Toon posts:

Oude Processor op nog ouder Mainboard.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag aan jullie.
Ik heb een oud computertje staan met een mainboard van DFI model IPVG. Na eindeloos zoeken heb ik de manual kunnen downloaden en daar stond in dat ie tot 266 AMD k6-1 in kon. Ik heb er een AMD K6-2 266 ingepropt(dus geen k6-1). En na wat kloten en bios flashen heb ik um aan de praat gekregen. Alleen heb ik nu iets raars WCPUID geeft aan dat ie op 366 Mhz draait. Mij best, draait prima. :9 Maar als ik um opstart zie ik dat de bios um herkent als een 486-s. :( De computer is nu lekker vlot. Dus hij draait wel sneller dan het was (cyrix 150+ op 120 mhz). Ik ben bezig geweest om de bios te reverse engineeren maar dat valt tegen. Ik wil namelijk dat ie wel zegt wat voor cpu erin zit. En ik wil weten of de performance wordt beinvloed doordat het board de CPU niet ondersteund. :?

ok bedankt alvast!

Verwijderd

Topicstarter
Zou wel aardig zijn als iemand in ieder geval kan zeggen of je performance er onder lijdt omdat DFI ook niet reageerd op mijn mailtjes.. *zucht*
:?

Verwijderd

Hier het zelfde probleem, een Cyrix 150 (pr200 2x75 mhz) op een DFI G586IPV wordt herkent als een 486'er.
Weet niet of de performance er onder lijdt, volgens mij wel, omdat hij rete traag is invergelijking met een 133 Intel

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Toverstaf: die cyrix is gewoon traag, klopt wel dat ie trager is dan een P133.

volgens mij krijg je geen performanceverlies als de cpu gezien wordt als een 486. Ik had vroeger ook een cyrix p150+, in het bios geeft ie wel aan dat het een cyrix 150 is maar onder windows95 stond gewoon 486, onder win98 gaf ie wel Cyrix aan.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar begrijp me goed. Er ZAT een Cyrix 150 + in ... (120 MHZ) maar er zit nu een AMD 266 K2-2 in .. die op 366 Mhz draait. Ik krijg um ook niet op 266. Multiplyer staat op 6. En dat bestaat eiegenlijk helemaal niet. Maar toch is het zo!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik denk niet dat ie echt op 366 draait.. dat gaat niet goed.. die progjes als cpuid enzo moet je niet geloven, die kijken gewoon naar de bios en verzinnen dan zelf maar wat..

probeer anders nog es sisoft sandra of allerlei andere benchmark progjes (zie www.softseek.com )..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook realtime proggies gebruikt. En ze houden allemaal vold dat ie op 366 draait... dan weer op 365.8 en dan weer op 366.3 Mhz.
En hij is ook best snel. Alleen jammer dat er een PIO mode 3 HD inzit. Maar hey... hij doet het wel een stuk beter! :P
Maar zou de bios nou de performance in de weg staan?

Verwijderd

Volgens mij heb je je K6 overgeklokt :)

Kan namelijk zijn, dat een oude multiplier die toch te laag is (2x bv) door de K6 als 6x wordt gezien, de FSB moet in ieder geval wel overeenkomen met wat je op het mobo hebt ingesteld (60MHz?) dus dan zou je inderdaad rond de 360MHz zitten.
Veiliger zou dus zijn een fsb van 50MHz als dat mobo het aankan, dan draai je op 6x 50 = 300MHz. Maar what the BIEP, als ie het doet op 360, mooi toch?

Don't worry, be happy! *D

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

de 2x=6x functie zit alleen op de K6-2 400 en hoger modelletjes.
Pagina: 1