Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 23:45:
Hoe zat het ook alweer? Was het niet zo dat geluidskaarten van een digitaal signaal een analoog signaal maken en daarna pas een digitaal sigaal uitsturen? Met andere woorden digitaal uitsturen bij geluidkaarten is in de meeste gevallen evengoed of zelfs slechter dan analoog uitsturen. Daarom is mij hier ooit geadviseerd om optisch of analoog te gebruiken.
Niet door mij

Even opfrissen: optisch=digitaal, alleen dan met licht ipv electrisch. Verder wordt er geen DA/AD conversie gedaan voor de digitale uitgang, dat zou zelfs duurder zijn om te bouwen, en gebeurt alleen al daarom niet.
TS, welke aansluiting op de Audigy2 gebruik je? Het handigst is een line-out (dus onversterkt) te pakken, en dan het mixer-volume naar 100%.
Je hebt imno geen dure kabel nodig, wel een goede. Dus nette afgeschermde coax, die voor een prikkie te krijgen zijn bij de electroboer (niet bij een hifi-shop, want dan zit er stoerheidstoeslag op

).
Als je trouwens wil weten wat ik vermoed: de Audigy2 is volgens allerlei metingen een hardstikke goede DAC, met een vlakke frequentierespons. Zo'n Sony-AV DAC is ontworpen voor video, niet hifi. Waarschijnlijk zat daar gewoon een stevige laag-benadrukking in. Nu mis je wat in het geluid, terwijl het dichter bij het origineel bedoelde ligt...