[D2OL] client flushed wel maar geen punten

Pagina: 1
Acties:

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 21:38
Ik heb een wazig probleem. Ik heb op een pc Fedora linux geiinstalleerd, en na veel gelazer (Java installer van d2ol werkt niet met fedora, dus die van SUN erop gezet) eindelijk mijn D2OL client aan de praat gekregen.
Alles prima tot zo ver. De client geregistreerd met ons email-adres, toegevoegd via de "add nodes " functie op D2ol.com en hij komt netjes in de lijst met nodes te staan.
Echter op 1 of andere gekke manier komen er geen punten binnen, hij staat nu a 2 dagen op 0 candidates op de site van D2OL, terwijl hij wel constant flushed.

Wat me wel opvalt is dat ie ontzettend snel z'n candidates uitrekend, wel 3x keer zo snel als me andere pc die met windows draait en dezelfde cpu speed heeft (XP2100+)

Iemand enig idee wat hier mis kan zijn?

grt, Jan

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 10:46

mcB

Waarschijnlijk ligt het niet aan linux. Het probleem dat jij hier omschrijft is al vaker langs gekomen.
Werk je alle 3 dagen uit dezelfde buffer? Zo ja, probeer eens 'Flush all tasks' te doen (in status window).
Niemand heeft ooit nog punten gekregen voor die ubersnelle candidates... die zijn nix waard.

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Als de load op de server zelf ook erg hoog is gaat er misschien iets mis met het uitrekenen. Ik heb zelf zo'n situatie gehad op een linux machine die een library miste. Dat was een TSC client maar volgens mij verschilt dat niet zoveel.

Ik zou ff proberen DBench te draaien die geeft over het algemeen meer foutmeldingen weer dan de standaard client.

Zie ook dit draadje

Verwijderd

1) Doet hij telkens grid uitrekenen en daarna 1 conformer en dan volgende candidate? Dan mis je een library...zal ff opzoeken welke :)
[13:40:08] <JohnDoes> weeeheeel!
[13:40:08] <dataghost> [dataghost@bernrode bin]$ ldd DockWin.exe
[13:40:09] <dataghost>         libstdc++-libc6.2-2.so.3 => not found
[13:40:09] <dataghost> (...)
[13:40:09] <dataghost> oplossing: libstdc++2.10 installeren
[13:40:17] <dataghost> dat was het 1 conformer probleem
2) Of raast hij alle candidates er gewoon HEEL snel doorheen? In dat geval moet je ff "flush all tasks" doen, dan moet 't goedkomen.

• JaNuZz
Flush all task mocht niet baten helaas, hij heeft er nu alweer 3 klaar hehe

Speedkikker: het lijkt inderdaad verdacht veel op hetzelfde probleem zal het draadje even doorlezen thx!

Silk_Dude: Yups ...computing Docking Grid, en klaar, computing docking grid etc

• JaNuZz
Het probleem ligt waarschijnlijk inderdaad in een library waar iets mis mee gaat, als ik speedkikker z'n draadje lees moet de oplossing zijn : "The fix was installing a new library, libstdc++ 7.3 apparently"

Enig idee hoe ik alleen deze library kan updaten? ( ik wil niet de rest updaten met die upgrade util van Fedora want dan gaat het compleet mis, is me nu al 2x gebeurd en kon ik een nieuwe linux install doen)

Sorry voor de vragen maar op gebied van linux ben ik echt nog een n00b
( en ik was al zo trots dat ik de hele handel aan de praat had gekregen hehe :P )

edit:

yum install compat-libstdc++
was de oplossing, client draait nu wel goed! :)

Bedankt iedereen voor het meedenken!

[ Voor 12% gewijzigd door JaNuZz op 16-05-2004 14:26 ]

Pagina: 1