Toon posts:

Outlook Express 6 beveiligen tegen meelezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat iemand met mijn mailtjes zit mee te lezen. Hier zou ik uiteraard graag wat tegen doen. Daarnaast zou ik natuurlijk ook graag weten hoe ik erachter kan komen wie diegene is die mee zit te lezen.

Heb hier al wat gelezen over wachtwoord op .PST-file, maar ik kan niet vinden waar ik dat in kan stellen. Wachtwoord op Identiteit heb ik al. Ik gebruik verder Black Ice (heb'm zelfs op Paranoid staan) en NAV, allemaal met XP.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Beveiliging & Virussen - ik ga je topic even verplaatsen :)

Software Algemeen >> Beveiliging & Virussen

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wat bedoel je precies?
Een gebruiker van dezelfde PC als jij gebruikt, iemand die jouw login gebruikt om je mail van de server te trekken, iemand die langs een achterdeurtje toegang heeft tot je PC, iemand die packets luistert op jouw interne netwerk, iemand in een black chopper die z'n tempest techniekjes aan het oefenen is, etc?
En wat geeft jou het idee dat er iemand mee leest? Het je daar technische aanwijzingen voor, of sociale? Je post is een beetje paranoide en geeft verder helemaal geen info.

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 16-05-2004 11:22 ]

Zoef

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 11:14:
Heb hier al wat gelezen over wachtwoord op .PST-file.
Dat zal over Outlook gaan, niet OE.

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1203063,00.asp
Maar hiermee kom je er niet noodzakelijkerwijs achter of iemand je mail leest, want je bereikt hiermee dat diegene niet in je mailbox komt, maar of hij uberhaupt in je mailbox wil komen, is de vraag.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd 'sociale' redenen om aan te nemen dat er iemand van buitenaf meeleest. Technisch gezien heb ik er nog niks van gemerkt. Ook van virussen heb ik tot op heden gelukkig geen last gehad.

Nu begrijp ik waarom ik dat wachtwoord voor die PST-file niet kon vinden, aangezien ik dus Express 6 gebruik.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wat als je het wachtwoord op de mailserver verandert...mmm...dat zou helpen! Elke maand van wachtwoord wisselen is erg handig hoor!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 16 mei 2004 @ 11:23:
[...]
Dat zal over Outlook gaan, niet OE.

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1203063,00.asp
Maar hiermee kom je er niet noodzakelijkerwijs achter of iemand je mail leest, want je bereikt hiermee dat diegene niet in je mailbox komt, maar of hij uberhaupt in je mailbox wil komen, is de vraag.
Dit gaat over die Identities en dat heb ik dus al gedaan (sinds gister). Vraag me alleen af of dat ook helpt tegen meelezers van buitenaf die blijkbaar m'n systeem in kunnen op 1 of andere manier.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 12:00:
Dit gaat over die Identities en dat heb ik dus al gedaan (sinds gister). Vraag me alleen af of dat ook helpt tegen meelezers van buitenaf die blijkbaar m'n systeem in kunnen op 1 of andere manier.
Als ze de data files direct inlezen, dan zul je ofwel de boel met NTFS rechten moeten dichttimmeren, of anders iets als EFS gebruiken, encryptie dus.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maar je bent dus bang dat iemand het vanaf buiten doet? Ik zou beginnen dit met een korreltje zout te nemen. Om toch wat technische zaken langs te lopen (en ja ik stel het wat paranoide):
  • Kijk op de mailserver of er geen .forward bestand is (of er op een andere manier de mail naar verschillende mensen wordt gestuurd).
  • POP verstuurt logingegevens en de rest zonder encryptie. Stap dus over op SSL webmail, SSH+pine, VPN om de mailserver te bereiken, of iets dergelijks.
  • Check je eigen OE voor regels die alle mail doorsturen.
  • Check je eigen PC op trojaanse paarden etc. Bij twijfel formatteren :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 16 mei 2004 @ 12:00:
Wat als je het wachtwoord op de mailserver verandert...mmm...dat zou helpen! Elke maand van wachtwoord wisselen is erg handig hoor!
op zich een goeie, maar heb ik al gedaan

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 16 mei 2004 @ 12:07:
Maar je bent dus bang dat iemand het vanaf buiten doet? Ik zou beginnen dit met een korreltje zout te nemen. Om toch wat technische zaken langs te lopen (en ja ik stel het wat paranoide):
  • Kijk op de mailserver of er geen .forward bestand is (of er op een andere manier de mail naar verschillende mensen wordt gestuurd).
  • POP verstuurt logingegevens en de rest zonder encryptie. Stap dus over op SSL webmail, SSH+pine, VPN om de mailserver te bereiken, of iets dergelijks.
  • Check je eigen OE voor regels die alle mail doorsturen.
  • Check je eigen PC op trojaanse paarden etc. Bij twijfel formatteren :P
Trust me, ik heb zeer gegronde redenen om het aan te nemen. Ik weet zelf niet hoe makkelijk je kan inbreken in iemand z'n mailbox, maar blijkbaar is dat niet al te lastig (of deze inbreker weet van wanten). Ik ben allerminst paranoide.

Zoiets als dat .forward bestand op de mailserver, hoe kan ik dat checken? Het gaat in dit geval om mijn chello-mail.

Dat van die SSL heb ik al zien staan idd, daar zal ik eens naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows update gedaan, waarbij ook een beveiligingsupdate zat voor Outlook Express 6. Hopen dat dat een oplossing is...

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 12:19:
Ik heb een Windows update gedaan, waarbij ook een beveiligingsupdate zat voor Outlook Express 6. Hopen dat dat een oplossing is...
Die updates gaan vaak over lekken om virussen tegen te gaan..

Probeer anders een andere mail client. Alle microsoft klonen slaan een hoop instellingen op in het windows register. Geen last van met Mozilla's Thunderbird.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Mischien weet diegene wel gewoon je chello wachtwoord en die de boel gewoon vanaf de webmail loopt mee te lezen of copy op server laat. Verander eens je chello w8woord, mischien dat dat zal helpen.

Verwijderd

Topicstarter
eghie schreef op 17 mei 2004 @ 21:10:
Mischien weet diegene wel gewoon je chello wachtwoord en die de boel gewoon vanaf de webmail loopt mee te lezen of copy op server laat. Verander eens je chello w8woord, mischien dat dat zal helpen.
Heb ik inmiddels gedaan, hoop dat het helpt. Kan me overigens niet bedenken hoe hij mijn wachtwoord zou moeten weten....ik heb'm nooit aan iemand verteld, doorgestuurd of wat dan ook.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 21:52:
[...]

Heb ik inmiddels gedaan, hoop dat het helpt. Kan me overigens niet bedenken hoe hij mijn wachtwoord zou moeten weten....ik heb'm nooit aan iemand verteld, doorgestuurd of wat dan ook.
Ah maar het is Kabel he... een gedeelde verbinding... en de connectie kan afgeluisterd worden ( met gemak.. )

There is no place like ::1

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Door huisgenoten enzo wel ja, als het goed is verder niet echt hoor...(als je provider zuigt *oh wacht, het is chello!* misschien wel in de hele wijk, okee okee).

Dan misschien proberen om e-mail op een willekeurige andere manier dan pop3 (waarbij wachtwoorden plaintext over het internet gaan) op te halen.

[ Voor 64% gewijzigd door Wilke op 18-05-2004 01:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 18 mei 2004 @ 01:12:
Door huisgenoten enzo wel ja, als het goed is verder niet echt hoor...(als je provider zuigt *oh wacht, het is chello!* misschien wel in de hele wijk, okee okee).

Dan misschien proberen om e-mail op een willekeurige andere manier dan pop3 (waarbij wachtwoorden plaintext over het internet gaan) op te halen.
Ik heb verder geen huisgenoten die internetten hier. Heb het password veranderd, identiteit ingesteld, dus nu maar hopen dat het is opgelost.

Jammere is alleen dat ik niet kan controleren of dit werkt....de toekomst zal het uitwijzen.

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

SSL in OE aangezet? (ondersteund de server het?)
misschien is handig om je mail te encrypten?
(Makkelijkste manier in een winzip met pasword en dan t pasw zeggen tegen diegen waar je naar stuurt of smsen ofzow.. naja niet via mail of hier gewoon echt een encyptie prog voor gebruiken)

Naja, maak het degen het gewoon zow moelijk mogelijk
Pagina: 1