Toon posts:

[2000] Linux executable onder windows*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt:

Ik moet eenmalig een linux-programma uitvoeren (overigens maar iets van 20 kB).

Nu draai ik alleen maar windows. Bovendien draait niemand in mijn nabije omgeving linux.

Ik vroeg mij het volgende af (heb uiteraard al gezocht):

Is er een applicatie onder windows waarbinnen je linux-programma's kan draaien?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Monkey Linux (werkt geloof ik alleen onder DOS/Win95/98/ME)

En misschien kun je iets met CygWin ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

even booten met een knoppix cd'tje anders?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 00:47

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Misschien is een kleine Linux distributie die bootable is van CD-ROM een oplossing? Feather Linux is geloof ik maar iets van 40Mb. Je brandt het dan op CD en je stopt die in je pc en je reboot je computer. Je computer zal dan Feather Linux opstarten in plaats van Windows.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows gaat het hier over? Zie ook de Windows Operating Systems FAQ :)

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Welke applicatie gaat het om? Is het een GUI applicatie of een console applicatie? Heb je de sources ervan? enz. enz.

Verwijderd

Topicstarter
Het OS is windows 2000. Verder heb ik niet de source van het programma; ik denk (inschatting) dat het om een GUI applicatie gaat.

Ik ga nu even kijken naar Monkey Linux en CygWin.

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Cygwin heb je niks aan als je de sources niet hebt.... Cygwin draait namelijk geen linux applicaties, maar simuleert een unix omgeving onder windows. Vervolgens kan je met mazzel applicaties waarvoor de sources niet naar windows geport zijn, wel onder windows compileren. Dat is dus wat anders dan linux binaries draaien onder windows.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
als je wil kun je bij mij even shell access krijgen, no problemo!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Misschien is http://www.colinux.org/ iets voor je? Ik weet niet precies wat je allemaal wilde gaan doen of wat dat programma'tje voor doel heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga Mandrake wel even installeren onder VMWare ...

Bedankt voor de reacties.

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarom probeer je niet, zoals ook al eerder is gezegd, te booten met een Knoppix CD? Scheelt je een hoop gezeur met installatie etc. Ik heb er hele goede ervaringen mee als het gaat om troubleshooten of het draaien van tools die je niet onder Windows hebt.

Bovendien hebben we nog steeds geen antwoord op een vraag die ook al eerder is gesteld; Wat is het nou eigenlijk precies voor executable?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
wow, wacht even, probeer line eens (het omgekeerde voor wine), dat is net wat je nodig hebt: http://line.sourceforge.net/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Line geprobeerd; helaas werkt het niet met de betreffende app.

Heb inmiddels Mandrake maar geinstalleerd ...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je niet wilt luisteren naar onze tips, en niet wilt reageren op onze vragen heeft dit topic weinig zin. De volgende keer dat je een vraag hebt waar je al een oplossing voor hebt verzonnen is het wellicht verstandiger helemaal geen topic te openen. Ik zie namelijk een flink aantal tips en voorbijkomen waar je in het geheel niet op reageert :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 17 mei 2004 @ 09:33:
Als je niet wilt luisteren naar onze tips, en niet wilt reageren op onze vragen heeft dit topic weinig zin. De volgende keer dat je een vraag hebt waar je al een oplossing voor hebt verzonnen is het wellicht verstandiger helemaal geen topic te openen. Ik zie namelijk een flink aantal tips en voorbijkomen waar je in het geheel niet op reageert :)
Ik heb geprobeerd:

- CygWin
- Fether Linux (= Knoppix)
- Line
- Mandrake onder VMWare

Alleen coLinux heb ik niet geprobeerd (na de website bekeken te hebben) omdat dit in feite hetzelfde oplevert / is als VMWare. Het kan overigens best zo zijn dat ik dit niet helemaal goed begrepen heb.

Nogmaals: het gaat waarschijnlijk om een GUI app. Sommige oplossingen werken alleen met een "text-box" en dit volstaat dus niet.

Volgens mij zijn er heel veel topics waar de vraagsteller minder probeert. Bovendien is de vraag mijns insziens interessant omdat er op GoT eigenlijk nog geen vergelijkbaar topic bestaat.

Maar misschien is het het beste dat je dit topic gauw op slot doet, voordat ik nog meer overtredingen maak.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Je kunt ook Knoppix gebruiken onder VMware of gewoon als bootcd. Is hierboven eigenlijk ook al genoemd.

Knoppix hoef je dus niet te installeren en is dus heel handig te gebruiken in zulke situaties. Je download gewoon de iso en je brand em op cd of mount die iso in vmware (of andere virtuele pc's) en je kunt meteen beginnen.

Zoals je het nu gedaan hebt kan ook, maar mandrake moet je installeren en Knoppix niet dus. Mischien handig voor de volgende keer of voor iemand anders met hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
eghie schreef op 17 mei 2004 @ 11:10:
Je kunt ook Knoppix gebruiken onder VMware of gewoon als bootcd. Is hierboven eigenlijk ook al genoemd.

Knoppix hoef je dus niet te installeren en is dus heel handig te gebruiken in zulke situaties. Je download gewoon de iso en je brand em op cd of mount die iso in vmware (of andere virtuele pc's) en je kunt meteen beginnen.

Zoals je het nu gedaan hebt kan ook, maar mandrake moet je installeren en Knoppix niet dus. Mischien handig voor de volgende keer of voor iemand anders met hetzelfde probleem.
Ik heb Knoppix dus ook gebruikt (Feather Linux is een beknopte versie ervan).

Klein probleempje wat ik met Knoppix had: ik kan geen filemanager vinden in Knoppix (ik moet immers het prog opstarten). Ook een browser opstarten lijkt niet triviaal. Op dat moment zat ik dus vast en dacht: dan maar Mandrake.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 11:02:
[...]

Ik heb geprobeerd:

- CygWin
- Fether Linux (= Knoppix)
- Line
- Mandrake onder VMWare
Fijn dat je dat even duidelijk maakt; dit was nog niet in je posts tot nu toe naar voren gekomen :)
Alleen coLinux heb ik niet geprobeerd (na de website bekeken te hebben) omdat dit in feite hetzelfde oplevert / is als VMWare. Het kan overigens best zo zijn dat ik dit niet helemaal goed begrepen heb.
coLinux zorgt ervoor dat Linux en Windows naast elkaar gaan draaien. Dit is dus niet hetzelfde als VMWare waar een virtuele machine wordt aangemaakt. Overigens weet ik niet of dat zou werken; ik heb er namelijk geen ervaringen mee.
Nogmaals: het gaat waarschijnlijk om een GUI app. Sommige oplossingen werken alleen met een "text-box" en dit volstaat dus niet.

Volgens mij zijn er heel veel topics waar de vraagsteller minder probeert. Bovendien is de vraag mijns insziens interessant omdat er op GoT eigenlijk nog geen vergelijkbaar topic bestaat.
Yup, dit is zeker een interessante vraag en verdient gewoon een topic.
Maar misschien is het het beste dat je dit topic gauw op slot doet, voordat ik nog meer overtredingen maak.
Hmm.. heb ik iets gemist zeker? Ik zeg nergens dat je een 'overtreding' hebt gemaak :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 11:17:
[...]

Klein probleempje wat ik met Knoppix had: ik kan geen filemanager vinden in Knoppix (ik moet immers het prog opstarten). Ook een browser opstarten lijkt niet triviaal. Op dat moment zat ik dus vast en dacht: dan maar Mandrake.
Knoppix heeft wel een filemanager. Anders kun je ook altijd nog gewoon de console gebruiken. Ik ken Feather Linux niet, dus weet niet of die wel een filemanager heeft, maar ik denk het wel. Moet je ff kijke in het menu bij system volgens mij.

• MetroidPrime

MetroidPrime

eghie schreef op 17 mei 2004 @ 11:44:
[...]

Knoppix heeft wel een filemanager. Anders kun je ook altijd nog gewoon de console gebruiken. Ik ken Feather Linux niet, dus weet niet of die wel een filemanager heeft, maar ik denk het wel. Moet je ff kijke in het menu bij system volgens mij.
Feather Linux is een zwaar gestripte versie van Knoppix. Het kan daardoor komen dat er geen filemanager in zit. Ik zou dan alsnog aan de TS willen aanraden om een volledige versie van Knoppix te proberen.

Misschien is het trouwens ook handig om te melden waarom het programma niet onder Mandrake werkte?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 11:17:
[...]

jammer dat je zo weinig info geeft over je programma.
wat dacht je van benodigde libraries?

[ Voor 10% gewijzigd door PipoDeClown op 17-05-2004 17:56 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op 17 mei 2004 @ 17:54:
[...]

jammer dat je zo weinig info geeft over je programma.
wat dacht je van benodigde libraries?
Het gaat om een zogenaamde sleutel-generator. Het geheel is slechts 20 kB groot. Ik wil een bepaalde, op Linux gebaseerde, app proberen (puur uit hobbyisme). Hiervoor is echter een sleutel vereist. De generator werkt alleen onder Linux, vandaar.

Het zou in principe wel moeten werken onder Mandrake, alleen moet ik dan weten hoe je een CD moet mounten, etc. (om 1 of andere reden kriijg ik het netwerk ook niet aan de praat, dit was 1/2 jaar geleden geen enkel probleem).

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 18:57:
[...]

Het gaat om een zogenaamde sleutel-generator. Het geheel is slechts 20 kB groot. Ik wil een bepaalde, op Linux gebaseerde, app proberen (puur uit hobbyisme). Hiervoor is echter een sleutel vereist. De generator werkt alleen onder Linux, vandaar.

Het zou in principe wel moeten werken onder Mandrake, alleen moet ik dan weten hoe je een CD moet mounten, etc. (om 1 of andere reden kriijg ik het netwerk ook niet aan de praat, dit was 1/2 jaar geleden geen enkel probleem).
Onder de meeste Linux versies zou een cd automatisch moeten mounten. Probeer anders eens het commando mount cdrom.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

offtopic:
netwerk installeren in console doe je zo:
[code]
ifconfig interface ipadres
route add default gw ipadres
[/code]
dus als interface bijv eth0 is en jou ip 192.168.0.13 en de gateway 192.168.0.1 dan doe je het zo:
[code]
ifconfig eth0 192.168.0.13
route add default gw 192.168.0.1
[/code]

en cdrom mount gaat geloof ik zo:
code:
1
mount /dev/cdrom0 /mnt/cdrom

maar dan moet je ff kijke in /dev/ welke naam de cdrom0 echt heeft.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 12:16

Ryceck

Constants and Variables

eghie schreef op 19 mei 2004 @ 18:11:
offtopic:
netwerk installeren in console doe je zo:
[code]
ifconfig interface ipadres
route add default gw ipadres
[/code]
dus als interface bijv eth0 is en jou ip 192.168.0.13 en de gateway 192.168.0.1 dan doe je het zo:
[code]
ifconfig eth0 192.168.0.13
route add default gw 192.168.0.1
[/code]

en cdrom mount gaat geloof ik zo:
code:
1
mount /dev/cdrom0 /mnt/cdrom

maar dan moet je ff kijke in /dev/ welke naam de cdrom0 echt heeft.
offtopic:
Netwerk kan ook zo:
vim /etc/conf.d/net
/etc/init.d/net/eth0 restart
:+

En het mounten van een cd kan ook door direct de /dev/hdx te mounten ipv de /dev/cdrom0 :)
Verder ff toch bedankt voor dit topic... ik wist niet eens dat er zoiets als line bestond :X
Verder sluit ik me bij de rest aan wat betreft knoppix :Y)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laten we niet te ver offtopic gaan mensen :) Elke halve gare kan `man mount` intikken in zijn console ;)

---

Pagina: 1