Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] Albert Heijn TFT-scherm

Pagina: 1
Acties:

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een snel tft scherm waarbij de 731 mij wel aan staat.
Ben al een poosje de price watch in de gaten aan het houden (wacht op vakantie geld) om deze binnen kort eens te bestellen.

Ik ga er vanuit dat ik in de pricewatch de goedkoopste aanbieding vind, echter was ik gister toevallig bij Appie Heijn (niet toevallig, doe altijd boodschappen op zaterdag) en daar hebben ze dat scherm in de aanbieding voor 379 euro, wat AH bijna gelijk de goedkoopste leverancier maakt (een iemad is een euro goedkoper geworden)

Mijn vraag is eigenlijk, is het met al die stuntende supermarkten, drogisterijen, bouwmarkten en dergelijke misschien slim om dit op de een of andere manier te verwerken in de pricewatch? (ondanks dat dit soort zaken in principe aan oneerlijke concurentie doen en ik tegen ben dat supermarkten hardware verkopen ben ik wel geintereseerd in dit soort aanbiedingen, blij helaas nederlander)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als het scherm in de PW staat en de shop/winkel in kwestie in de ShS staat dan kun je de prijs gewoon toevoegen lijkt me. Dat zijn de voorwaarden waaraan voldaan moet zijn. Daar zijn dan natuurlijk nog de voorwaarden die gelden voor opname in de ShS en daar komt een Albert Heijn weer niet door.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
Die schermen die wij in de winkel hebben staan (ben AH medewerker :P) die zijn van BenQ en die hebben wij maar tijdelijk. Dus vanuit PW opzicht zou het niet logisch zijn om deze op te nemen, omdat het hier aanbiedingen betreft die maar voor een bepaalde tijd verkrijgbaar zijn.
Zoals Harm ook al aangeeft voldoet een supermarkt ook niet aan de voorwaarden die wij stellen aan een shop voor de PW.
Daarom nemen wij acties van de Aldi en de Lidl ook niet op, hoe aantrekkelijk deze ook af en toe mogen zijn :)

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10 10:22

T.T.

Sowieso

Crash schreef op 16 mei 2004 @ 13:55:
Die schermen die wij in de winkel hebben staan (ben AH medewerker :P) die zijn van BenQ en die hebben wij maar tijdelijk. Dus vanuit PW opzicht zou het niet logisch zijn om deze op te nemen, omdat het hier aanbiedingen betreft die maar voor een bepaalde tijd verkrijgbaar zijn.
Webshops hebben vaak ook maandelijkse/wekelijkse aanbiedingen. Waarom worden deze dan wel opgenomen? Ook bij webshops is niet gegarandeerd dat een artikel daarna verkrijgbaar is.
Zoals Harm ook al aangeeft voldoet een supermarkt ook niet aan de voorwaarden die wij stellen aan een shop voor de PW.
Aan welke voorwaarden wordt niet voldaan? (Waar kan ik die vinden)
Daarom nemen wij acties van de Aldi en de Lidl ook niet op, hoe aantrekkelijk deze ook af en toe mogen zijn :)
Ik ben het met de TS eens dat ook deze artikelen gewoon opgenomen moeten worden. Je verwacht in de Pricewatch te kunnen vinden waar een bepaald artikel goedkoop is (op dat moment). Als een supermarkt (AH, Lidl, Aldi etc etc) stunt met een artikel, dan verwacht ik de prijzen in de pricewatch.

Het is mijn optiek juist onlogisch als gebruikers de pricewatch moeten gebruiken, maar dan in hun achterhoofd houden dat een product elders (bij een tijdelijke aanbieding) toch goedkoper kan zijn.

Als de prijs van een artikel online te raadplegen is, dan gewoon opnemen. De tijdelijkheid van de aanbieding kan op verschillende manieren tot uitdrukking gebracht worden (indien gewenst):
• geef bij het toevoegen van de prijs aan of iets een aanbieding is (en eventueel een datum invullen tot wanneer)
• Albert Heyn, Lidl, Aldi etc staan bekend als supermarkten, daarom weet iedereen wel dat het tijdelijke aanbiedingen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door T.T. op 16-05-2004 16:46 ]

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
T.T. schreef op 16 mei 2004 @ 16:34:
Heleboel wijze woorden.
Hier sluit ik mij volledig bij aan.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zullen we dan ook gelijk even de andere artikelen die ze bij mij in de supermarkten verkopen er bijzetten ;)
Ja, hier is zo'n mannetje van de AH
Dat is toch niet te doen? al die dingen in de pricewatch ..

Maar hardware in de supermarkten tsja. . . das wel een goede.
Hoe zou het met de garantie zitten ? Of zeggen ze, stuur maar naar iiyama, of samsung of want dan ook :?

* als medewerker hoor ik het eigenlijk te weten. .

[ Voor 14% gewijzigd door matinez op 16-05-2004 20:40 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

...
[...]

Als de prijs van een artikel online te raadplegen is, dan gewoon opnemen. De tijdelijkheid van de aanbieding kan op verschillende manieren tot uitdrukking gebracht worden (indien gewenst):
• geef bij het toevoegen van de prijs aan of iets een aanbieding is (en eventueel een datum invullen tot wanneer)
Hoeveel extra werk is dat?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Harm
  • Niet online
[...]

Als ik even snel op www.ah.nl kijk dan zie ik daar geen prijslijsten staan; en ik kan ook niet vinden hoe duur de monitoren zijn die ze daar verkopen dat heb ik inmiddels gevonden op http://www.ah.nl/multimedia/. Een lijst met aanbiedingen is echter niet voldoende voor opname in de PW/ShS en shops met alleen de in de aanbieding zijnde producten op de site worden dan ook geweerd. Dat is een voorwaarde voor opname in de PW bijvoorbeeld.
[...]

Ik ben het met de TS eens dat ook deze artikelen gewoon opgenomen moeten worden. Je verwacht in de Pricewatch te kunnen vinden waar een bepaald artikel goedkoop is (op dat moment). Als een supermarkt (AH, Lidl, Aldi etc etc) stunt met een artikel, dan verwacht ik de prijzen in de pricewatch.
Als die winkels hun prijzen dan op internet zetten, en dan niet alleen de reclame-artikelen wil ik ze met alle liefde opnemen. Maar dát is volgens mij niet het geval. Waarbij ik me nu wel afvraag waarom bijvoorbeeld de AH dat niet heeft, want als ik het mij goed herinner was dat anderhalf à twee jaar geleden nog wel zo toen ik er werkte.
• Albert Heyn, Lidl, Aldi etc staan bekend als supermarkten, daarom weet iedereen wel dat het tijdelijke aanbiedingen zijn.
• Teveel werk om dat voor iedere prijs apart bij te moeten gaan houden. Daar komt bij dat ik je nu al kan vertellen dat dat niet consequent goed ingevoerd zal worden waardoor het niet zal werken.
• Er zijn wel meer dingen waarvan uitgegaan wordt dat men dat weet. Maar ik vind dat geen goed argument omdat je daar juist niet vanuit moet gaan. IMHO kun je dan beter teveel informatie geven dan te weinig zodat je voorkomt dat mensen weer boos worden bijvoorbeeld.
matinez schreef op 16 mei 2004 @ 20:39:
Zullen we dan ook gelijk even de andere artikelen die ze bij mij in de supermarkten verkopen er bijzetten ;)
Ja, hier is zo'n mannetje van de AH
Dat is toch niet te doen? al die dingen in de pricewatch ..

Maar hardware in de supermarkten tsja. . . das wel een goede.
Hoe zou het met de garantie zitten ? Of zeggen ze, stuur maar naar iiyama, of samsung of want dan ook :?

* als medewerker hoor ik het eigenlijk te weten. .
Hoe het met garantie zit weet ik niet. Volgens mij was het bij de AH zo dat je direct contact op moest nemen met de fabrikant en dat de AH daar niets mee te maken had. Maar goed dat is hier offtopic, dus dat neem je maar op met je VM/SM :P .

[ Voor 2% gewijzigd door Harm op 17-05-2004 01:57 . Reden: BTW ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:40
Op de AH-site (in het midden staat wat over multimedia) staat 3 jaar on-site garantie.
Da's niet slecht.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10 10:22

T.T.

Sowieso

Harm schreef op 17 mei 2004 @ 01:31:
Als die winkels hun prijzen dan op internet zetten, en dan niet alleen de reclame-artikelen wil ik ze met alle liefde opnemen. Maar dát is volgens mij niet het geval. Waarbij ik me nu wel afvraag waarom bijvoorbeeld de AH dat niet heeft, want als ik het mij goed herinner was dat anderhalf à twee jaar geleden nog wel zo toen ik er werkte.
Waarom zouden ze alle artikelen online zetten? Dat is toch gewoon hetzelfde als een webshop die besluit dat je bepaalde artikelen alleen aan de balie kunt kopen. Of gewoon artikelen niet opneemt in het assortiment. Volgens mij kun je dit als een speciale webshop zien: met de volgende voorwaarden:
- niet online bestellen, alleen afhalen
- alleen de prijzen van de meest actuele artikelen online
- artikelen zijn maar kort leverbaar
Tsja, rare voorwaarden misschien, maar niet noodzakelijkerwijs raarder dan andere webshops :)
Ze pakken alleen zichzelf met het feit dat ze niet alle prijzen online aanbieden; lijkt me echter geen reden om die paar artikelen die ze wel aanbieden dan ook niet online te zetten.
• Teveel werk om dat voor iedere prijs apart bij te moeten gaan houden. Daar komt bij dat ik je nu al kan vertellen dat dat niet consequent goed ingevoerd zal worden waardoor het niet zal werken.
Ben ik helemaal met je eens, daarom ook mijn "indien gewenst" voorbehoud :)
• Er zijn wel meer dingen waarvan uitgegaan wordt dat men dat weet. Maar ik vind dat geen goed argument omdat je daar juist niet vanuit moet gaan. IMHO kun je dan beter teveel informatie geven dan te weinig zodat je voorkomt dat mensen weer boos worden bijvoorbeeld.
Tsja, wat mij betrefd hoef je helemaal niet aan te geven dat het een actie betreft. Dat gebeurt immers bij andere webshops ook niet. Wellicht zal niet iedereen begrijpen dat het gaat om supermarkten en dus tijdelijke aanbiedingen, maar dat is ook geen kritieke factor. Het gaat erom dat de laagste prijzen die gecontroleerd kunnen worden verzameld worden in pricewatch.

Ik blijf bij mijn standpunt, je hebt me nog niet overtuigd :)
Pricewatch = verzameling artikelen gekoppeld aan online verkoopprijzen van winkels. Wat boeit het me als eindgebruiker dat ah.nl geen mooie prijslijst heeft, maar alleen wat aanbiedingen?

Niet in PW:
Ik zie een aanbieding online, even toevoegen aan Pricewatch. Heej, waarom kan ik nou deze prijs niet toevoegen #%#@ -> gevolg mensen missen een leuke aanbieding.
Wel in PW:
Na een tijdje is de aanbieding verlopen, dan baalt iemand omdat hij ziet dat hij te laat was (artikel van de site verdwenen). Vervolgens even mailtje naar PW-admin en klaar. Lidl / Aldi hebben wekelijks 1 a 2 PW-artikelen. Dat zou dan minder dan 10 PW-meldingen per week zijn voor AH + Lidl + Aldi. Of probeer AH en consorten even een PW-abbo te verkopen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door T.T. op 17-05-2004 04:23 ]

• Harm
  • Niet online
T.T. schreef op 17 mei 2004 @ 04:16:
[...]

Waarom zouden ze alle artikelen online zetten? Dat is toch gewoon hetzelfde als een webshop die besluit dat je bepaalde artikelen alleen aan de balie kunt kopen. Of gewoon artikelen niet opneemt in het assortiment. Volgens mij kun je dit als een speciale webshop zien: met de volgende voorwaarden:
- niet online bestellen, alleen afhalen
- alleen de prijzen van de meest actuele artikelen online
- artikelen zijn maar kort leverbaar
Tsja, rare voorwaarden misschien, maar niet noodzakelijkerwijs raarder dan andere webshops :)
Een van onze voorwaarden is dat _alle_ of in ieder geval het grootste deel van de producten op een online prijslijst te vinden is. Reclame-artikelen vallen daar niet onder en als er dus alleen reclame-artikelen online staan dan wordt een shop dus ook niet opgenomen. Als er dus alleen prijzen van de meest actuele artikelen online staan dan komt dat effectief overeen met een shop die alleen reclame-artikelen online zit en dat is dus niet voldoende.
T.T. schreef op 17 mei 2004 @ 04:16:
Pricewatch = verzameling artikelen gekoppeld aan online verkoopprijzen van winkels. Wat boeit het me als eindgebruiker dat ah.nl geen mooie prijslijst heeft, maar alleen wat aanbiedingen?
Het boeit in zoverre zoveel dat je iets geen een webshop kan noemen in onze optiek als er maar eens in de zoveel tijd bepaalde artikelen online staan. Dan zou je namelijk ook de marktkoopman met een internetsite met actuele reclameprijzen op kunnen nemen en dat is dus niet wat we willen. We willen volwaardige shops die voldoende prijzen online hebben staan en dat is gewoonweg niet het geval bij een shop die alleen reclame-artikelen online heeft staan.
Pagina: 1