Toon posts:

geluid opslaan uit een trailer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey,

als ik een trailer hebvan een film , dan wil ik graag de muziek daaruit halen en opslaan, hoe werkt dat ? ik weet al wel hoe ik video beelden moet opslaan, maar de search zij niks over geluid opslaan

grz

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 12:54:
ey,

als ik een trailer heb van een film , dan wil ik graag de muziek daaruit halen en opslaan, hoe werkt dat ?
Wat voor formaat is de trailer? MPEG? Quicktime? Real? Als je dat weet kom je al een hoop verder.
ik weet al wel hoe ik video beelden moet opslaan, maar de search zei niks over geluid opslaan
Zoek eens op "rip audiotrack", dan. Heb je ook al Doom9 doorgespit? Naar wat ik eens heb geprobeerd is dat je video en audio apart kunt rippen en opnieuw kunt comprimeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 16-05-2004 12:57 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mogge rob ;)

als je een SBLive! hebt kun je ook je line in schakelen op 'what u hear'; dus wat er naar je uitgang gestuurd wordt. soundrec.exe erbij en klaar is de topicstarter :)

Verwijderd

Als je windows-moviemaker hebt is het heel simpel om te doen;

*klik op: opnemen.
er verschijnt een soort pop-up in het beeld.
*klik achter "opnemen" aan: alleen audio.
*klik dan op "nieuw apparaat", en in dat scherm achter "line" selecteer je wave. (misschien staat er i.p.v. wave line out o.i.d., verschild namenlijk per geluidskaart geloof ik)
*klik natuurlijk eerst op OK voordat je verder gaat.
*laat in een ander scherm de trailer lopen, en druk zo snel mogenlijk bij moviemaker op opnemen/record.

zo neemt hij alleen het geluid op wat de computer naar je luidsprekers stuurt.

hopelijk heb je er iets aan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Bepaalde formaten AVI, WMV en MPEG filmpjes kun je iig gewoon openen met geluidseditors als CoolEdit, waarna je de audiotrack gewoon op kunt slaan als WAV of MP3 bijv.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Winamp 2.9 kan dit ook.

Gewoon bij instellingen output op diskwriter zetten, en dan de file loaden, en hup, hij haalt de audio eruit en slaagt het op in een .wav bestand

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
of in virtualdub laden en geluid eruit halen
Pagina: 1