ik heb een vraag aan jullie.
Ik heb een oud computertje staan met een mainboard van DFI model IPVG. Na eindeloos zoeken heb ik de manual kunnen downloaden en daar stond in dat ie tot 266 AMD k6-1 in kon. Ik heb er een AMD K6-2 266 ingepropt(dus geen k6-1). En na wat kloten en bios flashen heb ik um aan de praat gekregen. Alleen heb ik nu iets raars WCPUID geeft aan dat ie op 366 Mhz draait. Mij best, draait prima.
Maar als ik um opstart zie ik dat de bios um herkent als een 486-s.
De computer is nu lekker vlot. Dus hij draait wel sneller dan het was (cyrix 150+ op 120 mhz). Ik ben bezig geweest om de bios te reverse engineeren maar dat valt tegen. Ik wil namelijk dat ie wel zegt wat voor cpu erin zit. En ik wil weten of de performance wordt beinvloed doordat het board de CPU niet ondersteund. 
ok bedankt alvast!
Ik heb een oud computertje staan met een mainboard van DFI model IPVG. Na eindeloos zoeken heb ik de manual kunnen downloaden en daar stond in dat ie tot 266 AMD k6-1 in kon. Ik heb er een AMD K6-2 266 ingepropt(dus geen k6-1). En na wat kloten en bios flashen heb ik um aan de praat gekregen. Alleen heb ik nu iets raars WCPUID geeft aan dat ie op 366 Mhz draait. Mij best, draait prima.
ok bedankt alvast!