leuk om te zien hoe jullie bezig zijn en proberen mooie scores neer te zetten, maar voor de volgende bijeenkomst van jullie heb ik toch nog wel aardig wat tips:

PiFast reageert 't lekkerst op een hoge fsb. Lijkt me dus verstandiger om volgende keer wat meer te modden dan jullie nu bezig zijn geweest met koelen / chillen. Die DFI plank wil zelf best 250 fsb draaien, met een modje waarmee 't mem ook sync loopt. Check de pifast lijst maar eens om te zien hoeveel invloed dat heeft op de score.

Voltmodje op de core zorgt er ook wel voor dat de proc nog wat harder kan...

Verder altijd benchen zonder progs op de achtergrond. Die vragen allemaal processortijd die ten koste gaat van je score.

Het laatste met dat blok ijs erop zal wel goed werken. Als je 't rad koelt dan moet je ook de oppervlakte daarvan benutten. De laatste temp is afhankelijk van de omgevingstemp. Bij de volgende poging zou ik dus als ik op deze manier te werk zou gaan. zorgen voor een paar emmers koud water (gewoon water met antivries erin in de vriezer en dit laaten koelen tot een graad of -10). Dan het rad daarin onderdompelen, zodat 't ook helemaal koud wordt. 't water in de emmer zal dan wel opwarmen, maar als je een emmertje of 2 klaar heb staan kun je blijven wisselen totdat je koud water op is. (gesloten setup circuit gebruiken). Zo kun je nog veel lagere temps halen.

Wel leuk om 't fimpje te zien, maar dit kan nog harder >:)

• Henk
YoupY schreef op 16 mei 2004 @ 16:54:
Leuk om te zien hoe jullie bezig zijn en proberen mooie scores neer te zetten, maar voor de volgende bijeenkomst van jullie heb ik toch nog wel aardig wat tips:

PiFast reageert 't lekkerst op een hoge fsb. Lijkt me dus verstandiger om volgende keer wat meer te modden dan jullie nu bezig zijn geweest met koelen / chillen. Die DFI plank wil zelf best 250 fsb draaien, met een modje waarmee 't mem ook sync loopt. Check de pifast lijst maar eens om te zien hoeveel invloed dat heeft op de score.

Voltmodje op de core zorgt er ook wel voor dat de proc nog wat harder kan...

Verder altijd benchen zonder progs op de achtergrond. Die vragen allemaal processortijd die ten koste gaat van je score.

Het laatste met dat blok ijs erop zal wel goed werken. Als je 't rad koelt dan moet je ook de oppervlakte daarvan benutten. De laatste temp is afhankelijk van de omgevingstemp. Bij de volgende poging zou ik dus als ik op deze manier te werk zou gaan. zorgen voor een paar emmers koud water (gewoon water met antivries erin in de vriezer en dit laaten koelen tot een graad of -10). Dan het rad daarin onderdompelen, zodat 't ook helemaal koud wordt. 't water in de emmer zal dan wel opwarmen, maar als je een emmertje of 2 klaar heb staan kun je blijven wisselen totdat je koud water op is. (gesloten setup circuit gebruiken). Zo kun je nog veel lagere temps halen.

Wel leuk om 't fimpje te zien, maar dit kan nog harder >:)
Thx voor het commentaar, alleen die voltmod voor die DFI lijkt op het moment nog niet écht veel uit te halen. jah, een 2.1 vcore als maximum op je cpu, maar omdat er nog geen goeie OVP mod is, kan je niet hoger. Verder was deze keer echt het geheugen een probleem bij mij. Ik zit op 2 x 256 DDR PC3200 Noname. Dat wilde nog wel draaien op 232, maar de processor trok het dan niet meer met een multiplier van 11, dus moest hij op 10,5. en dan was hij gelijk weer 40 mhz trager. Dus weer die processor :P . Dat met die koelvloeistof is ook wel een goed idee, alleen is de kans groot dat dat keihard opwarmt, terwijl het ijs langzaam smelt. Door het smelten blijft het ijs zijn temperatuur langer houden, en is het dus makkelijker om wat langer door te prutsen met FSB's ed (als ik goed opgelet heb bij scheikunde, was dit waar het op neer kwam :P ). Waar we inmiddels wel aan zitten te denken, is om het geheugen de volgende keer te koelen, met water. Heel simpel een koperen latje, met een gat erdoor en 2 slangpilaren moet al afdoende zijn, omdat het water immers chilled is. Geheugen zelf wordt ook niet écht warm, dus moet werken :) . Maar we zitten er ook al over te denken om de volgende keer droogijs te gebruiken om mijn processor te mishandelen :P .

Ik moet trouwens wel even opmerken dat ik op het moment echt geen geld heb om beter geheugen te kopen, anders had ik dat gelijk gedaan. Geld is gewoon even op :P (al zou je dat niet zeggen als je ziet wat we hierboven met mijn systeem gedaan hebben, maar ach :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 16-05-2004 17:06 ]

Verwijderd

hmm..dit kan veeeel makkelijker. Beter dat blok ijs in een emmer water mikken en daar je pomp in. Klaar is kees. Kun je zo een uur mee benchen. Cola flessen bevriezen werkt ook goed. Een combinatie van beide nog beter.

Water van 1 a 2 graden geeft je al een flinke boost. Meer dan dat je nu hebt iig.

Edit:

Je denkwijze van het geheugen koelen klopt niet helemaal. Hoe warmer het word hoe meer er te halen valt met koeling. Als het dus al niet warm word valt er ook niet zoveel te koelen ;) Daarnaast weet ik uit ervaring dat de temp niet het probleem is. Het probleem is gewoon dat je no-name mem hebt helaas. Zal nooit hard gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 17:30 ]

• Henk
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 17:27:
hmm..dit kan veeeel makkelijker. Beter dat blok ijs in een emmer water mikken en daar je pomp in. Klaar is kees. Kun je zo een uur mee benchen. Cola flessen bevriezen werkt ook goed. Een combinatie van beide nog beter.

Water van 1 a 2 graden geeft je al een flinke boost. Meer dan dat je nu hebt iig.
Tjah, dan krijg je inderdaad ook een superkoel effect :) letterlijk. Volgende keer dat we meeten gaan we dat ook zeker proberen. Alleen wordt condens vorming dan wel een probleem, en daar moet ik me dus wel even goed tegen gaan wapenen. Ik heb begrepen dat neopreen en vaseline allebei goed werken?

* Henk pakt de search er bij :)

En wat nou als ik de radiator bij de pomp in de emmer leg? lijkt mij dat het water dan écht niet meer kouder kan :)

edit: dat geheugen hebben we al een mooi paar leen-rammetjes voor geregeld :) dus de volgende keer is dat in ieder geval het probleem niet :)

[ Voor 20% gewijzigd door Henk op 16-05-2004 17:39 ]

• Kakaroto
  • Laatst online: 27-01 21:51
je emmer vol met koelwater gooien met je rad in de vriezer leggen. (uiteraard met aangesloten slangen)

Heb je volgende dag een blok ijs met rad erin ;)

Heb je gelijk ook betere results dan wat jullie nu hebben.

Dit had ik een tijdje geleden nog geprobeerd (was wel ff leuk :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Efamchow/waterchillKT12_chilled/Chillemmer_ijs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Efamchow/waterchillKT12_chilled/Chillsetup.jpg

Met als resultaat, water van 7-10C na 5 minuten.

En pifast test:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/P42.4@3.6_water/Pifast3.62GHz_noht.PNG

succes _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Kakaroto op 16-05-2004 17:37 ]

Verwijderd

RedXraD schreef op 16 mei 2004 @ 17:31:
[...]

Tjah, dan krijg je inderdaad ook een superkoel effect :) letterlijk. Volgende keer dat we meeten gaan we dat ook zeker proberen. Alleen wordt condens vorming dan wel een probleem, en daar moet ik me dus wel even goed tegen gaan wapenen. Ik heb begrepen dat neopreen en vaseline allebei goed werken?

/me pakt de search er bij :)

En wat nou als ik de radiator bij de pomp in de emmer leg? lijkt mij dat het water dan écht niet meer kouder kan :)
Condens is geen probleem. Ervaring mee :) Heb al zo vaak dit gedaan.

En je rad erbij zou ik niet doen. Als je simpel nadenkt dan is een rad alleen maar een extra brug. Water in direct contact met water is nog altijd beter dan dat er nog koper tussen zit.

Je ijs zal sneller op zijn, maar das ook logisch.. Als het beter koelt dan moet die warmte ergens heen he. En dus is je ijs sneller op (duh) :)

Grote emmer water met veel ijs en cola flessen (bij gebrek aan koel elementen uiteraard), werkt echt goed. Meerdere tweakers hier doen het zo.

• Henk
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 17:38:
[...]

Condens is geen probleem. Ervaring mee :) Heb al zo vaak dit gedaan.

En je rad erbij zou ik niet doen. Als je simpel nadenkt dan is een rad alleen maar een extra brug. Water in direct contact met water is nog altijd beter dan dat er nog koper tussen zit.

Je ijs zal sneller op zijn, maar das ook logisch.. Als het beter koelt dan moet die warmte ergens heen he. En dus is je ijs sneller op (duh) :)

Grote emmer water met veel ijs en cola flessen, werkt echt goed. Meerdere tweakers hier doen het zo.
Ok, ik ga dat dus zeker een keer proberen :) misschien wel in combinatie met de manier van Kakaroto :P . Koelelementen kan ik ook nog wel even naar kijken, en anders inderdaad die colaflessen. Nou alleen nog kijken of we de volgende keer droogijs gaan gebruiken of deze manieren :) het klinkt allebei verschrikkelijk aantrekkelijk. Droogijs is of course veel kouder, maar dit is een stuk makkelijker qua materieel, en ook omdat ik niet hoef te isoleren, simpeler uit te voeren.

• glashio
  • Laatst online: 08-02 13:46

glashio

C64 > AMIGA > PC

* glashio zocht wat Referentie Materiaal @ Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/logos/google2.gif
edit:
Meer info over "volgende poging" met koudijs.

[ Voor 20% gewijzigd door glashio op 17-05-2004 01:57 . Reden: Uitleg post ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Je hebt gezocht op dry ice :P en dat heeft ie dus niet gebruikt ;)

Verwijderd

en nog een "Graag Gedaan" aan RedXraD :*)

ook mooie topic van gemaakt btw 8)

Verwijderd

Het was leuk, om je pc te koelen, geen dank dus RedXrad ;)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 13:17
Heb je ook een playlist van de gebruikte muziek in die video! Vind het zelf erg gave muziek! Verder een leuk projectje, origineel!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

laatste nr is iig van RATM (rage against the machine) geinig projectje hehe die video is wel lache. hoeveel water heeft dat wel niet gekost? :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Pagina: 1