Toon posts:

Zwart/wit beeld met scartblokje en svideo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik probeer via een scart-blokje (met svideo en composite aansluitingen) beelden op te nemen op de pc.
Het vervelende is dat als ik de verbinding met een svideo kabel tot stand breng ik alleen zwart/wit beeld krijg, terwijl als ik een composite kabeltje gebruik ik wel
kleur krijg.
Dit gebeurd als ik het scartblokje achter in de tv druk en ook als ik hem achter in de videorecorder druk.
Het vreemde is dat als ik het scart-blokje niet gebruik en een svideo verbinding leg tussen dvd en pc dan krijg ik wel kleur.
Ik heb ook al een ander scartblokje geprobeerd maar met hetzelfde resultaat. ;(

Videokaart die ik gebruik is de ati 8500dv AIW

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 13:47 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het lijkt erop dat je scartblokje kapot is. :)
Als namelijk 1 van de 2 draden van de S-video verbinding in het scartblokje kapot/slecht contact maakt, dan ben je je kleurinformatie kwijt.

Misschien dat je van iemand anders even een scart-blokje kan lenen om het uit te proberen. :)

Senile! Senile Oekaki

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:51

Xanax959

relax...

en je scart aansluiting moet geschikt zijn voor s-video.

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Zit er een (klein) schakelaartje op je svideo-scart kabel?

Hij zou op de NTSC stand kunnen staan, dit veroorzaakt ook een zwart/wit beeld.

Verwijderd

ja idd, is je scart wel geschikt voor s-video?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen dat en de tv en de video niet geschikt zijn voor svideo ?
Scartblokje is het niet want ik heb ook al een andere geprobeerd.
Zit niets anders op dan maar composite te gebruiken, helaas is dit wel mindere kwaliteit.

Ik heb gehoord dat het met een svhs videorecorder wel zou moeten lukken, kan iemand dit bevestigen ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 19:17 ]

Verwijderd

Ja, het antwoord is dat je TV geen svideo ondersteund, of het scartblokje lust het intern niet door. Als je TV geen aparte svideo aansluiting heeft is het waarschijnlijk de TV dus. En je kan het niet omzeilen door snel een scartblok met svideo erin te prikken :P Resultaat is dat kleurinformatie niet wordt ontvangen en zwart-wit beeld ontstaat. Oplossing is om de tulpplug te gebruiken. Dit is de composietaansluiting, en zoals het woord composiet al aangeeft is dit een samenstelling van alle informatie via 1 draadje. Dit zal kleurenbeeld geven en niet veel onder doen voor s-video mits je goede bekabeling gebruikt!

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
De wat modernere TVs hebben in hun scart aansluiting ook S-video ondersteuning zitten, dit kun je nagaan in de handleiding. Alleen dan kun je idd een scart blokje gebruiken. Het zou kunnen dat je de verkeerde scart aansluiting gebruikt, als je er nml. 2 hebt dan is er vaak maar 1 aansluiting met S-video aanwezig.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Staat gewoon in de FAQ?
De grote tv-out FAQ

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1