Het Grote BattleCraft Vietnam Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xtremeg/got/layoutbalk.jpg

Algemene informatie
BattleCraft Vietnam:

BattleCraft Vietnam is de opvolger van BattleCraft 1942. In principe is er niet veel veranderd sindsdien, alleen dat alle objecten van Vietnam nu in de editor zitten verwerkt. De Mapeditor van BattleField Vietnam blinkt uit door zijn eenvoudigheid. Als je even de tijd neemt om een tutorial door te lezen (die bij het programma geleverd voldoet al grotendeels) duurt het niet lang voordat je je eigen map bent aan het bouwen. Geen rare dingen, gewoon slepen met objecten, ze draaien hoe je wilt, terrein verhogen door er op te klikken en Spawn punten sleep je zo naar de plek waar je ze wilt hebben. Dit topic is erop gebaseerd om mensen tips te geven over BattleCraft Vietnam, en (offcourse) om je eigen creatie te laten zien en in een later stadium misschien ook nog de 'Beste' map kiezen van het topic.
Links:

Officiële site van Battlefield Vietnam
Officiële DICE site
EAgames
Official EA techsupport
PlanetBattlefield
BF-V.com
BattleCraft 42.com Dé site over BattleCraft.
Even van te voren:

De mogelijkheden van BattleCraft Vietnam zijn vrij groot. Je leert natuurlijk het beste spelenderwijs, daarom raad ik je gewoon aan de editor eens gewoon te starten, een nieuwe map te openen en eens de knoppen en alles eens te gaan proberen. De Tutorial zal ik in verschillende delen online plaatsen, dus heb geduld, en ondertussen kun je gaan oefenen ;). Ook wil ik even vermelden dat de editor van BattleField 1942 ongeveer precies dezelfde is, dus wat je hier leert kun je ook in die editor gebruiken ;)!

Tutorial [Part 1]
De knoppen & shortcut keys:

Het is altijd handig om te weten wat welk knopje nu precies doet natuurlijk! Om sneller te werken zijn de shortcut keys ook een uitkomst. Daarom in het eerste deel alles over de knoppen en de shortcut keys in BattleCraft Vietnam. We beginnen met de shortcutkeys ;)

Shortcut Keys:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
General:
F1     Edit Terrain 
F2     Edit Materials 
F3     Edit Objects 
I      Camera on terrain 
O      Camera fly mode 
P      Camera top down 
J      Terrain wireframe 
K      Terrain textured 
L      Terrain wireframe + textured 
SPACE  Unselect selected points/objects 

Object Editing:
F5     Show bounding box 
F6     Show collision mesh 
F7     Show detail 
F8     Show textured detail 
Ctrl+1 Show Standard Mesh Objects 
Ctrl+2 Show Tree Mesh Objects 
Ctrl+3 Show Object Spawns 
Ctrl+4 Show Soldier Spawns 
Ctrl+5 Show Control Points 
Z      Selection Tool 
X      Move XZ Tool 
C      Move Y Tool 
V      Rotate X Tool 
B      Rotate Y Tool 
N      Rotate Z Tool 
M      Toggle Snap To Ground 

Terrain Editing:
1-9    Change Tool Size 
Z      Carve 
X      Raise 
C      Smooth 
V      Flatten 
B      Road Tool 
N      Edit Points 
M      Toggle Autosmooth 
Shift + 1-0   Change Tool Power 

Material Editing:
1-9    Change Brush Size

Knoppen:

De Knoppen tutorial plaats ik later vandaag, daar ik nog even alle plaatjes moet fixxen voor ie echt online kan ;)
The End Of Part 1:

Oké, nu weet je precies waar alle knoppen voor dienen en waar ze precies zitten. Op dit moment ben je al een eind in de richting om aan je map te beginnen. Ik zou je aanraden om de editor eens te openen en alles eens uit te proberen. Binnenkort komt Part 2, waarin ik je alles ga vertellen over hoe je Controlpoints maakt, er soldierspawns aan vast koppeld en hoe je ervoor zorgt dat de heli's/vliegtuigjes/tanks/jeeps/boten/vespa's in je basis spawnen, en nadat je ze kapot hebt gemaakt er weer nieuwe komen ;)!

Regeltjes Enzo:
Screenshots posten:

Uit de algemene FAQ van GoT:
code:
1
[img=w,h,1] url afbeelding + link afbeelding [/img]

Deze tag werkt wel maar heeft niet echt effect omdat ik toch eigenlijk vind dat je moet resizen (met paint software) om kB’s te besparen voor de modemmers bijvoorbeeld.

Er zijn nog 2 andere manieren welke ik persoonlijk liever zie:

1. Je resized je plaatje met je favoriete painttool naar een maximum breedte van 600 pixels.
code:
1
[img]urlvanplaatje[/img]

2. Je doet hetzelfde als bij 1 maar je geeft dan ook nog een url mee naar het grote plaatje (krijg je dus twee plaatjes) dan krijg je de volgende code:
code:
1
[url=urlGROTEimg][img]urlKLEINEimg[/img][/url]

Het plaatsen van Jouw map:

Natuurlijk willen we je eigen gemaakte map zien! Het liefst deden we hem testen ook nog!! Met andere woorden, posten dat spul!! Maar let wel even op. Als je je map wilt posten graag even op het volgende letten:

- Minimaal 4 screenshots, waaronder ene van de 'kaart' van de map.
- Een uitleg over hoe en wat en waarom je de map hebt gemaakt.
- Als het even kan: Een download link van de map graag :p
Hulp is altijd welkom!

Offcourse is het niet moeilijk om een goed topic te starten, maar om ze te onderhouden is wel des te lastiger. Daarom wil ik iedereen die ook maps maakt met de editor vragen of ze tips willen insturen, hun eigen creaties online willen zetten en ook delen van de Tutorial willen schrijven. Heb je intresse, of heb je al iets klaarliggen voor me? Wees niet bang en stuur een mailtje richting skje[at] xs4all.nl !

REQUEST: Is iemand hier een beetje goe in Paint / PSP / PhotoShop? Wil diegene dan zo liev zijn en een mooi header'tje ontwerpen voor 't topic?

Poll
Nu ook opeens zin een level te bouwen?

Poll: Ga je na het lezen van dit topic ook een level bouwen?
Ja, echt wel, vet dit!
Hmmm, dit is wel grappig ja.
Err, eerst wat meer tutorials graag!
Geen tijd/zin/bfv zuigt.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=9435&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Laatste woorden:

Ik hoop nu natuurlijk dat jullie allemaal zin hebben gekregen in het ontwerpen van je eigen BF:V map, en ik hoop dat jullie net zoveel plezier hebben aan het lezen van dit topic, als ik aan het maken ervan. Ik zou zeggen, start die editor, open een nieuw level en kom pas weer op GoT als je level af is ;).

De laatste tips:

1) Heb een goed idee!
Bedenk iets wat jij cool zou vinden in een map, een unieke manier van aanpakken of een unieke spel situatie / bijzondere limitatie etc.

2) Maak een plan!
Gebruik je idee om een plan te maken. Begin niet zomaar in 't wilde weg landschap te maken en objecten te plaatsen, dat levert nl nooit een consistent geheel op. Denk eerst na over het "thema" en de "flow" van je map, welke dingen moeten er wel in? Welke niet?

3) Maak schetsen en schema's, teken je landschap eerst uit op papier, schuif met de verschillende area's en denk na over hun onderlinge verhoudingen etc.

4) Stick to the plan!

Layout Copyrighted aan het BattleField Vietnam deel II topic. Als je iets wilt kopieren, vraag. Met thanx aan de BioHazardClan voor het idee en de support :)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis plaatjes :'( , voor de rest een mooie lay-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:31:
Ik mis plaatjes :'( , voor de rest een mooie lay-out.
Thnx :) Ja, ik ben geen held in Paint Shop Pro / PhotoShop en dergelijke, daarom dat ik iemand zoek die het wel kan en even iets wil maken :)!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen