Toon posts:

hoe p4 koeler op socket A krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen....

ik had nog een kopere koeler over voor een p4, waar ik nix meer mee deed... dus gaf ik die maar aan mijn broer... hij heeft echter een amd cpu en dus ook een andere socket...

het gaat om deze koeler van coolermaster:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/a5b9d10f52a4ddb5639fd0036975a6ee.jpg

nu wouden wij toch deze koeler op die cpu krijgen..
om de socket zitten 4 gaten... deze hadden wij afgetekend op het koelblok en daarna ook draad ingetapt (3mm)...

nu dachten wij dus dat we die gewoon vast konden schroeven langs de achterkant van het mobo, door de gaatjes v/h mobo en dan weer door de gaatjes van de koeler...

maar nu hebben we nog een probleem waar we helaas in het begin rekening meer hielden.. de socket heeft namelijk een soort verhoging aan de ene kant waardoor de koeler er scheef op komt te staan waardoor ie geen goed contact maakt met de core...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160zJBUpj4g.JPG

zo dus...

wat moeten we hier tegen doen? , wie heeft er hier al ervaring mee gehad?, welke andere methodes kunnen we proberen?

BVD

Verwijderd

Ik zou het niet weten en ik denk ook niet dat het je gaat lukken, maar waarom zou je zoveel moeite doen voor een koelertje.

Verwijderd

Je zou het eruit kunnen frezen lijkt mij. Maar de beste methode is een cheap as socket A coolertje kopen van 10-20euro :)

Verwijderd

Topicstarter
die p4 koeler koste nieuw 42 euro... zou beetje zonde zijn als die niet meer gebruikt zou worden... standaart box koelertje van die amd is vrij slecht...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 11:07 ]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Dat gaat never werken omdat ten eerste de bevestingen niet eens compatible zijn. Ga gewoon langs de pc boer en haal een Spire Falcon Whisperrock voor 9 euro.

dikzak

Verwijderd

Erg makkelijk gaat het niet worden, je zou een stukje van het koelblok af kunnen halen zodat het wel past, of het koelblok iets naar rechts opschuiven zodat het koelblok naast de linker hobbel komt te staan, dat zal alleen minder koelen denk en het lijkt me moeilijk om het koelblok zo vast te zetten.

Nieuw socket A koelertje lijkt me toch het makkelijkste.

\edit
Moet is sneller leren typen. :bonk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Chello200 schreef op 16 mei 2004 @ 11:07:
Dat gaat never werken omdat ten eerste de bevestingen niet eens compatible zijn. Ga gewoon langs de pc boer en haal een Spire Falcon Whisperrock voor 9 euro.
hmmz, we gaan em ook een andere manier bevestigen... we hebben in het koelblok zelf gaatjes geboord, zodat ie gewoon vast geschroefd kan worden tegen de socket... maar nu hebben we alleen het probleempje dat ie de core niet goed raakt vanwege dat verhoginkje op de socket... (zie ook pic ts)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 11:09:
[...]

hmmz, we gaan em ook een andere manier bevestigen... we hebben in het koelblok zelf gaatjes geboord, zodat ie gewoon vast geschroefd kan worden tegen de socket... maar nu hebben we alleen het probleempje dat ie de core niet goed raakt vanwege dat verhoginkje op de socket... (zie ook pic ts)
Je weet dat de core van de AMD's nogal teer is he.....en daarom alleen al zou ik dit niet gaan doen. Beter een dure NIET vernaggelde cooler op voorraad dan een half gare cooler (vernaggeld ;) ) en dan ook nog je AMD CPU maybe kapot gemaakt :z .

Koop gewoon een nieuw coolertje van 9euro anders ben je echt als een gek bezig :X

Verwijderd

Je kan proberen een inkeping in de koeler te fresen, ter hoogte van die verhoging. Een millimeter of 3, met behulp van een dremel bv.

Let op dat je niet je heatpipe sloopt. Goed uitmeten is de key.

Om core-crush te voorkomen bestaan er "spacers", die gaan om de core heen. Niet alleen beschermen ze maar ze zorgen schijnbaar ook voor verbeterde koelprestaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 11:25 ]

Verwijderd

misschien gedacht aan het aanbrenger van een koper plaatje van enkele mm dik ?? dan kun je de koeler gewoon recht erop zetten zonder freezen of what ever

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 11:24:
Je kan proberen een inkeping in de koeler te fresen, ter hoogte van die verhoging. Een millimeter of 3, met behulp van een dremel bv.

Let op dat je niet je heatpipe sloopt. Goed uitmeten is de key.

Om core-crush te voorkomen bestaan er "spacers", die gaan om de core heen. Niet alleen beschermen ze maar ze zorgen schijnbaar ook voor verbeterde koelprestaties.
Spacers zijn wel voor wat meer stabiliteit, maar ze zijn tch enkele milimeters dunner...maarik zou dat hier ook aanbevelen. ;)
Pagina: 1