Toon posts:

[w2k] Formatteren duurt langer dan 6 uur!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren bij een vriend van mij die wat problemen had me win xp. Hij was erg traag, en had veel vastlopers. Ik heb toen voorgesteld om w2k erop te zetten. Ik ging dus formatteren rond 17:30 gestart en om 0:00 was ie nog niet klaar. Foute boel dus. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Veel foute sectors?

Het probleem hiervoor was dat win xp elke keer bij het opstarten vroeg om de HD te scannen waar ie erg lang over deed. 1% duurde bijna een uur. Als je dan door ging liep word elke keer vast errug vaag allemaal.

De pc is een athlon 1000 met 256 mb ram. en de HD is 30 GB op 7200 rpm

Iemand een idee is de HD naar de Kl^#te? Of is er softwarematig iets gebeurt?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik *vermoed* inderdaad dat het een hardeschijfprobleem is... Mijn ouwe Maxtor 40GB deed hetzelfde en die kon ik uiteindelijk weggooien. Ik zou het eens proberen met een andere schijf :)

Verwijderd

De harde schijf (nee, niet je hersenen ;)) is dood aan het gaan, ik zou als ik jou was een nieuwe hdd gaan aanschaffen. Maar je kan de hdd op een andere pc aan hangen om te testen of ie daadwerkelijk dood is aan het gaan.

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 22:17
Dat deed de mijne ook, even weg gegaan kom ik terug tik! tik! tik! HD stuk :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Scan even met een harddisk diagnostic tooltje zoals die in de Windows Operating Systems GUIDe staan om te zien ofdat deze al fouten detecteert :)

Verder - het kan ook een software matig probleem zijn - er is een bekend probleem dat met 'grote' (in die tijd :P ) IDE harddisks formatteren traag was :)