Toon posts:

[HD] gecrashet, mechanisch of printplaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

ik heb hier een Maxtor D740X-6L van 40GB die na een goeie twee jaar dienst er de brui aan heeft gegeven.
De schijf staat vol met verse, legale!!, MP3's en die wil ik uiteraard terug.
Ik heb al rondgezocht en ik heb dus blijkbaar 2 mogelijkheden, een identieke schijf vinden, de plaat overzetten en hopen dat het werkt, of een data recovery bedrijf (prijzig, maar doenbaar).

Maar alvorens ik ergens aan begin wou ik weten of iemand me kan vertellen of die schijf nu mechanisch (headcrash?) kaduk is, of electronisch?

Omschrijving :

- de drive spint niet op
- geen tikkende geluiden
- als ik PC aanzet gaat het led'je onderaan de plaat heel even branden om daarna even snel terug uit te gaan
- heb de printplaat er al 'ns afgehaald, maar ik zie niet direct iets dat evt. op kortsluiting ofzo kan wijzen (u never know eh :))
- BIOS vind uiteraard geen schijf

Als iemand me aan de hand hiervan kan zeggen of het mechanisch al dan niet electronisch is zou ik die iemand heel dankbaar zijn :)

[offtopic]
en natuurlijk moet dit weer op een zondag gebeuren :z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 14:36 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Als je bios geen schijf vind. en hij spint niet op.
Dan zeg ik, dat het een printplaat probleem is.
De onderdelen zijn zo klein, je ziet soms niet meteen wat er stuk is.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 08:43
Ik zie het probleem niet, je omschrijft dat het legale en verse mp3's zijn.. :? ik neem aan dat je dan de CD's nog naast je hebt liggen? Koop dan gewoon 2x 40gb en een raid kaartje, zodat je raid1 kan gebruiken om dit soort problemen te voorkomen ...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 16 mei 2004 @ 14:39:
Ik zie het probleem niet, je omschrijft dat het legale en verse mp3's zijn.. :? ik neem aan dat je dan de CD's nog naast je hebt liggen? Koop dan gewoon 2x 40gb en een raid kaartje, zodat je raid1 kan gebruiken om dit soort problemen te voorkomen ...
iTunes en allofmp3.com anyone :?
Vers = net gedownload, dat 40GB schijfje was mijn transferschijf, omdat ik bij mij thuis geen internet heb, ik download bij een maat en loop dus continu dat 40GB schijfje heen en weer te jassen ;)

En back-ups maak ik regelmatig hoor, maar ja, ik heb niet eens de kans gekregen om alles op mijn PC te zetten, dus ook geen back-ups, en 40GB aan betaalde MP3's is toch wel wat moeite waard dacht ik zo.

Maar hoogstwaarschijnlijk electronisch dus?

Verwijderd

Topicstarter
deze morgen nieuwe schijf gehaald, printplaatje vervangen, en jawel, schijf is terug, allé, toch m'n data :)
Nieuwe schijf zonder problemen terug kunnen binnengeven, en de oude is al richting Maxtor vertrokken.
Thnx peeps :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Heb je geluk mee. Wist niet dat ze die HD's nog wel nieuw verkochten :)
En over terugname deden ze niet moeilijk? prima zaak dan..

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 17 mei 2004 @ 20:44:
Heb je geluk mee. Wist niet dat ze die HD's nog wel nieuw verkochten :)
En over terugname deden ze niet moeilijk? prima zaak dan..
Nah, ik koop er regelmatig dingen, dat zal er wel iets mee te maken hebben gehad denk ik ;)
Zijn trouwens nog redelijk wat winkels die die nieuw verkopen hoor, al kost de 40GB welgeteld 1€ minder dan de 80GB, iets waar de uitbater me onvoorstelbaar hard attent op heeft gemaakt, maar ja, ik moest de 40GB hebben... ;)
Pagina: 1