TV-out stoort bij start DVD

Pagina: 1
Acties:

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 16:57

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem, hoop dat jullie er wat meer vanaf weten :P Ik kon vroeger altijd zonder problemen, via de TV-out van mijn Sapphire 9600 Pro en interne Lite-ON DVD speler, DVD's kijken op mijn TV.

Nu heb ik 2 dagen terug mijn PC geformatteerd en weer opnieuw alles erop gezet incl ATI drivers (Catalyst 4.4) en de TV-out werkte perfect. Alleen wanneer ik een DVD erin doe, werkt het nog steeds goed, maar zodra ik op play druk in media-player begint mijn tv te storen, net alsof de frequentie van de zender ineens half om half zit. Een keer van kanaal switchen hielp ook niet.

De boel is aangesloten via de SVHS uitgang van mijn videokaart -> scart in mijn video -> coax ingang van de tv. PC is geaard.

Vroeger werkte alles perfect, totdat ik dus de hele boel opnieuw had geinstalleerd, dus dat lijkt mij een software probleem, aangezien ik niets aan de hardware heb veranderd.

Ik hoop dat jullie er wat logica in zien, ik kom er namelijk niet meer uit :(

Alvast bedankt!

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
niemand een id? :'( Ik snap er echt niets van :'(

Verwijderd

Probeer de scart aansluiting direct in de tv. Grote kans dat dit wel naar behoren gaat werken. Probeer het maar eens.

Suc6!

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Tjah, dat is dus het nadeel van mij TV, die heeft alleen een coaxiale ingang. Ik heb dus wel mijn video nodig om een scart aansluiting door te kunnen sluizen naar mijn tv :(

Bovendien werkte het voorheen perfect, totdat ik Windows XP er opnieuw op had gezet, dus dan moet het toch softwarematig fout zitten?

Ik heb alleen totaal geen id waar ik moet zoeken?

Plz help :'(

Verwijderd

Ik heb hier ook een keer last van gehad na opnieuw installeren. Voorheen altijd goed gewerkt, maar inderdaad na een nieuwe installatie, over met de pret. Na het overplaatsen van de kabel op mijn tv was het probleem verdwenen :?
Uiteraard wederom getracht het geheel op mijn video aan te sluiten gezien deze ook naar de slaapkamers gaat etc.. En ja hoor wederom problemen (kleuren die verspringen etc.). Het lijkt wel op een soort kopieer beveiliging wat ik heb :'( Zet ik het geheel over op mijn TV dan werkt alles weer naar behoren. Vandaar mijn aanraden. Sorry dat het voor jou niet de oplossing is.

Verwijderd

Heb je Macrovision wel uitgeschakeld op je TVout? (of de PC direct aangesloten zitten aan de TV en niet via je videorecorder?)

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Ik weet niet eens wat macrovision is, dus ik denk dat het wel uitstaat :) Ik heb de hele boel weer opnieuw geinstalleerd en vanavond ga ik weer testen of het nu wel weer werkt :) Ik denk toch dat het aan die Regio instellingen ligt. Toen ik net mijn DVD speler had geinstalleerd stond er geen regio ingesteld en die heb ik ook nooit ingesteld in Windows XP. Na de installatie stond hij echter op "Nederlands". De DVD die ik testte was echter gewoon Nederlands, dus ik neem aan dat het goed staat?
Pagina: 1