Toon posts:

Rare HUB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met me HUB. Dat ding wil niet sneller dan +/- 1,1 MB per seconde. Ik heb een Compex 8 poorts 10/100 Pocket Switch PS2208.

Waarom wil dit ding niet sneller dan +/- 10 megabit?

P.s.: Dit ding heeft ook een memory overflow, wil die ook niet kwijt geloof ik. Maar voordat die die overflow had, was ie ook al zo traag.

Verwijderd

Beetje weinig info die je geeft.

Wat zijn je netwerkkaarten (zijn die wel 10/100 overigens?).
Wat voor kabels gebruik je (geen crossed UTP?)

etc.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben alle vier FreedomLINE 100 Mbit kaartjes. Zijn goeie kaartjes, kunnen makkelijk 100 Mbit halen. En de kabels zijn ook allemaal goed. (Geen cl cables)

Ik denk dat die HUB softwarematig aan te sturen is, maar daar staat niks over i/d handleiding. Ook driverupdates voor zowel kaartjes als HUB zijn niet te vinden.

'T is allemaal UTP

Verwijderd

Topicstarter
We draaien trouwens Win 98 SE (2x) en WinME (2x). Ik kan geen instelling ontdekken waar je de datarate zou kunnen bijstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan IEMAND mij helpen? Ben een beetje zat van die slome HUB

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Misschien staan je kaarten op Half-duplex geforceerd.
Dat zou iets kunnen zijn.
Staan de kaarten misschien op 10Mbit geforceerd..

FF tjekken..

Je weet maar nooit,

CU
]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Zijn de kabels wel goed.
Alle 4 de paartjes moeten voor 100 MBit aangesloten zijn. Voor configuratie moet je ff in een ander topic kijken want die weet ik (gelukkig)niet meer uit mijn hoofd

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan zo dat als 1 kaart niet goed ingesteld staat, iedereen sloom draait? Nee toch?

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 18:55 schreef ParagonEnschede2 het volgende:
Is het dan zo dat als 1 kaart niet goed ingesteld staat, iedereen sloom draait? Nee toch?
Dat ligt aan de hub.
Sommige kijken naar de kaart die het eerste connect en passen zich daar op aan, sommige schakelen automatisch terug naar 10Mbit

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hij zegt dat ie een switch heeft! dan zou het niet uit moeten maken. (OF het moet een switching hub zijn) Verder als het een hub betreft die heeft max 100mbit en een switch max 100 per poort!

Als laatste is de tcp/ip stack niet zo denderend onder win9x maar zulke grote verschillen is teveel.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op woensdag 20 december 2000 18:28 schreef mozeskriebels het volgende:
Zijn de kabels wel goed.
Alle 4 de paartjes moeten voor 100 MBit aangesloten zijn. Voor configuratie moet je ff in een ander topic kijken want die weet ik (gelukkig)niet meer uit mijn hoofd
NEE !
Normaal 100 Mbit/s Ethernet, over CAT-5 bekabeling, dus 100Base-TX, gebruikt dezelfde 2 paren (pin 1&2, 3&6), als 10 Mbit/s Ethernet, 10Base-T.
Alleen als je met alle geweld 100 Mbits/s over CAT-3 wil doen (bijvoorbeeld omdat je een reusachtig gebouw al daarmee volgekabeld hebt liggen), dan ga je 100Base-T4 gebruiken, waarvoor speciale controllers en hubs nodig zijn, en dan gebruik je alle 4 de paren (daar komt de "4" uit de "T4" vandaan).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 19:44 schreef imdos het volgende:
Hij zegt dat ie een switch heeft
Daar had ik ff overheen gelezen. Maar inderdaad: Dat is een rare HUB

Verwijderd

Al een ander protocol gebruikt? Ik heb zelf naast TCP/IP ook Netbeui aktief. Daarmee waren alle problemen opgelost. Wel even uitkijken dat je niet op de dailup ook Netbeui installeert ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat Netbeui eens ff installeren. Kijken of dat gaat werken.
Bedankt voor de info ;)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Probeer anders eerst eens met 2 pc's, desnoods zonder hub met een crosslink kabeltje, dan kan je de NIC's al uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Even een aantal specs v/d compex-site gehaald:

Order Information:
PS2208
- 8-port 10/100Mbps Dual-Speed Pocket Switch
Technical Specification:
Industry Standards:
Complies with IEEE802.3 10Base-T and IEEE802.3u 100Base-TX standards; FCC Class A; CE Mark

Interface:
8 10/100Mbps ports (RJ-45 UTP); half/full duplex modes

LED Indicators:
Display System Power, Link, Speed (100Mbps), full duplex mode and Port (Transmit/Receive) activities

Speed Selection: N-way Auto-Negotiation
Switching Buffer: 1M bytes
Forwarding Method: Store-and-Forward
Number of MAC Addresses: 16K

Link Distance:
10Base-T: supports up to 100 meters of Category 3, 4 and 5 UTP cable
100Base-TX: supports up to 100 meters of Category 5 UTP Cable

Dynamic Address
Learning/Filtering: Yes

Power Supply: External power adapter (input 220V AC, 0.3A 50-60Hz; output 7.5V DC, 2A; or input 110V AC, 0.5A 50-60Hz; output 7.5V DC, 2A)

Environmental Requirements:
Temperature
Operating: 0ºC to 50ºC
Storage: -20ºC to 70ºC

Humidity
Operating: 10% to 80% RH
Storage: 5% to 91% RH

Physical Dimensions: 198mm x 78mm x 26mm(LxWxH)

Verwijderd

Die problemen zoals jij je ze beschrijft ben ik alleen tegen gekomen bij een 3com hubje en alleen als ze gestackt waren.

Daarnaast heb ik het wel eens meegemaakt dat bepaalde 3com (pcmcia netwerkkaartjes) geen verbinding konden maken via een Compaq sitch, alsof ze er niet op zaten, maw de problemen kunnen ook aan de netwerkkaarten liggen die je in de systemen heb zitten.

enneh heb je je uplink aan staan ? :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Full Duplex op een hub is niet zo'n strak plan...dat doe je toch niet heh?

Is altijd goed voor een flinkt dosis collisions.

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 22:57 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Full Duplex op een hub is niet zo'n strak plan...dat doe je toch niet heh?

Is altijd goed voor een flinkt dosis collisions.
idd das niet zo'n goed plan, kan iemand mij vertellen of het uberhaubt wel kan ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik, dat kan wel, maar is wel langzamer. Dat heb nl. ook al geprobeerd.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

ja natuurlijk kan het maar je krijg zoveel collisions dat je helemaal gek wordt. Dat gaat zoooooooo traag zeg. Want helaas een hub ondesteund geen FD en zal dat ook nooit doen. Maar deze jonge heeft geen hub maar een switch en sorry ik weet geen oplossing, staan er geen lampjes op die aangeven of iets in 100 of 10 draait fd/hd

Click hier niet

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft aan dat op zowel de kaartjes als op de Switch, dat de kaarten op 110 Mbit draaien en niet op Full Duplex.

Het is allemaal erg raar en nog steeds traag.

Ik geloof dat ik maar eens een nieuwe ga shoppen, ben zat van dit ding. (Was wel een hele dure, bijna 400 gulden)
Pagina: 1